PDA

View Full Version : Baby stackje!!! Cool of niet?



Josdevos
11 mei 2003, 02:56
http://users.pandora.be/josdevos/stack%20002.jpg
Ik vind het wel grappig!

En het klinkt beter als cabs naast elkaar met head erop!
http://users.pandora.be/josdevos/mesaenmarshall.jpg

Nu zie je maar es hoe klein die head is!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-11 02:58 ]</font>

FunkyR
11 mei 2003, 10:04
Ja zo'n babystack is natuurlijk wel grappig, maar iets dat ik niet snel zou kopen. Ik heb er trouwens nog nooit eentje gehoord.

LordRiffenstein
11 mei 2003, 10:24
Ik vind dit wel leuk. Als je nu in de 2 cabs verschillende speakers hebt, gaat dat SUPER klinken denk ik. Nice stuff!

Yoeri

taylor
11 mei 2003, 10:55
ja ,leuk voor thuis.

ik vind het wel wat hebben die baby stacks vroeger had marshall die ook, die kom je bijna nergens meer tegen.

Mithrandir
11 mei 2003, 11:12
Leuk voor thuis??

Volgens mij kan je hier ook uitstekend mee optreden hoor, ik was eigenlijk omgeveer hetzelfde van plan.

Josdevos
11 mei 2003, 11:12
Voor thuis? Kerel! Dees gaat hard hoor!
Dit is een heel draagbare, en zeer leuk klinkende setup. Ok een 4x12 klinkt beter, maar het moet nog te tillen zijn.

Marshall had vroeger idd die baby stackjes, zat in de Silver Jubilee reeks.

Maar dit is iets anders hoor. Een nomad 45 in extreme mode gaat thuis niet verder den 1 hoor...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-11 11:15 ]</font>

skabouter
11 mei 2003, 11:17
leuk zo`n ding, joh ! geweldig !
hoeveel watt is die head ? en de speaker ?
en is dat 12" speaker(s) ?

V!N
11 mei 2003, 11:18
Ha, nóg iemand die het snapt, zo mag ik het zien ! :smile:

Ik heb aan mijn rack ook twee 1912's hangen voor het stereo effect. Je hebt van die idioten die een 2x12" of 4x12" als stereo betitelen .. think again.

Twee van deze cabs klinken geweldig voor zowel thuis, als in de studio, als op het podium. Ze zijn ook luid genoeg om goed mee te kunnen feedbacken.
In deze fullback/closed cabs zitten Celestion G12B 150 S205's, 150 Watt speakers met een knoepert van een magneet. Blijft onder alle omstandigheden strak.

Maar om ze te stacken ? Het is welliswaar ruimtebesparend, maar je stereo is weg.

Puik spul Josmans, en dan ook nog eens een silver aniversary Marshall stack ?

Josdevos
11 mei 2003, 11:21
Mesa Nomad 45, gaat teringhard.
Marshall boxen zijn 150w/stuk.
Ga hier mee optreden en repeteren.
Misschien wel ook een 4x12 kopen voor als het wat groter mag en vervoer geen probleem is. Klinkt altijd beter.
Maar soms is kleiner ook beter, of handiger!

Josdevos
11 mei 2003, 11:23
Nomad is geen stereo amp. :sad:
Maar heb ik ook niet echt nodig.
Op repetitie zet ik ze verder uiteen, zodat ik een box voor mij heb, recht in m'n gezicht, en een andere voor de rest van de band. Zo hoor ik mezelf beter.

taylor
11 mei 2003, 15:03
je hebt ook van marshall de jmp series kleine versie's gehad de 2203S en 2204S.

optreden nee dat zou ik er niet mee doen(misschien 1 cafe gig) leuk voor thuis bedoel ik opnames maken.

Mithrandir
11 mei 2003, 15:06
wtf, waarom zou je niet met zoiets kunnen optreden dan?? Zeker als je een PA tot je beschikking hebt is het geen enkel probleem en kleinere zaaltjes/cafe's kan ie zelfstandig makkelijk aan.

Voor alleen de slaapkamer gaat ie sowieso te hard en is ie juist niet geschikt (wil je een beetje lekkere oversturing krijgen).

Of is alleen 2x4x12 genoeg om op te treden ofzo?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-11 15:08 ]</font>

Josdevos
11 mei 2003, 15:06
En waarom dan niet? Net wel!
Daarvoor heb ik die 3 kanaals head wel gekocht hé. Een pak veelzijdiger dan een 2x12" kast en gemakkelijker te vervoeren.

Vergeet zeker niet dat ik dit ding echt niet kan opendraaien thuis. Gaat superhard, en boxen blijven lekker klinken op hoog volume. Ben zelfs loadbox aan't overwegen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-11 15:08 ]</font>

stomas
11 mei 2003, 15:39
Leuk stackje Jos!

