PDA

View Full Version : Smashing Pumpkinsgeluid



Grandma_Placenta
5 januari 2002, 23:25
KAn iemand mij helpen het ultieme gitaargeluid te vinden. Ik heb al 3 distortionpedalen gehad ondertussen, maar ze zijn allemaal niet wat ik zoek. Ik heb de ds-2, mt-2 en de RAT gehad. die rat heb ik nog steeds maar die wil ik verkopen.
nouja in ieder geval, het geluid wat ik zoek is ongeveer wel het geluid van de smashing pumpkins. Ik HOU van dat geluid en ik zou het het liefste zelf ook hebben. Ja ik krijg nou vast weer dat gezeik van: Creeer je eigen geluid bla bla bla, maar dat geluid is nou eenmaal mijn droomsound. Dus nu is de vraag. Weet iemand welk pedaal het beste is voor dat smashing pumpkinsgeluid??? Ik heb de russische Big Muff al uitgeprobeerd, maar die vind ik echt waardeloos, ik dacht zelf misschien aan de USA reissue big muff, maar die hebben ze hier in de buurt nergens. KAN IEMAND MIJ HELPEN??

idono
6 januari 2002, 01:31
Heyz,

kijk even op http://www.guitargeek.com daar vind je wat de apparatuur is van veel gitaristen.

Greetz Henk

vinni
6 januari 2002, 01:50
Hoi,
In de Guitarworld van deze maand staat een uitgebreid interview met de Pumpkins. Daar staat ook een leuk fototje bij van een meer dan aardig 19"rekkie.
Wat ik zo kan zien in ieder geval Mesa Boogie eindbakken en een Eventide Harmonizer...Effe sparen dus!....wellicht dat deze apparatuur ook debet is aan het door jou gezochte geluid. Waarom probeer je niet eens een V-twin of een Hot driv 'n Boost MK II van Carl Martin.....klinkt echt heel goed!

Groetjes en let wel....jou ultieme geluid is morgen anders dan vandaag.....

Grandma_Placenta
6 januari 2002, 01:55
hee bedankt vinni, ja ik zat zelf ook aan zo'n v-twin te denken maar die zijn teringduur. Maar kheb ff op internet gekeken en t schijnt dat de SustainPunch Creamy Dreamer een heel goed pedaal is voor een pumpkinsgeluid. Hij is door billy en james zelf gebruikt op het nieuwste album, en je schijnt er bijna alle pumpkinsgeluiden mee te kunnen krijgen. Ding kost wel 600 piek, maja dan heb je ook iets.

Joe_scumbag
6 januari 2002, 17:13
Op de website van Marc seal vind je ergens een vergelijking tussen de pre-amps van de POD en de GT-6, naast Marc zit er in die show een redelijke jonge kerel die op en zeker moment echt ne monster pumpkins distortion uit die pod haalt...