PDA

View Full Version : effe een pedaaltje (ver)kopen..



zoon van Piet
1 december 2010, 10:25
Kassa! (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290503877029&ssPageName=ADME:B:WNA:NL:1123)

HaroldA
1 december 2010, 10:31
Check die biedingen! http://offer.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=290503877029

Startprijs: 160 Pond ;)

marc_o
1 december 2010, 10:34
Zozo, dat is niet misselijk zeg....en dan......heb je een Fuzz, zo'n beetje het lelijkste geluid ooit verzonnen...ieder z'n ding.

Fuhgawz
1 december 2010, 10:41
Dang!! Volgens mij (ver)kopen mensen zulke dingen meer als investering, hoewel het moeilijk is voor mij om voor te stellen dat er over een paar jaar nóg meer voor betaald wordt. Het zou ook wat zijn als je elk weekend met een plank met 3000+ pond pedaaltjes in de kroeg staat 60's en 70's covertjes te spelen.

zoon van Piet
1 december 2010, 10:43
Dit is natuurlijk niet zomaar een fuzz, he? originele exemplaren van klassiekers zijn natuurlijk geld waard. Al verbaast het ook mij steeds weer als zeldzame uitvoeringen - lees: ander kleurtje- opeens heel drastisch meer opbrengen. Mijn oranje tonebender gaat daarom achter slot en grendel! ;)

En ieder zijn ding.. ik zie hier een topic over die ouwe Roland gitaarsynths - oh gruwel! ;)

DemolitionColorScheme
1 december 2010, 13:28
Heerlijk! Er zijn zoveel stumpers die daar zoveel geld voor neerleggen. Daarom zoek ik altijd naar vintage gear om die te doorverkopen. Tja, het is wat de gek ervoor geeft en wie zijn wij om daar geen gebruik van te maken?

Net zoals bij die ToneBender, het startbod was nog realistisch en als mensen dan blijven bieden, dan krijg je zulke dingen.

Mitch
1 december 2010, 20:28
Heerlijk! Er zijn zoveel stumpers die daar zoveel geld voor neerleggen. Daarom zoek ik altijd naar vintage gear om die te doorverkopen.
Heerlijk dat jij zo slim bent en zij zo dom dan hè? Maar of het informatie is om hier trots te verkondigen....

Maar goed, het blijft nou eenmaal een vraag/aanbod/verzamelaarswaarde ding met dit soort rommel natuurlijk. Met kwaliteit heeft het allang niks meer te maken.

zoon van Piet
1 december 2010, 21:16
stumpers
Wel stumpers die effe vlotjes duizenden Euro's uit de broek kunnen trekken voor een pedaal. En dat gaat mij niet lukken.. dus wie is de stumper?

BamBuFan1
1 december 2010, 23:18
Tsss, dit is de inferieure black screw-versie. Als het nou de silver screw was...

DemolitionColorScheme
1 december 2010, 23:54
Heerlijk dat jij zo slim bent en zij zo dom dan hè? Maar of het informatie is om hier trots te verkondigen....

Maar goed, het blijft nou eenmaal een vraag/aanbod/verzamelaarswaarde ding met dit soort rommel natuurlijk. Met kwaliteit heeft het allang niks meer te maken.
Exactly, dat laatste is mijn punt. Ergens mag er voor mij een lijn getrokken worden voor datsoort dingen. Iedereen mag zelf weten wat je neerlegt voor iets, maar in mijn optiek is 4000 Pond voor een fuzz echt overkill. Ik vind het dan niet gek dat mensen gaan nadenken, zoals zoon van piet (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=10085), betreffende het achter slot en grendel zetten van zijn ToneBender om die daarna voor wellicht net zo'n groot bedrag door te verkopen. Waarom zou ik dat dan niet kunnen? Ik ben niet de enige die op een gegeven moment wel een patroon in zulke dingen gaat herkennen en daar, waar het kan, acties voor ga ondernemen.

Als ik een oude Tube Screamer heb en ik zelf weet dat er, intern, niks 'magisch' aan is, maar het patroon herken dat anderen daar veel geld voor neerleggen, dan speel ik daarop in. En verkocht heb ik hem. Als je dat makkelijk kan betalen, more power to ya, sure, maar ga dan niet naïef kijken als mensen hierop gaan inspelen.

