PDA

View Full Version : hoe deze track tot een geheel te lijmen?



dennis_rhcp
1 december 2010, 00:19
Beste allen,

ik heb een heel vet bandje opgenomen en ik ben geen onverwachte dingen tegen gekomen, ik ben best tevreden over elk indivuduele (moeilijk woord pff) instrument maar ik krijg het voor mijn gevoel niet bij elkaar, kunnen jullie mij helpen door middel van tips? of zit het tussen mijn oren en is het de beste mix die je ooit gehoord hebt :P ik hoor het graag.

zo hier de track:
http://soundcloud.com/dennis-spee/mind-trip-versie-1

Ik heb de band alles in 1x laten inspelen wel heb ik de zang later ingedubt.
ik heb al wel een beetje geexpirimenteerd met reverb maar ging heel snel nep klinken in combinatie met deze opname. er zit wel trouwens wat reverb in.

voor de mensen die het intresseren de priklijst:
Kick: RE 20
Snare: Sm57
Tom e604
Floor: e604
OHL: KM184
OHR: KM184
bass di: Klark technik DN100
Bassmic: Beta 57
GitL: SM57
GitR: e609
Vocals: sE 2200



alvast bedankt,

gr dennis

Highway49
1 december 2010, 10:55
Ik heb 0.0 verstand van afmixen (en opnemen helaas ook nog weinig) helaas. Maar lijkt het nu of klinkt vooral de kick anders vanaf het moment dat de bas erbij komt?

Als je er zelf niks aan veranderd hebt op het moment dat de bas erbij komt, moet ik zeggen dat de bas een zeer goede invloed heeft op het drumgeluid. Dit is waarschijnlijk meer een algemeen statement dan specifiek op jouw opname, sorry daarvoor ;)

Laat de pro's nu maar komen!

HaroldA
1 december 2010, 11:37
Clean gitaar staat veul te hard! Overgang naar OD is ook slecht: heel ander geluid ineens (schuld van de gitarist?).

Zang mist ook wat continuïteit, misschien valt dat op te vangen met een dikke compressor, maar het is ook niet overal even zuiver volgens mij. Autotunen op een paar plaatsen?

Gooi ook een dikke ronk (Sansamp Bass Drive?) over de bas heen bij de OD stukken, dan zal het geheel een stuk dikker klinken! Die bas distortion vanaf 2:59 sloopt ook al het laag, waar is de cleane DI track gebleven?