PDA

View Full Version : 1 spot adapter



Buzzel
30 november 2010, 19:59
Hey forumleden.

Ik heb laatst een adapter besteld via internet. Ik dacht van 'ik pak lekker uit' ik koop een 1spot adapter. vandaag binnengekomen, ik natuurlijk helemaal blij, en testen maar.

Ik begin met spelen en een brom dat daar van af komt!! stukken meer dan een of ander goedkoop adapter geval wat ik er voor in had zitten. Ik haal de 1spot dus weer uit het stopcontact krijg ik ook nog eens een stroom klap waar je U tegen zegt van dat ding. Ik las al bij een oudere post dat iemand anders hier ook last van had, maar zijn er nou meer mensen die dit hebben?? Of heb ik weer toevallig de 1spot die niet fatsoenlijk werkt? Of zit er bij mijn gear wat verkeerd (wat me niet logisch lijkt)?

setup

- The Heritage H-160V
- klotz La grange kabel
- Fulltone OCD versie1
- cordail patch kabel (van RAEN wat dan weer van Neutrik is :dontgeti:)
- Fender frontman 25R

dit alles wel op een niet geaard stopcontact, maar aangezien de vorige adapter hier geen enkel probleem mee had lijkt me dit niet van belang.

groeten Buzzel

P.s. ik heb ook nog een dimarzio kabel geprobeerd maar er was geen verschil in brom

HaroldA
30 november 2010, 20:04
Bekend probleem van dat type adapters. Veel vermogen, maar geen "nette" stroom.

Boss PSA (of een Ibanez tegenhanger) werkt nog het beste...

Buzzel
30 november 2010, 20:12
maar dat die adapter mij ook elektrocuteer vond ik toch een stuk minder plezant.

driftkop
30 november 2010, 20:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118413

Buzzel
30 november 2010, 20:21
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118413

Strak plan. Die 1spot gaat lekker terug naar de winkel ik koop wel een die mensen niet elektrocuteer of bromt ;)

Zijn er dan nog andere opties van gestabiliseerde adapters voor een vriendelijk prijsje (naast die in de link hier boven?)

HaroldA
30 november 2010, 20:40
Strak plan. Die 1spot gaat lekker terug naar de winkel ik koop wel een die mensen niet elektrocuteer of bromt ;)

Zijn er dan nog andere opties van gestabiliseerde adapters voor een vriendelijk prijsje (naast die in de link hier boven?)

Ik zou voor Boss of Ibanez gaan:


7 Bang for the Buck!

In deze sectie zijn aantal voorbeelden weergegeven van voedingen die goed functioneren voor een lage prijs. Koop gerust wat anders, maar zeker als je nieuw bent in effecten-land, dan is het wellicht geen slecht idee om iets met de tips te doen.

1. De Ibanez AC109 is een goedkope en goede gestabiliseerde adapter die 200 mA levert. De iets duurdere (maar nog steeds goedkoper dan de adapter
van boss) AC509 levert 500 mA
2. De Thomann NT AC/PSA is een goedkope geschakelde voeding die 300 mA levert. Niet bijzonder veel, maar als je twee voedingen wil (bijvoorbeeld
omdat je pedalen hebt in je FX-loop) dan kan dit een handige en voordelige voeding voor je zijn.

M.COM
30 november 2010, 20:53
dit alles wel op een niet geaard stopcontact.



Zou ik toch ook wel vervangen dan!

driftkop
30 november 2010, 21:20
Strak plan. Die 1spot gaat lekker terug naar de winkel ik koop wel een die mensen niet elektrocuteer of bromt ;)

Zijn er dan nog andere opties van gestabiliseerde adapters voor een vriendelijk prijsje (naast die in de link hier boven?)

Let wel, alleen bij voedingen met geisoleerde uitgangen weet je zeker dat je geen brom krijgt. In alle andere gevallen *kun* je aardlussen krijgen met brom als gevolg.

Buzzel
1 december 2010, 06:57
Zou ik toch ook wel vervangen dan!

De adapter zelf heeft ook geen pinnen voor een geaard stopcontact dus dit zou verder geen verschil moeten maken met de oude adapter.

Midwolda
1 december 2010, 07:13
"Nieuw" model van Boss, met een gezonde 500mA: de PSA230-S (http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=PSA230S).

http://www.keymusic.com/gfx_productcode/72309/Boss-PSA230S.jpg

Ik ga er vanmiddag even èèn halen want ik heb 10 Boss pedaaltjes op èèn plank staan,
ACA en PSA door elkaar heen, en m'n standaard 300mA Boss adapter wordt een beetje warm.
This should do the trick.

Fuhgawz
1 december 2010, 10:59
"Nieuw" model van Boss, met een gezonde 500mA: de PSA230-S (http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=PSA230S).


Deze Boss adapter is toch ook geschakeld, net als de OneSpot? Krijg je dan niet dezelfde problemen?