Ik denk dat zulke 'acties' tegenwoordig steeds meer gedaan worden en ik ben hardstikke blij met m'n AM TS-808 RI ( waar ik overigens niet meer voor heb betaald dan een reguliere TS-808 ).

Net als een tijd geleden, ik kwam iemand tegen die iets van me kocht, maar totaal niet wist wat het deed, hoe hij ermee om moest gaan en wat het deed. Desalniettemin wilde hij het van me overkopen omdat het pedaal het beste zou zijn in zijn categorie, maar tussendoor wèl een Klon op je board hebben. Uiteindelijk heb ik hem proberen te helpen om met het pedaal om te gaan, but alas, hij staat alweer op Marktplaats.
Maar goed, ik dwaal af. Het punt: leuk, een duur pedaal om te verzamelen en als je een verzamelaar bent zal zo'n prijs ook vaak zulke hoogtes bereiken, maar dit heeft in alle eerlijkheid niets meer te maken met het pedaal en zijn sound.

peter_heijnen
2 december 2010, 09:29
Jezus wat een geld!

Voor welke wereldberoemde sounds is dat ding medeverantwoordelijk dat ie zo gewild is?

EuroCinema
2 december 2010, 10:08
Maar goed, ik dwaal af. Het punt: leuk, een duur pedaal om te verzamelen en als je een verzamelaar bent zal zo'n prijs ook vaak zulke hoogtes bereiken, maar dit heeft in alle eerlijkheid niets meer te maken met het pedaal en zijn sound.

Inderdaad, voor sommige mensen is het verzamelen een liefhebberij, meer dan het spelen. Sommige babyboomers die goed geboerd hebben, verzamelen instrumenten en randapparatuur zoals de generatie vóór hen kunst verzamelde. Dat jaagt de prijzen enorm op. Ik vind dat op zich geen punt. Het is alleen jammer dat muzikanten die er ook echt wat moois mee zouden doen, sommige spullen niet meer kunnen betalen.
Hetzelfde zie je trouwens met oude platen. Ik koop graag oude jazzfunk LP's om naar te luisteren. Maar als 1 rapper vier seconden van zo'n plaat heeft gesampled, willen alle wannabe-hiphoppers die LP hebben en gaat-ie dus voor 100 dollar of meer op ebay. De koper samplet het breakje (dat-ie ook van een cd had kunnen halen) en zet de plaat vervolgens in de kast. Zonde!

Aan de andere kant kun je ook heel mooie muziek maken met gloednieuwe spullen en klinkt zo'n jazzfunkplaat ook prima als mp3tje, dus laten we het ook weer niet te zwart inzien.

zoon van Piet
2 december 2010, 10:09
Natuurlijk is dit bedrag van de dolle, net als een miljoentje of wat voor een 58'er sunburst LP. Maar feit is dat mensen - althans één ervan- bereid zijn dit te betalen, en het kunnen betalen.
DCS is natuurlijk niet de enige die daar op inspeelt, ik heb zelf allebei mijn Boss SP-1's goed verkocht in de hoogtijdagen van Nirvana en nog wel meer mooi spul verkocht voor veel $$$. En anders dan nu was dat allemaal spul waarvoor ik tientjes heb betaald, want het gebeurt nog zelden dat we ouwe pedalen voor weinig of niets kunnen kopen..
Niks mis met wat geld verdienen, al zou ik de klanten van mijn handel nooit omschrijven als stumpers. Want in dit geval mag het rendement van de investering twijfelachtig zijn, vanwege het extreme bedrag. Maar in de regel wordt vintage alleen maar duurder. Ik ga er gemakshalve van uit dat de koper geld genoeg heeft én een heftige liefde voor heerlijke ouwe fuzzen - en beide eigenschappen stel ik op prijs, vooral die tweede.

@peter_heijnen: Deze herriemaker (en zn voorlopers en nakomers (http://www.stompboxes.co.uk/History.html)) lag aan de basis van veel beroemde sounds. Beck ttv Yardbirds, Page ttv Yardbirds en Led Zep I, Clapton ttv Cream..ook Townsend en Mick Ronson ttv Ziggy.. Die dikke volle fuzz, dat is 'm.. en okee, of dat nou 4000 waard is, weet ik niet. maar dat het een klassieker is, mag wel gezegd worden.