Ik heb het ook zo ongeveer: Koch KC-50 head, is ongeveer dezelfde afmetingen als Nomad shorthead, ik heb er zelf ook over nagedacht om die Nomad te kopen, maar toen kon ik de Koch via een vriend overkopen. Is die van jou ook iets smaller dan 19"?
En ik heb een verticale 2x12 van Koch, dus niet twee losse kastjes. Twee losse kastjes is wel veelzijdiger, maar minder bas dan 2x12 en 4x12.

Ruimtebesparende setup voor op je slaapkamer!

mzzl

Sjoerd

Josdevos
11 mei 2003, 15:45
Hij is net iets breder als 19".
Is wel waar dat 2x12" meer bas heeft, maar de Nomad heeft van zich al zoveel bas dat ik dat niet mis. Ga trouwens een 1912 in het repetitielokaal laten, en op 1 box spelen, zodat ik enkel m'n head moet meenemen. Voor gigs kan ik ze dan beiden gebruiken.
Ben ook wel van plan om een goeie 4x12 te kopen als ie is voorbijkomt en het geld er is.

V!N
11 mei 2003, 15:49
Mithrandir,

Als je een setup als deze overweegt, ben je heel goed bezig. Neem dat maar van Jos en mij aan.

Mijn eindversterker is 2x50 Watt die ook 2x25 te schakelen is en meestal op die 2x25 Watt staan aan de 2x1x12. Ik heb hiermee zonder klachten van mezelf of anderen over (een te laag :smile:) volume in garages, huis- en slaapkamers, oefenhokken, muziekscholen, barren, studio's, kleine zalen, schouwburgen en openluchtdingen gestaan waarvan meerdere zonder PA (instrumentaal optreden op een gehuurd grasveldje :smile:)

Het is compact mee te zeulen, het is luid genoeg, het klinkt fantastisch (de Vintage 30's van Celestion willen het geluid nog wel eens iets doffer maken en er meer mid in gooien), je hebt stereo en dat alles voor een eigenlijk belachelijk lage prijs !
In de guldentijd waren de 1912's 550 piek per stuk. Met een beetje scherp onderhandelen heb je er nu twee voor 550 in de huidige valuta.

Wat voor amp zou je hierbij hebben, je had nu een Engl ?

LordRiffenstein
11 mei 2003, 15:52
Hier een tip voor het live spelen!

Zet 1 cab in jou buurt en zet de andere aan de andere kant van het 'podium' zodat je geluid lekker gespreid is. Zeker in caffetjes waar je niet hard mag/kan is dit super omdat je zo er voor zorgt dat iedereen je hoort. Wel lange SPEAKER-kabel gebruiken :wink:

Yoeri

Josdevos
11 mei 2003, 15:52
De mijne hebben samen €300 gekost. 2de hands welteverstaan.

Josdevos
11 mei 2003, 15:53
Best! :wink:

telecastermaster
11 mei 2003, 17:27
Dit is mijn ministack: :smile:

http://images.misupply.com/products/original/marshall/mms2.jpg

deze is ook erg cool:

http://images.misupply.com/products/original/Marshall/ms4orig.jpg

Mithrandir
11 mei 2003, 18:45
Op 2003-05-11 15:49, schreef V!N:
Mithrandir,

Als je een setup als deze overweegt, ben je heel goed bezig. Neem dat maar van Jos en mij aan.

Mijn eindversterker is 2x50 Watt die ook 2x25 te schakelen is en meestal op die 2x25 Watt staan aan de 2x1x12. Ik heb hiermee zonder klachten van mezelf of anderen over (een te laag :smile:) volume in garages, huis- en slaapkamers, oefenhokken, muziekscholen, barren, studio's, kleine zalen, schouwburgen en openluchtdingen gestaan waarvan meerdere zonder PA (instrumentaal optreden op een gehuurd grasveldje :smile:)

Het is compact mee te zeulen, het is luid genoeg, het klinkt fantastisch (de Vintage 30's van Celestion willen het geluid nog wel eens iets doffer maken en er meer mid in gooien), je hebt stereo en dat alles voor een eigenlijk belachelijk lage prijs !
In de guldentijd waren de 1912's 550 piek per stuk. Met een beetje scherp onderhandelen heb je er nu twee voor 550 in de huidige valuta.

Wat voor amp zou je hierbij hebben, je had nu een Engl ?


Ik heb nu inderdaad de ENGL Thunder 50, en die blijft voorlopig ook nog wel. Zat er aan te denken om er ook een ENGL 1x12 of 2x12 bij te kopen, maar ik zal die 1912's ook eens proberen. Lijkt me echt ideaal.

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 20:18
Marshall MS2 is vet

FragDaddy
11 mei 2003, 20:28
Cool. ziet er goed uit Jos!

Nocki
12 mei 2003, 00:42
tja ik heb ook zoiets soortgelijks en ik vind het geweldig.ik heb ook een 4x 12 maar blijf dit toch het einde vinden...

Nocki