Inloggen

View Full Version : KNAL! en toen niets meer:'(



YannickH
30 november 2010, 20:07
ik zat net 10 minutjes te spelen en ineens zegt men marshall BOEM!
ik schrok me kapot.
men geluid weg alles weg.
men lichtjes op de versterker branden nog en van de power schakelaar ook.
ik heb men lampen nagekeken en die zijn allemaal nog in orde.ik heb nog niet zolang geleden nieuwe laten steken.
nu had mijn jcm 2000 veel last van gegrom na het spelen en waar ik men versterker binnen had gedaan zei dat het men printplaat kon zijn.
wat moet ik nu doen?
zien of hij te maken is of een nieuwe top kopen?
ik hoop dat het optie1 kan worden want een nieuwe top is meteen een smak geld:(

big dooley
30 november 2010, 20:44
niet gelijk paniek zoeken... achterop de versterker zitten 2 zekeringhouders... een mains fuse en een HT-fuse... de mains fuse is nog goed, want alle lampjes branden nog... maar meet die HT-zekering eens door? niet visueel checken maar echt doormeten....

YannickH
30 november 2010, 20:50
hoe krijg ik die zekering er juist uit want gewoon draaien werkt niet

ieme
30 november 2010, 20:52
Eerst maar eens nakijken, gelijk een nieuwe kopen lijkt me overbodig

big dooley
30 november 2010, 20:58
hoe krijg ik die zekering er juist uit want gewoon draaien werkt niet

:???:

normaal als je die dop eraf schroef moet hij eruitkomen???? werkt als een soort bajonetsluiting... licht indrukken en draaien

YannickH
30 november 2010, 21:00
ja ik heb het.
de zekering is helemaal verbrand.
hoe zou dat kunnen komen?

ieme
30 november 2010, 21:16
ja ik heb het.
de zekering is helemaal verbrand.
hoe zou dat kunnen komen?

Kortsluiting... Zijn hier genoeg techs die je hiermee kunnen helpen.

YannickH
30 november 2010, 21:21
Kortsluiting... Zijn hier genoeg techs die je hiermee kunnen helpen.

maar ligt dat aan men amp of aan iets anders?
en wat moet ik nu doen?

driftkop
30 november 2010, 21:23
nu had mijn jcm 2000 veel last van gegrom na het spelen en waar ik men versterker binnen had gedaan zei dat het men printplaat kon zijn.

Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen, maar ik snap er niets van. :dontgeti:

De kans op een succesvol antwoord is groter wanneer je duidelijk Nederlands schrijft.

forceps
30 november 2010, 21:24
Naar een muziekwinkel of amptech gaan misschien?

RoelSmoel
30 november 2010, 21:24
maar ligt dat aan men amp of aan iets anders?
en wat moet ik nu doen?

Met die zekering naar een elektro-zaak gaan, daar zeggen dat je deze wilt hebben, kost je soms maar een paar cent, en deze er weer in zetten. Lukt dit zelf niet, even ergens langs brengen:)

G.G.
30 november 2010, 21:27
Met die zekering naar een elektro-zaak gaan, daar zeggen dat je deze wilt hebben, kost je soms maar een paar cent, en deze er weer in zetten. Lukt dit zelf niet, even ergens langs brengen:)


ja.... Maar zelf zou ik ook de oorzaak willen weten.... Om verder schade te voorkomen. Zo heb je van die mensen die eenzekering bypassen want het is zo lastig als ie steeds springt.

YannickH
30 november 2010, 21:38
ja.... Maar zelf zou ik ook de oorzaak willen weten.... Om verder schade te voorkomen. Zo heb je van die mensen die eenzekering bypassen want het is zo lastig als ie steeds springt.

ik heb een afpraak gemaakt bij n-e-l in lommel(waar ik men lampen laat vervangen)
we zullen zien wat hij zegt.
hij heeft net wel gezegt dat bij de jcm2000 probleemgevallen zaten

zjanke
30 november 2010, 21:41
nu had mijn jcm 2000 veel last van gegrom na het spelen en waar ik men versterker binnen had gedaan zei dat het men printplaat kon zijn.



Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen, maar ik snap er niets van. :dontgeti:



Mijn JCM2000 bromde na het spelen en de winkel/reparateur waar ik hem naar toe had gebracht zei dat de printplaat misschien wel stuk was


Ik zeg: terug naar de reparateur. Die zekering zit er niet voor niets en een raparatie voorkomt waarschijnlijk dat er nog meer kapot gaat waardoor de kosten echt uit de hand gaan lopen of het ding FUBAR wordt.

edit: Ik heb daar mijn TSL602 ooit laten servicen en dat was naar volledige tevredenheid! niet te duur, vakkundig gedaan en hij had een reparatiehok vol met mooi speelgoed staan!

driftkop
30 november 2010, 21:45
ik heb een afpraak gemaakt bij n-e-l in lommel(waar ik men lampen laat vervangen)
we zullen zien wat hij zegt.
hij heeft net wel gezegt dat bij de jcm2000 probleemgevallen zaten

Heet hij soms Frits? :seriousf:

Zie ook hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140844

G.G.
30 november 2010, 21:45
Wat was fubar ook alweer? fucked up bij asshole r??? Ofzo?

zjanke
30 november 2010, 21:45
fucked up beyond all repair :cheerup:

G.G.
30 november 2010, 21:51
Fubar... Inderdaad, dat was hem. Dat moeten we voorkomen. Een zekering klapt niet zonder reden. Kan geen kwaas als een tech even een kijkje neemt en wat metingen verricht.

YannickH
30 november 2010, 22:08
Heet hij soms Frits? :seriousf:

Zie ook hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140844

nee hij noemt geert

cluseau
30 november 2010, 22:10
Heet hij soms Frits? :seriousf:


Jajajajaja, dat komt ervan als je er zo lang over doet.


@ c0b alexi:
Een eindbuisje is de meest voor de hand liggende oorzaak. Ook al zijn die recent vervangen dan is dat nog geen garantie voor ongestoord werken.

YannickH
30 november 2010, 22:23
Jajajajaja, dat komt ervan als je er zo lang over doet.


@ c0b alexi:
Een eindbuisje is de meest voor de hand liggende oorzaak. Ook al zijn die recent vervangen dan is dat nog geen garantie voor ongestoord werken.

ik had voor ik begon te spelen een paar pedalen uit men setup gehaald en ik voorzie men pedalen van stroom met zo'n chain dat van men boss TU2 komt.
nu er hingen er nog een paar los want ze waren niet aangesloten.
zou het kunnen dat het daar aan kan liggen. misschien dat 1van die pinnetjes iets geraakt heeft ofzo?

cluseau
30 november 2010, 22:34
misschien dat 1van die pinnetjes iets geraakt heeft ofzo?
Dit heeft niets met je amp te maken, zelfs als er een spanningspiek op de ingang komt mag daar geen zekering van springen. Het is goed mogelijk dat er prut in een eindbuis zit wat soms sluiting maakt. Als je de zekering hebt vevangen zet de amp dan aan zonder de standby te gebruiken. Dus alle schakelaars in bedrijfs toestand. Is er een probleem met een buis zal dit zich waarschijnlijk pas voordoen als de gloeidraad warm is geworden. Blijft de zekering nog steeds heel tik dan zacht met het heft van je schroevedraaier tegen de buizen. Zie je daar dan gespetter in dan weet je dat er iets niet in orde is met de buizen. Ik neem aan dat je weet hoe hard je op de buizen kan tikken, het is tenslotte glas dus met mate he!

Frans.

crapton
30 november 2010, 22:38
ik heb ook een marshal en die doet soms ook raar van brom en piep. maar men vader zegd altijd dat ik em ook te hart zet dus darom dan men versterker van die rara diengen doet. ik hem men versterker naar de versterkerboer gebracht met men vader, want die zegt dat altijd.

en toen was er met het snoer iets niet goed dus moest er een niuwe zekering in en daarna dee men versterker het weer. ik hoop datje hieraan iets hept.

big dooley
30 november 2010, 23:07
ff weer terug... waren er al problemen met de versterker VOOR de vervanging van de buizen? en zo ja, wat precies?