Mijn oranje Supa Tone Bender (http://www.fuzzeffect.com/fuzzeffect_014.htm) ligt idd achter slot en grendel. Maar of ik hem ( en nog een paar supersuper zeldzame dingen uit mn verzameling) dus ga verkopen, zoals hier verondersteld wordt? Zo lang als ik de kachel brandend kan houden, blijft ie gewoon hier! ;)

Kim Wilson
2 december 2010, 10:21
Ik heb hier al eens eerder iemand zien vertellen over de overeenkomst met zeldzame postzegels. De werkelijke waarde is nul, je gebruikt ze nergens meer voor, maar toch zijn mensen bereid er een hoop geld voor te betalen. En ook voor dit pedaal gaat die overeenkomst prima op. Dit gaat niet meer om het pedaal als gebruiksvoorwerp, maar als verzamelobject. Dus @ Demolition-nogwat, benader het dan ook zo. Een filatelist zal het waarschijnlijk begrijpen.

zoon van Piet
2 december 2010, 10:40
ja! Laten we postzegels gaan verzamelen! Stuk handiger dan die ouwe pendale!
Ik zie jullie bij postzegelnet.forum. ik heet dan Ouwe Likker ;)

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 10:42
Inderdaad, voor sommige mensen is het verzamelen een liefhebberij, meer dan het spelen. Sommige babyboomers die goed geboerd hebben, verzamelen instrumenten en randapparatuur zoals de generatie vóór hen kunst verzamelde. Dat jaagt de prijzen enorm op. Ik vind dat op zich geen punt. Het is alleen jammer dat muzikanten die er ook echt wat moois mee zouden doen, sommige spullen niet meer kunnen betalen.
Precies. Ik heb ook weleens een show gezien of een stukje programma waar het 'hip' was om een Custom Shop gitaar in je verzameling te hebben. Deze businessmen hadden dat dus ook, maar speelden geen gitaar. Die stond dan gewoon in de vitrine. To each his own, I guess.


Ik heb hier al eens eerder iemand zien vertellen over de overeenkomst met zeldzame postzegels. De werkelijke waarde is nul, je gebruikt ze nergens meer voor, maar toch zijn mensen bereid er een hoop geld voor te betalen. En ook voor dit pedaal gaat die overeenkomst prima op. Dit gaat niet meer om het pedaal als gebruiksvoorwerp, maar als verzamelobject. Dus @ Demolition-nogwat, benader het dan ook zo. Een filatelist zal het waarschijnlijk begrijpen.
Dat zeg ik toch ook? Zo benader ik het netjuist. Ik speel daar gewoon op in. Als iemand een oud stuk gear als verzamelobject wil en je legt daar duizenden Euro's / Dollars / etc. voor neer, dan is dat prima voor mij, maar dan ga ik zo'n oude TS niet meer gebruiken als TS, maar als verkoopobject en koop ik gewoon een reguliere TS-808 en laat ik die wel modden naar 'vintage specs'.

Als je de laatste tijd op Marktplaats hebt gekeken zie je opeens overal oude TS' (niet de èchte waardevolle, though) en oude gear met het jaargetal erachter. Mensen hebben onderhand wel door dat oude / 'vintage' gear wat opbrengt. Ik ben niet anti vintage gear, om duidelijk te zijn want ik houd van vintage gear, maar er is een verschil tussen 'nog betaalbare' en 'over the top' prijzen.


Natuurlijk is dit bedrag van de dolle, net als een miljoentje of wat voor een 58'er sunburst LP. Maar feit is dat mensen - althans één ervan- bereid zijn dit te betalen, en het kunnen betalen.
DCS is natuurlijk niet de enige die daar op inspeelt, ik heb zelf allebei mijn Boss SP-1's goed verkocht in de hoogtijdagen van Nirvana en nog wel meer mooi spul verkocht voor veel $$$. En anders dan nu was dat allemaal spul waarvoor ik tientjes heb betaald, want het gebeurt nog zelden dat we ouwe pedalen voor weinig of niets kunnen kopen..
Niks mis met wat geld verdienen, al zou ik de klanten van mijn handel nooit omschrijven als stumpers. Want in dit geval mag het rendement van de investering twijfelachtig zijn, vanwege het extreme bedrag. Maar in de regel wordt vintage alleen maar duurder. Ik ga er gemakshalve van uit dat de koper geld genoeg heeft én een heftige liefde voor heerlijke ouwe fuzzen - en beide eigenschappen stel ik op prijs, vooral die tweede.
I agree, 'stumpers' was een beetje ... hard, alleen heb ik geen liefdevol gevoel voor een of andere babyboomer / businessman die een Custom Shop Strat in z'n vitrine heeft staan. Dat gaat puur om het pronken. Als er een Fender Strat moest staan dan kon 'ie net zo goed een reguliere Mexican / etc. kopen. Op dat moment heb je voor mij de grens van 'stumper zijn' overschreden. Hetzelfde geldt voor die persoon die dan per se een Klon wil hebben, puur omdat het een Klon is.

