PDA

View Full Version : Eerste gitaar



kleingitaartje
1 december 2010, 10:29
Goedenmidag forum leden..

Ik ben Stephan en ben opzoek naar mijn eerste gitaar. Ik zou graag in mijn vrijetijd gaan leren spelen en ben daarom dus opzoek naar een gitaar setje nu kwam ik op internet langs deze 2 opties:

http://shop.strato.com/epages/61351642.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61351642/Products/1035003

http://shop.strato.com/epages/61351642.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61351642/Products/%22Fender%20SQ%20bullet%20pack%22

wat raden jullie aan?

en fender zegt me wel wat maar volcano niks las wel wat slechte dingen over volcano op dit forum maar dat ging over 7/8 gitaren

michaelsteen
1 december 2010, 11:37
Als je geen compleet bagger geluid wil hebben moet je naar mijn mening voor je eerste gitaar en versterker aan een bedrag denken rond de 250/300 euro, minimaal! De versterkers in die starters pakketten zijn echt heel slecht.

dit is bijvoorbeeld al een heel stuk beter, en klinkt voor thuis gewoon goed: http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/vt-15

De gitaar is afhankelijk van wat voor muziek je wil gaan spelen..een squier strat is opzich ok om mee te beginnen mits de gitaar goed staat afgesteld en enigzins op stemming blijft. Als je iemand kent die enigzins verstand heeft van gitaren zou ik je gitaar op marktplaats kopen dan heb je veel meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Over dit soort dingen is overigens een hoop over te vinden op dit forum, dus gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.

wietse
1 december 2010, 12:12
ik zeg 2ehands, of fors doorsparen, en met een boog om die vulcano's heen lopen, die dingen zijn nog erger dan stagg.

[spammode aan]voor dat geld kan ik je ook aan een 2ehandssetje helpen, helaas zonder stemapparaat.
maar wel betere kwaliteit dean evo en deanmarkley ampje voor 110 euro.
mocht je in de buurt wonen pm me maar. [/spammode uit]

rocker_71
1 december 2010, 12:51
2e hands is wel tricky als je net gaat spelen. Je weet dan niet goed waar je op moet letten.
Dat Squier setje is best redelijk hoor.

Jasper.
1 december 2010, 12:52
Ik zou als ik jou was 2ehands een leuk setje kopen. En dan even doorsparen dat je minstens 250 euro ofzo tot je beschikking hebt.
Wat voor muziek wil je spelen? Want er zijn een boel verschillende soorten gitaren.
Qua versterker raad ik je een moddelingampje aan.
Denk aan Roland Cubes, Peavey Vypyrs enz. Zelf koos ik een Vox valvetronix. Zit een buisje in de voorversterker, en deze klinkt erg lekker naar mijn mening.

Jasper.
1 december 2010, 12:53
2e hands is wel tricky als je net gaat spelen. Je weet dan niet goed waar je op moet letten.
Dat Squier setje is best redelijk hoor.

Daarvoor kan hij advies vragen hier. Je kunt een hoop meer kwaliteit krijgen voor hetzelfde geld 2ehands, vooral in het goedkopere segment.

rocker_71
1 december 2010, 12:58
Daarvoor kan hij advies vragen hier. Je kunt een hoop meer kwaliteit krijgen voor hetzelfde geld 2ehands, vooral in het goedkopere segment.

Dat klopt, dat weet ik ook wel.
Maar uiteindelijk gaat TS dan bij iemand langs en houdt ie een gitaar in zijn handen, waarvan hij geen idee heeft of het wat is. Maar kopen via GN is natuurlijk wel veilig: alleen maar goede mensen hiero.

kleingitaartje
1 december 2010, 13:15
bedankt voor alle snelle reacties! :hippie:

Ik zou graag rock nummer willen leren spelen
daarbij moet ik ook zeggen dat ik nog geen noot kan spelen
dus 2de hands bij iemand langs gaan dan sta ik dus echt met me bek vol tande :???:

maar de volcano is van me lijst gekicked

Jasper.
1 december 2010, 13:18
bedankt voor alle snelle reacties! :hippie:

Ik zou graag rock nummer willen leren spelen
daarbij moet ik ook zeggen dat ik nog geen noot kan spelen
dus 2de hands bij iemand langs gaan dan sta ik dus echt met me bek vol tande :???:

maar de volcano is van me lijst gekicked

Geen kennissen of vrienden die gitaar spelen en wel even meewillen? Ik heb toen ik mijn eerste gitaar kocht ook geen noot gespeeld, maar wel even geluisterd naar de verkoper. En me vantevoren goed ingelezen op internet op de gitaar. Gewoon 2e hands doen. Als je vantevoren hier de gitaar die je op het oog hebt bespreekt kan er niet zoveel mis gaan. En wij zeggen wel waar je op moet letten.

Hmm, rock is een breed begrip, misschien wat bands die je goed vind? Misschien ook wel goed om naar een gitaartje met humbuckers ofzo te kijken.

Ijselrobo 07
1 december 2010, 13:54
Misschien kan onze topicstarter proberen een 2e hands Fender met HSS configuratie proberen te krijgen?

Of een telecaster met HS configuratie?
Want ik heb -naast een Fender Lonestar strat- een Blade Dayton, uit de humbucker én singlecoil krijg ik heerlijke rock sounds, en als ik ze beide gebruik maakt dat een mooie cleane sound.
En omdat de Blade een zeer goede kopie van een Fender sound heeft, zou je een Blade Dayton met een Fender HS telecaster kunnen vergelijken (toch?)