Fireburst
30 november 2010, 23:13
ik heb ook een marshal en die doet soms ook raar van brom en piep. maar men vader zegd altijd dat ik em ook te hart zet dus darom dan men versterker van die rara diengen doet. ik hem men versterker naar de versterkerboer gebracht met men vader, want die zegt dat altijd.

en toen was er met het snoer iets niet goed dus moest er een niuwe zekering in en daarna dee men versterker het weer. ik hoop datje hieraan iets hept.

:seriousf::seriousf: Ik hou wel van een portie ironie...

Rock Bottom
30 november 2010, 23:16
ik heb ook een marshal en die doet soms ook raar van brom en piep. maar men vader zegd altijd dat ik em ook te hart zet dus darom dan men versterker van die rara diengen doet. ik hem men versterker naar de versterkerboer gebracht met men vader, want die zegt dat altijd.

en toen was er met het snoer iets niet goed dus moest er een niuwe zekering in en daarna dee men versterker het weer. ik hoop datje hieraan iets hept.


:crazyhappy:

cluseau
30 november 2010, 23:22
ik heb ook een marshal en die doet soms ook raar van brom en piep. maar men vader zegd altijd dat ik em ook te hart zet dus darom dan men versterker van die rara diengen doet. ik hem men versterker naar de versterkerboer gebracht met men vader, want die zegt dat altijd.

en toen was er met het snoer iets niet goed dus moest er een niuwe zekering in en daarna dee men versterker het weer. ik hoop datje hieraan iets hept.
http://home.casema.nl/jajop/cluseau/LOL04.gif

Midwolda
30 november 2010, 23:30
ik heb ook een marshal en die doet soms ook raar van brom en piep. maar men vader zegd altijd dat ik em ook te hart zet dus darom dan men versterker van die rara diengen doet. ik hem men versterker naar de versterkerboer gebracht met men vader, want die zegt dat altijd.

en toen was er met het snoer iets niet goed dus moest er een niuwe zekering in en daarna dee men versterker het weer. ik hoop datje hieraan iets hept.

http://www.enotalone.com/forum/images/smilies/eusa_wall.gif

YannickH
30 november 2010, 23:34
:makeup: ik maak spellingsfouten, maar dat is gewoon ERG!

ok, ik had al gegrom voordat ik nieuwe lampen had laten steken

Ace 1.15.19
30 november 2010, 23:52
Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen, maar ik snap er niets van. :dontgeti:
Vertaling Belgisch --> Nederlands:

Mijn JCM 2000 had veel last van brom na het spelen. Waar ik mijn versterker heen bracht om te repareren (of na laten kijken) zeiden ze dat er iets mis zou kunnen zijn met de printplaat.

big dooley
30 november 2010, 23:54
ik neem aan dat je het over een brom hebt... bijvoorbeeld een voedingsbrom... dat kan van de voedingstrafo zijn... of een elco
ik neem aan dat dat met nieuwe buizen niet verholpen was... wat is er eigenlijk voor merk/type ingegaan?

Johannes
1 december 2010, 02:09
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat de Vlamingen áltijd wonnen bij tien voor taal!

On topic: Verang de zekeringen. Mocht dat het probleem niet verhelpen, breng dan de versterker naar een reparateur. Succes ermee (en met de taal).