Als die persoon van de eBay ad een grote voorliefde heeft voor fuzz's, dan vind ik dat ergens ook nog wel kunnen en is dat hardstikke leuk voor hem/haar, maar ik ben dan weer zo realistisch dat ik zeg dat ik het heerlijk vind dat er zulke mensen zijn en überhaupt zoveel geld voor zoiets willen neerleggen. Ik ben dan ook ècht niet de enige die regelmatig Marktplaats-achtige sites bezoekt en rondkijkt voor vintage gear om dat te scoren en weer door te verkopen.

Nogmaals, het punt: verzamelaars creeëren vraag, ik zoek naar het aanbod om die vraag te vullen.

zoon van Piet
2 december 2010, 11:20
Ik ben dan ook ècht niet de enige die regelmatig Marktplaats-achtige sites bezoekt en rondkijkt voor vintage gear om dat te scoren en weer door te verkopen.

Nogmaals, het punt: verzamelaars creeëren vraag, ik zoek naar het aanbod om die vraag te vullen.

Maar ook door jouw actie draag je bij aan het stijgen van de prijzen... Het wordt steeds moeilijker om voor weinig geld een leuk pedaal te scoren - al blijft het een mooie sport. ;)

Ooit was ik een stumper: iedereen ging over op racks met digispul en ik was de wereldvreemde malloot die om ouwe pedalen zeurde. "niemand gaat die fuzzen ooit nog gebruiken", kreeg ik naar m'n kop geslingerd. Maar ook: "neem maar mee, het is toch niks meer waard"- en dat ging om een TS-808..
Het ging me niet om geld en dat is nog steeds zo.. ik gebruik echt uitsluitend vintage en heb nog steeds een ouwe TS in mijn pedalenbak. En 100+ ouwe pedalen in huis. Ik wil mn verzameling halveren, alleen overhouden wat ik zelf leuk vind, maar dat valt dan niet mee, omdat het animo om deze dingen te kopen net zo hoog is als je zou verwachten. Ik krijg bijna uitsluitend reacties van koopjesjagers :)
Verkopen dioe je dus niet op MP, maar op Ebay usa..

Even terug naar Mooie Fuzzen en wat ze waard zijn/opbrengen:
http://img291.imageshack.us/img291/1249/tmp5064co4.jpg

Twee Supa's, met identieke printplaten. Rechts de normale, die zo'n 350-400 opbrengt. Links de zeldzame, die ik maar een keer op Ebay zag, jaren terug, en voor drie keer dat bedrag ging. De recordbrekende Tone Bender was een gouwe, waarvan nooit eerder een exemplaar opdook.
Over sound zegt het allemaal niks, natuurlijk. Tonebenders klinken meestal heel goed. Maar mijn zilveren klinkt in mijn oren nét iets beter dan de oranje..

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 12:41
Maar ook door jouw actie draag je bij aan het stijgen van de prijzen... Het wordt steeds moeilijker om voor weinig geld een leuk pedaal te scoren - al blijft het een mooie sport. ;)
Jazeker, daar ben ik me bewust van.



Verkopen dioe je dus niet op MP, maar op Ebay usa..
Exactly. Kopen doe je op Marktplaats / etc. en Ebay, daar verkoop je. Ook logisch, omdat eBay wereldwijd bezocht wordt en Marktplaats dus niet. ;)

EuroCinema
2 december 2010, 13:27
Op dat moment heb je voor mij de grens van 'stumper zijn' overschreden. Hetzelfde geldt voor die persoon die dan per se een Klon wil hebben, puur omdat het een Klon is.

Ik ken ook iemand die een Twin in huis heeft als beginners/oefenversterkertje. Hartstikke onhandig want veel te hard, maar ja hij wil "alleen het beste". Ik denk dat het ook een soort onzekerheid is. Als je koopt wat volgens de consensus de top is, hoef je niet zelf je voorkeur te bepalen.