Grtz.
Ijselrobo 07

Basseytje
1 december 2010, 14:19
als beginners gitaar is een HSS configuratie zeer aan te raden. na een jaar of 2 komt hij er wel achter wat hij nou echt wil met z'n geluid.

roland cube raad ik zeer aan:) vind ik voor een transistor versterker verdomt goed klinken in de clean stand.

wietse
1 december 2010, 14:26
vind ik voor een transistor versterker verdomt goed klinken in de clean stand.

dat is juist het sterkste punt van een transistor versterker, clean, de scheur is vaak om te janken.

The Unforgiven
1 december 2010, 16:01
Misschien kan onze topicstarter proberen een 2e hands Fender met HSS configuratie proberen te krijgen?

Of een telecaster met HS configuratie?
Want ik heb -naast een Fender Lonestar strat- een Blade Dayton, uit de humbucker én singlecoil krijg ik heerlijke rock sounds, en als ik ze beide gebruik maakt dat een mooie cleane sound.
En omdat de Blade een zeer goede kopie van een Fender sound heeft, zou je een Blade Dayton met een Fender HS telecaster kunnen vergelijken (toch?)

Grtz.
Ijselrobo 07

Niet iedereen heeft een geldboom, en een beginner moet je niet meteen een Fender laten kopen, mocht hij niet verder gaan met gitaar spelen is dat gewoon zonde.

almarvk
1 december 2010, 16:08
Koop dan een Yamaha Pacifica.

Dat zijn de beste startersgitaren die er maar zijn. Kijk hier maar 's voor wat voorbeelden. (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=yamaha+pacifica&oa=pra)

kleingitaartje
1 december 2010, 18:14
Ik heb geen vrienden die gitaar spelen helaas dus heb niet even iemand die met me mee kan daarom koop ik graag een goedkope nieuwe gitaar het kan namelijk ook zo zijn dat ik het straks niks vind en dan zou het zonde van me geld zijn

ik kwam ook deze gitaar tegen op het web:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbsset_4.htm

is dit wat?

Jasper.
1 december 2010, 18:22
Ik heb geen vrienden die gitaar spelen helaas dus heb niet even iemand die met me mee kan daarom koop ik graag een goedkope nieuwe gitaar het kan namelijk ook zo zijn dat ik het straks niks vind en dan zou het zonde van me geld zijn

ik kwam ook deze gitaar tegen op het web:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbsset_4.htm

is dit wat?

Juist beter als je tweedehands koopt, dan kun je het voor hetzelfde bedrag wel weer kwijt. Een goedkoop setje gaat in ieder geval niet echt bijdragen aan de motivatie. Neem alsjeblieft wat goeds, dan is het vele malen leuker.

Waar woon je? Misschien zijn er wel forumleden zo vriendelijk om even mee te gaan testen ofzo.

wietse
1 december 2010, 18:51
daarom koop ik graag een goedkope nieuwe gitaar het kan namelijk ook zo zijn dat ik het straks niks vind en dan zou het zonde van me geld zijn


dan kan je juist beter voor 2ehands gaan, zonde voor je geld is als je een nieuw setje koopt voor een 120 euro, er niks aan vindt en dan er met moeite weer 50 euro voor weet te krijgen.

koop je een 2e hands setje voor 120 euro en je vindt het niks, meestal krijg je je geld dan bij verkoop er weer voor terug, als het niet meer is.

wil je heel goedkoop en nieuw, ebay, in duitsland staan zat setjes te koop voor rond de 60 euro, gloednieuw, komen alleen nog verzendkosten bij, maar van dat spul mag je ook niks verwachten, meestal is de eerste loop bij de aanschaf van een goedkoop nieuw setje naar een gitaartech om het kreng goed afgesteld te krijgen zodat hij bespeelbaar is.
dan ben je ook snel weer 40 euro kwijt voor een goede afstelbeurt.
maar nu weten we nog niet waar je woont, er zijn altijd behulpzame gitaarnetters in de buurt dat is het mooie van dit forum.

Acoustic Capo
1 december 2010, 23:02
yamaha zijn ook hele mooie beginners gitaren, kun je later ook altijd veel op spelen.

Je kan 2de hands kopen natuurlijk. als het goede kwaliteit is

Zelf zou ik geen 2de hands spullen kopen , heb liever een gitaar nieuw en met heel mooi geluid en waar je jaren plezier van hebt dan een iets goedkopere gitaar die niet zo goed klinkt. Maarja, ieder zijn keuze natuurlijk:noob:

wietse
1 december 2010, 23:25
Zelf zou ik geen 2de hands spullen kopen , heb liever een gitaar nieuw en met heel mooi geluid en waar je jaren plezier van hebt dan een iets goedkopere gitaar die niet zo goed klinkt. Maarja, ieder zijn keuze natuurlijk:noob:

foute redenatie, een gitaar die je 2ehands koopt kost je minder dan een nieuwe maar meestal is die nieuw wel een stuk duurder geweest.
dus van hogere kwaliteit en vaak betere klank, een gitaar gaat pas echt mooi klinken als hij ingespeeld is zegt men.
ook 2ehands kan je jaren plezier van hebben, zou jij een 60er fender of gibson laten liggen als die je goedkoop aan wordt geboden?
ook 2ehands en erg begeerlijk en gegarandeerd veel jaloerse blikken, en kwa klank verslaan ze vaak hun jongere familie leden.