big dooley
1 december 2010, 02:27
niet om de wijsneus uit te hangen, maar als er bij mij een HT half verkoold uitkomt wil ik eerst graag weten waardoor dit komt, voordat er een nieuwe ingaat... nu was het een zekering, voor hetzelfde geld is het de volgende keer de uitgangstrafo (als dat al niet het geval is)

dat de taal verloedert is inmiddels wel bekend... maar met al die spellingswijzigingen om de 5 jaar, weet ik het ook niet meer af en toe...
"pannekoeken"? "pannenkoeken"?
....ik schrijf maar gewoon: "flensjes" :D

macwilliams
1 december 2010, 06:12
niet om de wijsneus uit te hangen, maar als er bij mij een HT half verkoold uitkomt wil ik eerst graag weten waardoor dit komt, voordat er een nieuwe ingaat... nu was het een zekering, voor hetzelfde geld is het de volgende keer de uitgangstrafo (als dat al niet het geval is)

dat de taal verloedert is inmiddels wel bekend... maar met al die spellingswijzigingen om de 5 jaar, weet ik het ook niet meer af en toe...
"pannekoeken"? "pannenkoeken"?
....ik schrijf maar gewoon: "flensjes" :D

Ik zeg hele grote poffertjes.

Dat zei z'n amp ook, pof!

cluseau
1 december 2010, 08:01
:makeup: ik maak spellingsfouten, maar dat is gewoon ERG!

Maak je niet druk om spelfouten, iedereen maakt die alleen de een iets meer dan de ander. Zolang we je maar begrijpen, :dontgeti: ik denk dat daar juist het probleem zit.

Anyway, ik krijg de indruk dat hij een tijdje heeft gebromt voor de zekering eruit knalde? Als dat zo is zou het kunnen zijn dat de bias veel te hoog staat. Er zijn trouwens meer oorzaken mogelijk. Heb je soms de buizen er zo ingeprikt zonder afregelen? Als dat zo is kun je ze opnieuw vervangen. en dan wel even afregelen natuurlijk anders blijf je aan de gang.

The Unforgiven
1 december 2010, 08:17
Laat hem inderdaad eens goed nakijken, die zekering springt voor een reden, en een nieuwe zekering lost het probleem niet op.

big dooley
1 december 2010, 08:23
hij had het blijkbaar al voordat de nieuwe buizen erin gingen, cluseau... dus wellicht staat dat los van dit probleem

inderdaad denk ik ook, dat er buizen in geprikt zijn zonder te checken..
als dan een klant aangeeft last te hebben van wat lijkt op een voedingsbrom, snap ik eigenlijk niet, waarom deze met een opmerking, dat het de printplaat zal wezen, zonder ook maar enige meting uit te voeren of wat dan ook, wordt afgewimpeld... (zo zie ik dat dan)

ik zeg: naar een gerenommeerde tech brengen, met ervaring in buizenversterkers... d'r zijn vast wel mensen die een hele goeie in zijn buurt weten...
terug gaan naar dezelfde omdat binnen korte tijd de buizen zijn opgeblazen heeft geen zin denk ik, want dan ligt het zeker aan "die printplaat"

big dooley
1 december 2010, 08:23
Ik zeg hele grote poffertjes.

Dat zei z'n amp ook, pof!

:D mafkees...

HaroldA
1 december 2010, 09:33
ik zeg: naar een gerenommeerde tech brengen, met ervaring in buizenversterkers...

Hij gaat toch met z'n amp naar NEL in Lommel (http://www.n-e-l.be/)? (Geert/SONICART) Daar heb ik hele goede verhalen over gehoord...

G.G.
1 december 2010, 09:51
Hij gaat toch met z'n amp naar NEL in Lommel (http://www.n-e-l.be/)? (Geert/SONICART) Daar heb ik hele goede verhalen over gehoord...

daaom moeten we ook niet te voorbarig zijn en niet gelijk gaan wijzen. Versterker moet gewoon eens heel grondig nagekeken worden en de oorzaak moet aangepakt worden, niet de symptomen.

YannickH
1 december 2010, 11:25
ik heb hem voor lampen een tijd terug binnengedaan bij nel en ik denk niet dat hij er lampen insteekt zonder ze te checken.
en toen ik de amp ben gaan halen heeft hij er zeker een kwartier op gespeeld dus.
nu maar afwachten en zaterdag binnenbrengen bij nel.
maar stel nu voor dat het de printplaat is, is het dan een duur grapje?

HaroldA
1 december 2010, 11:30
ik heb hem voor lampen een tijd terug binnengedaan bij nel en ik denk niet dat hij er lampen insteekt zonder ze te checken.