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 13:51
Ik ken ook iemand die een Twin in huis heeft als beginners/oefenversterkertje. Hartstikke onhandig want veel te hard, maar ja hij wil "alleen het beste". Ik denk dat het ook een soort onzekerheid is. Als je koopt wat volgens de consensus de top is, hoef je niet zelf je voorkeur te bepalen.
Agreed. Grappig gezien is dat ook de exacte reden waarom ik mijn Silverface (modded to Blackface) Twin verkoop en ik een Silverface Champ heb gekocht. Een Twin op 2 klinkt voor mij niet beter dan een Champ op 5 of 6.

Dirk_Hendrik
2 december 2010, 15:18
Dat zeg ik toch ook? Zo benader ik het netjuist. Ik speel daar gewoon op in. Als iemand een oud stuk gear als verzamelobject wil en je legt daar duizenden Euro's / Dollars / etc. voor neer, dan is dat prima voor mij,


Je brengt het mooi maar intussen zag ik je weken leuren met een verklootte (gemodificeerde) Mistress. ;)

Zal voor jou vast de wereld van verbetering zijn geweest maar is juist vanuit dat verzamelaarsperspectief waardeloos geworden. Wat daarna overblijft is de spelerswaarde... en die is een stuk lager. Nog los van het feit dat je je koper moet overtuigen dat die mods écht beter zijn.

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 15:59
Je brengt het mooi maar intussen zag ik je weken leuren met een verklootte (gemodificeerde) Mistress. ;)

Zal voor jou vast de wereld van verbetering zijn geweest maar is juist vanuit dat verzamelaarsperspectief waardeloos geworden. Wat daarna overblijft is de spelerswaarde... en die is een stuk lager. Nog los van het feit dat je je koper moet overtuigen dat die mods écht beter zijn.
Grappig, ik heb een van de 2 gemodificeerde Mistresses voor €350,- verkocht en ik zie ze ongemodificeerd voor €250,- / €300,- gaan. Die andere heb ik nogsteeds en gaat ook niet weg. Ik zou het werk van Bernardduur overigens ook niet 'verkloten' van gear noemen. Als jij met een Mistress met een volume drop wil spelen, more power to ya. ;)

Over het algemeen modificeer je zulke gear niet als je hem wilt verkopen, zo dom ben ik dan ook weer niet, maar als ik ze zelf wil gebruiken dan wil ik er wel uithalen wat er uit valt te halen, of dat nu de waarde zou verlagen of niet. Ik heb pasgeleden ook een Script Logo Dyna Comp gescoord en daar gaat nu ook gewoon een PSU input op en een LED, of dat de waarde nou naar beneden haalt of niet, dat interesseerd me niet zoveel, want het is voor eigen gebruik.

Buzzel
2 december 2010, 16:09
Het is maar net wat de gek ervoor geeft.

zoon van Piet
2 december 2010, 16:19
Grappig, ik heb een van de 2 gemodificeerde Mistresses voor €350,- verkocht en ik zie ze ongemodificeerd voor €250,- / €300,- gaan. .

en

Heerlijk! Er zijn zoveel stumpers die daar zoveel geld voor neerleggen. Daarom zoek ik altijd naar vintage gear om die te doorverkopen.

mensen zijn gek als ze veel betalen, behalve wanneer ze bij jou kopen? ;)

en meer serieus: zelfs als je erin slaagt zo'n mistress voor meer/veel te verkopen, wil dat niet zeggen dat je gelijk hebt. Het is immers een vreemde wereld en het kan alle kanten uit. Er zijn zeker manieren om prijzen op te drijven, of te laten zakken. Zo brengen ramshead BM al enige tijd meer op dan triangles, om maar wat te noemen.. dat gaat vanzelf weer veranderen (denk ik).

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 16:25
mensen zijn gek als ze veel betalen, behalve wanneer ze bij jou kopen? ;)

en meer serieus: zelfs als je erin slaagt zo'n mistress voor meer/veel te verkopen, wil dat niet zeggen dat je gelijk hebt. Het is immers een vreemde wereld en het kan alle kanten uit. Er zijn zeker manieren om prijzen op te drijven, of te laten zakken. Zo brengen ramshead BM al enige tijd meer op dan triangles, om maar wat te noemen.. dat gaat vanzelf weer veranderen (denk ik).
Nee? Ook dan zijn mensen gek. haha, nee, kijk, dat valt qua prijzen opzich nog mee (al vind ik dat ook alweer veel geld), maar zoiets zou ik er zelf niet snel voor uitgeven. Beiden Mistresses had ik dan ook voor iets van €40,- per stuk gekocht. En tja, als de prijzen zo rond de €300,- liggen dan ga ik ze daar ook voor verkopen.

