PDA

View Full Version : Hoi



kleingitaartje
1 december 2010, 10:26
Hoi,

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben stephan 20 jaar oud en ben van plan om binnenkort een electrische gitaar te gaan kopen om in mijn vrijetijd te gaan leren spelen. vandaar dat ik hier kom om mij in te lezen wat te beste keuzes zijn

schizo910
1 december 2010, 15:49
Hoi, welkom op het forum...

ieme
2 december 2010, 17:24
veel plezier! vergeet niet, je hoeft niet een gitaar van 5000 euro te kopen, maar goed koop is wel vaak duurkoop omdat je met goedkope gitaren vaak problemen hebt met de gitaar zuiver houden en ze beroerd spelen/klinken. dus, probeer voor jou budget zo goed mogelijke spullen te krijgen!

Duhsjaak
3 december 2010, 16:00
veel plezier! vergeet niet, je hoeft niet een gitaar van 5000 euro te kopen, maar goed koop is wel vaak duurkoop omdat je met goedkope gitaren vaak problemen hebt met de gitaar zuiver houden en ze beroerd spelen/klinken. dus, probeer voor jou budget zo goed mogelijke spullen te krijgen!

Hi
De oude discussie wordt weer opgerakeld. Iedere Ieme (geintje Ieme) heeft recht op zijn mening.
Ik stel voor dat je een lekker en betaalbaar gitaartje scoort, en er pas serious money in gaat steken als je die met dat nieuwe gitaartje kunt terug verdienen.
Ieme heeft best een punt, maar vertelt er niet bij hoe je dat zou kunnen aanpakken.
Nou is mijn mening ook niet zaligmakend, maar geeft in ieder geval een uitgangspunt.

Voorstel:
Je maakt een deal met een plaatselijke gitaarboer, waarbij je een goedkoop gitaartje koopt. Als dat gitaartje niet zou bevallen of (zie boven) niet zuiver zou blijven, dan kan je hem terug geven en een iets duurdere kopen. Als je heel netjes met je spul omgaat (let op de gesp van je riem), gaat iedere muziekwinkel daarmee akkoord.

Je moet op zoveel dingen letten, dat dat met de beste wil van de wereld in een keer niet te doen is. Voorbeeld: Dure Gibsons hebben een plastic plaatje waar je de plug van je snoer moet steken. Ik heb een gitaar van € 320,00 waarin een metalen kommetje zit, waardoor je ook met een iets beneveld hoofd je plug feilloos in je gitaar krijgt zonder te krassen.

Ik weet ook niet wat je wel of niet van gitaar weet, dus kans dat ik dingen vertel die je allang weet.

Zo is de lengte tussen topkam en brug bepalend voor het geluid, maar ook voor de vraag of jij er lekker op spelen kan of niet. Is mede afhankelijk van jouw lengte en je smaak. En je leeftijd. Als je wat ouder bent wordt je vanzelf voorstander van short scales.

Zo kun je eindeloos doorgaan.

Ik heb nog nooit meer dan € 400,00 voor een gitaar uitgegeven, in de veronderstelling dat ik er liever twee lekkere heb dan een die misschien iets lekkerder is.

Twijfel is heerlijk, moet je maar denken. Dat is een teken dat er geen levensbedreigende zaken spelen.

Jij hebt een lekker vooruitzicht: Heel op je gemak lekker gitaartjes proberen.
Is er iets lekkerder. Dat zou kunnen, maar op dit forum niet.

Fijn weekend.
Gus

DEA100MKIV
4 december 2010, 00:23
duhsjaak ik word kotsmisselijk van jou berichten... ga je voor een post count , of wil je mod worden... jemig zeg. Iedereen komt hier voor de fun, niet om direct fotos films of whatever te posten, stop daar aub mee. En elk topic hier kom je ermee, kom op zeg

maar niet dit topic zag ik..
maar leren spelen, is een keer op je bek gaan, en deze hobby kost geld, daar kan je beter zelf achterkomen, is ook leerzamer denk ik..
hoe denk je dat ieme het geleerd heeft ? Elke keer een deal met de muziekzaak sluiten ???


oja @topicstarter, misschien is even een yamaha testen, goede gitaartjes voor het geld

RoelSmoel
4 december 2010, 00:43
duhsjaak ik word kotsmisselijk van jou berichten... ga je voor een post count , of wil je mod worden... jemig zeg. Iedereen komt hier voor de fun, niet om direct fotos films of whatever te posten, stop daar aub mee. En elk topic hier kom je ermee, kom op zeg

maar niet dit topic zag ik..
maar leren spelen, is een keer op je bek gaan, en deze hobby kost geld, daar kan je beter zelf achterkomen, is ook leerzamer denk ik..
hoe denk je dat ieme het geleerd heeft ? Elke keer een deal met de muziekzaak sluiten ???


oja @topicstarter, misschien is even een yamaha testen, goede gitaartjes voor het geld

Hehe.. 10 punten!
Wat mij betreft beter een topgitaar dan 4 middenklassers, maar zo denk ik erover..

ieme
4 december 2010, 08:49
duhsjaak ik word kotsmisselijk van jou berichten... ga je voor een post count , of wil je mod worden... jemig zeg. Iedereen komt hier voor de fun, niet om direct fotos films of whatever te posten, stop daar aub mee. En elk topic hier kom je ermee, vuile kankerzak

oja @topicstarter, misschien is even een yamaha testen, goede gitaartjes voor het geld

Wil jij wel even heel snel op je woorden letten en anders gewoon oprotten?

ieme
4 december 2010, 08:50
Ik denk niet dat de topic starter hier op zit te wachten...

Duhsjaak
4 december 2010, 09:11
@DEA100MKIV
Goeiemorgen vriend

Misschien is je roze pilletje nog niet helemaal gevallen. Als je op de knop onderaan drukt, krijg je als boodschap 'reageren op een discussie'.
Dat is wat ik doe. Daar is zo'n forum voor hè, als iemand een vraag stelt, zoekt ie naar hoe erover wordt gedacht. Ik zet mijn mening naast die van een ander. Als mijn post je niet bevalt dan reageer je toch gewoon op een post die je wel bevalt? Lijkt mij een A B Ctje.

Ik geef redenen op waarom ik een bepaalde mening ben toegedaan en dat lijkt mij handig voor de topicstarter.
Kan hij/zij uit de door verschillende personen opgegeven redenen, die redenen halen waaraan hij of zij iets meent te hebben.

Maar als het je oplucht om mij in slecht Nederlands af te fikken, ga dan vooral je gang. Denk alleen aan je gezondheid, want je zo vreselijk opwinden over zo iets lulligs lijkt mij op den duur schadelijk.

Muziek is emotie, dat is maar weer gebleken. Ik wens iedereen, en dus zeker ook DEA100MKIV, een fijn weekend.
Gus

macwilliams
23 december 2010, 06:17
Welkom hier, have fun!