Sterker nog: hij wil de amp minimaal een paar dagen hebben als hij de buizen vervangt. Hij wil er op spelen en o.a. de bias controleren na een paar uur gespeeld te hebben.

caliban
1 december 2010, 12:29
Vertaling Belgisch --> Nederlands:

Mijn JCM 2000 had veel last van brom na het spelen. Waar ik mijn versterker heen bracht om te repareren (of na laten kijken) zeiden ze dat er iets mis zou kunnen zijn met de printplaat.

Heeft niks met Belgisch of Vlaams te maken! Vlaamse woorden tussen het Nederlands flansen moet kunnen, gigantische fouten in de spelling daarentegen (en vreselijk niet-samenhangende grammatica). Af en toe een fout overkomt iedereen wel, maar sommigen hier hebben meer last van nonchalance denk ik.

big dooley
1 december 2010, 16:28
Heeft niks met Belgisch of Vlaams te maken! Vlaamse woorden tussen het Nederlands flansen moet kunnen, gigantische fouten in de spelling daarentegen (en vreselijk niet-samenhangende grammatica). Af en toe een fout overkomt iedereen wel, maar sommigen hier hebben meer last van nonchalance denk ik.

mee eens... alhoewel sommige vlaamse tongvallen letterlijk zo geschreven worden.... met andere woorden, geschreven hoe het gezegd wordt... als ik dat ga doen met mijn dialect en anderen ook, wordt het een zooitje

big dooley
1 december 2010, 16:28
Sterker nog: hij wil de amp minimaal een paar dagen hebben als hij de buizen vervangt. Hij wil er op spelen en o.a. de bias controleren na een paar uur gespeeld te hebben.

dat klinkt inderdaad als een goeie tech... wilde niet wijzen, maar vond het wat vreemd

cluseau
1 december 2010, 16:56
maar stel nu voor dat het de printplaat is, is het dan een duur grapje?

Een printplaat bromt niet en ja, vervanging is kostbaar. Als er onregelmatigheden in de print zitten welke brom veroorzaken moet de tech die gewoon fixen. Voor een echte tech is dat een koud kunstje.

Nielsje
1 december 2010, 17:43
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat de Vlamingen áltijd wonnen bij tien voor taal!

On topic: Verang de zekeringen. Mocht dat het probleem niet verhelpen, breng dan de versterker naar een reparateur. Succes ermee (en met de taal).
Nou, daar heb je meteen het antwoord op je vraag :D


Heeft niks met Belgisch of Vlaams te maken! Vlaamse woorden tussen het Nederlands flansen moet kunnen, gigantische fouten in de spelling daarentegen (en vreselijk niet-samenhangende grammatica). Af en toe een fout overkomt iedereen wel, maar sommigen hier hebben meer last van nonchalance denk ik.

Een beetje moet kunnen, maar vriend Cob-Alexi schrijft vaak in het Abacadabra. Als ik op een Amerikaans forum zit moet ik ook in het Engels schrijven. Op een Nederlands forum... juist :)

caliban
1 december 2010, 19:49
Een beetje moet kunnen, maar vriend Cob-Alexi schrijft vaak in het Abacadabra. Als ik op een Amerikaans forum zit moet ik ook in het Engels schrijven. Op een Nederlands forum... juist :)

Ik vind het eigenlijk vooral als tiener-language overkomen.. COB-A lijkt me btw wel een sympathieke dude! Dus no offence :)

YannickH
2 december 2010, 21:02
Ik vind het eigenlijk vooral als tiener-language overkomen.. COB-A lijkt me btw wel een sympathieke dude! Dus no offence :)

haha thx:p
en ja ik heb best wel wat moeite met nederlands te typen.
vlaming he:p

ieme
6 december 2010, 19:52
Is t nou opgelost of niet?

macwilliams
6 december 2010, 20:12
Ben je aan't ronselen voor de amp meeting? :D

ieme
6 december 2010, 20:54
Ben je aan't ronselen voor de amp meeting? :D

Nee hoor.... Is niet nodig