Maar dat laatste snap ik niet. Waar moet ik gelijk in hebben? Ik heb met het verkopen van die Mistress geen punt gemaakt over iets? Het enige wat ik zeg is heel simpel:
als ik een goedkoop stuk vintage gear voor €40,- kan kopen en voor €300,- kan doorverkopen omdat ze daar +/- voor gaan. Dan doe ik dat. Dat noemen we een 'score'. Wil dat zeggen dat ik zelf €300,- voor zo'n pedaal neer zou leggen? Nee, dat niet. Ik bepaal die prijzen niet (of ergens gedeeltelijk wèl, omdat ik het blijf versterken door hem ook voor die prijs rond te verkopen), ik houd gewoon andere transacties in de gaten en dat is ook exact wat er met de Klon is gebeurt. Die is stiekem steeds meer waard geworden.

Dirk_Hendrik
2 december 2010, 16:49
Ik zou het werk van Bernardduur overigens ook niet 'verkloten' van gear noemen. Als jij met een Mistress met een volume drop wil spelen, more power to ya. ;)


Ik noem alle modificaties verkloten op het moment dat ze onomkeerbaar zijn. Da's omdat ik meer vanuit een verzamelaarsperspectief dan een spelersperspectief kijk. Op het moment dat ik dus gevraagd wordt een pedaal aan te passen voor spelersgebruik ga vik kijken of ik een oplossing kan verzinnen die het probleem tacklet zonder daarvoor niet omkeerbare acties te moeten uithalen. Gaten boren en dergelijke. Een simpele mistress volumemod valt daar uiteraard niet onder.

DemolitionColorScheme
2 december 2010, 17:15
Ik noem alle modificaties verkloten op het moment dat ze onomkeerbaar zijn. Da's omdat ik meer vanuit een verzamelaarsperspectief dan een spelersperspectief kijk. Op het moment dat ik dus gevraagd wordt een pedaal aan te passen voor spelersgebruik ga vik kijken of ik een oplossing kan verzinnen die het probleem tacklet zonder daarvoor niet omkeerbare acties te moeten uithalen. Gaten boren en dergelijke. Een simpele mistress volumemod valt daar uiteraard niet onder.
Vanuit verzamelaarsperspectief klopt dat zeer zeker. Ik ben iniedergeval blij met de mods die geleverd zijn en de koper van mijn andere Mistress ook. Handig, zo'n extra level/mix knob. Mij hoor je niet klagen. ;)

wireman
3 december 2010, 11:07
Ik dacht dat jij geen 'handelaar' was.. dit riekt toch echt naar handel.. Beetje flauwe opmerking.. zeker na het Mistress-verhaal.


Heerlijk! Er zijn zoveel stumpers die daar zoveel geld voor neerleggen. Daarom zoek ik altijd naar vintage gear om die te doorverkopen. Tja, het is wat de gek ervoor geeft en wie zijn wij om daar geen gebruik van te maken?

Net zoals bij die ToneBender, het startbod was nog realistisch en als mensen dan blijven bieden, dan krijg je zulke dingen.

DemolitionColorScheme
3 december 2010, 12:27
Ik dacht dat jij geen 'handelaar' was.. dit riekt toch echt naar handel.. Beetje flauwe opmerking.. zeker na het Mistress-verhaal.
Ik ben per definitie ook geen handelaar, ik koop ook niet elke week gear op om het verder door te verkopen - zo lucky en gierig ben ik nu ook weer niet. ;) Maar kom op, als jij een Mistress of een ander pedaal te koop ziet staan voor €40,- dan piekt ook dat jouw interesse. Een van de Mistresses was kapot toen ik hem thuis ging testen, maar zelfs dan was het nog een goede deal en na het opknappen en modificeren speelde hij gewoon zoals het behoord. Na een tijd had ik er twee, ben ik gaan downsizen en heb ik hem online gezet voor de prijzen waar ze meestal voor weggaan. Als me dat een 'dealer / handelaar' maakt, dan vind ik dat een beetje overdreven. Ik koop zulke gear niet als ik er zelf niks mee wil doen of ik er geen interesse in heb. Alles wat ik geflipt hebt is gear wat ik zelf heb gebruikt en ik ook voor het gebruiken heb gekocht, niet per se om het gelijk te flippen, anders laat ik er ook geen modificaties aan uitvoeren. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet altijd een oogje openhoud voor bepaalde 'scores' - dat is m'n goed recht. Het is een vrije markt en als een oudere man een oude unit op z'n zolder vindt of iets erft en dat voor een prikkie verkoopt (zonder even op eBay / etc. te kijken naar de prijzen) dan heb ook ik recht om daarop te bieden en het over te kopen.

Maar wat verwacht je dan van me, dat als ik een Mistress voor €40,- heb gekocht ik die dan ook weer voor €40,- MOET verkopen, zelfs als ze meestal voor een veel hogere prijs weggaan? Ik ben een kerel met aardig wat principes en een moraalgevoel, maar ik ben geen moraalridder en ik ben daarnaast ook geen oplichter. Ik kijk naar de prijzen en besluit daarop mijn verkoopprijs. Als iemand dat bedrag ervoor neerlegt dan zijn beiden partijen blij. Het maakt me geen boef, het maakt me geen crimineel, het maakt me simpelweg iemand die tijd in het bestuderen van de 'markt' steekt.

Kim Wilson
3 december 2010, 13:17
Als je ergens een beetje handel in ziet, ben je toch niet gelijk een handelaar? Als ik een USA Strat te koop zie staan voor €200, zou ik hem ook kopen. Niet om zelf op te spelen (misschien ook wel), maar omdat het een makkelijk verdiende 600 euri is. En ik denk dat iedereen dat zou doen.

DemolitionColorScheme
3 december 2010, 13:27
Als je ergens een beetje handel in ziet, ben je toch niet gelijk een handelaar? Als ik een USA Strat te koop zie staan voor €200, zou ik hem ook kopen. Niet om zelf op te spelen (misschien ook wel), maar omdat het een makkelijk verdiende 600 euri is. En ik denk dat iedereen dat zou doen.
Voilà!
(10 tekens)

Mitch
3 december 2010, 15:59
't Is maar net hoe trots je daar op moet zijn om daarover hier te komen vertellen hoe slim en hoe dom etc... plus de herhaling aan verdediging . Iets met toon die de muziek maakt en zo.
Maar wel verfrissend om een keer een reactie in het Frans te zien :seriousf:

DemolitionColorScheme
3 december 2010, 19:09
Heel trots. <3
Mede dankzij dat heb ik de gear die ik nu heb. Allemaal voor prikkies opgekocht of gekocht omdat ik andere dingen kon verkopen. Schaam ik me ook totaal niet voor. :cheerup:

wireman
5 december 2010, 01:21
Prima dat je er goed mee kan leven.. Maar begin niet over stumperds of dom. Ik vind dat echt not-done.. Je beledigd mensen waar je van profiteer om het vervolgens heel geraffineerd weer recht te lullen. Je blijft maar verkondigen dat je geen handelaar ben, maar ondertussen lees ik steeds meer opschepverhalen over hoe slim je wel niet een goedkoop pedaal heb gescoord van een of andere stumper en m big time doorverkoopt.

Maar goed.. ik ga weer on-topic.

DemolitionColorScheme
5 december 2010, 10:52
Prima dat je er goed mee kan leven.. Maar begin niet over stumperds of dom. Ik vind dat echt not-done.. Je beledigd mensen waar je van profiteer om het vervolgens heel geraffineerd weer recht te lullen. Je blijft maar verkondigen dat je geen handelaar ben, maar ondertussen lees ik steeds meer opschepverhalen over hoe slim je wel niet een goedkoop pedaal heb gescoord van een of andere stumper en m big time doorverkoopt.

Maar goed.. ik ga weer on-topic.
Ik had al lang gezegd dat stumpers een beetje hard was en dat ik daar bij lange na niet iedereen mee bedoel, maar dat voorbeeld van zo'n kerel met een Custom Shop Strat in z'n vitrine, maar totaal niet spelen, tja, dat vind ik ergens een stumper. Een score maken bij een oude man omdat hij niet weet wat de waarde van iets is, dat maakt die oude man geen stumper. Er is voor mij een duidelijk verschil. Als dat er voor jou niet is, no problem, dan delen we gewoon een andere mening en dat mag.