Ik heb een tijd terug ook een OneSpot gekocht en ook ik ondervond brom bij mij thuis. Met zoveel tevreden klanten dacht ik dat het aan de specifieke adapter was, dus geruild voor een andere OneSpot. Eenmaal thuis had ik dezelfde problemen. Omdat ze bij de lokale muziekboer geen ander typen adapters meer hebben heb ik gewoon mijn centjes terug gekregen. Daarvan heb ik ergens anders zo'n dikke oude Ibanez adapter gekocht (deze (http://www.thomann.de/nl/ibanez_ac109.htm)) en die werkt perfect. Ze maken ook een 500mA model (http://www.thomann.de/nl/ibanez_ac509.htm). Ik vermoed, doordat er ook zo veel tevreden klanten, dat de problemen met de OneSpot samen hangen met de plek waar je hem gebruikt.

Buzzel
1 december 2010, 16:34
Hey mede forumleden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik de one spot maar weer inruil en dan die ibanez adapter koop.

driftkop
1 december 2010, 18:20
Ook met die Ibanez kun je brom krijgen. :ok:

Probeer het eens in een ander stopcontact, of een andere (hoek van de) kamer.

wireman
3 december 2010, 11:12
Best raar.. je hoort wel vaker dat Onespots brommen. Ik heb er ook twee.. Ik heb nergens last van.. Volgens mij moet je mazzel hebben met die dingen.. En dat is erg slecht! Getuigt over de kwaliteit van die dingen, ook al ben ik zelf erg tevreden over mn onespot, blijkbaar is de productie verre van constant. Een ding weet ik wel.. LAAT DIE KRENGEN VAN DE MEDIAMARKT DIE ZOGENAAMD GESTABILISEERD ZIJN LIGGEN!! Ga inderdaad voor Ibanez of Boss.

EuroCinema
3 december 2010, 11:20
Ook hier alleen goeie ervaringen met Onespot, ook met Boss trouwens. De plugjes van Ibanez vind ik erg onhandig.

Nielsje
3 december 2010, 11:26
Deze Boss adapter is toch ook geschakeld, net als de OneSpot? Krijg je dan niet dezelfde problemen?[quote] Ziet er inderdaad uit alsof het een geschakeld exemplaar is. Wat ik mij dan afvraag: waarom 'slechts' 500 mA?

[quote]Ik vermoed, doordat er ook zo veel tevreden klanten, dat de problemen met de OneSpot samen hangen met de plek waar je hem gebruikt.

Klopt. Bij mij thuis nergens last van, maar ik heb hem wel eens in een oefenruimte gehoord waar het ook wat begon te brommen.


Best raar.. je hoort wel vaker dat Onespots brommen. Ik heb er ook twee.. Ik heb nergens last van.. Volgens mij moet je mazzel hebben met die dingen.. En dat is erg slecht! Getuigt over de kwaliteit van die dingen, ook al ben ik zelf erg tevreden over mn onespot, blijkbaar is de productie verre van constant.

Wat is dit nou weer voor bullshit? De kwaliteit is juist constant als elk exemplaar thuis wel fluit/bromt en in de oefenruimte niet ;)
Het punt is: mensen willen voor een dubbeltje op de voorste rij zitten. Een geschakelde adapter levert nou eenmaal een hoop stroom voor weinig, maar verwacht geen wonderen. Als je goed wil, ga dan voor een Burkey of PedalPower, (of afzonderlijke adapters), maar ga niet lopen huilen.

dml
3 december 2010, 11:27
Best raar.. je hoort wel vaker dat Onespots brommen. Ik heb er ook twee.. Ik heb nergens last van.. Volgens mij moet je mazzel hebben met die dingen.. En dat is erg slecht! Getuigt over de kwaliteit van die dingen, ook al ben ik zelf erg tevreden over mn onespot, blijkbaar is de productie verre van constant.

Hoe weet je dat de productie verre van constant is? Hoeveel berichten heb je gelezen m.b.t. slechte exemplaren? En hoeveel berichten heb je gelezen m.b.t. goede exemplaren? Enig idee hoeveel One Spots er in omloop zijn?

Cageman
3 december 2010, 11:33
of je met de onespot brom krijgt hangt ook af van de pedalen waar je ze insteekt.
Als ik mijn delay, metal dist, compressor en Danelectro transp drive v2 erop aansluit krijg ik wanneer ik de danelectro aan zet enorme brom. Vervang ik dit pedaal door een ander pedaal is er geen brom. Wanneer ik de danelectro met een aparte onespot (zonder daisy) voed, en de rest met een andere onespot (wel daisy), heb ik ook nergens last van.

Nielsje
3 december 2010, 11:43
Wanneer ik de danelectro met een aparte onespot (zonder daisy) voed, en de rest met een andere onespot (wel daisy), heb ik ook nergens last van.

Dat klopt, er is een lijstje met pedalen ergens (lekker vaag, haha) die niet samenwerken als ze aan een daisy chain hangen. De line 6 tonecore pedalen zijn daar ook een berucht voorrbeeld van.

wireman
3 december 2010, 12:05
Ik heb al vaker het bromprobleem van de onespots gelezen.. Wat denk je? dat ik het uit mn duim zuig? Ga eens kijken op andere fora.. Het is een veelbesproken 'probleem' Bovendien.. Ik weet echt wel dat er veel onespots in omloop zijn. Tuurlijk.. 25 euro voor een voeding van 1700 mA met een goede naam.. Is dat dan voor een dubbeltje op de eerste rang of gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding? PP2 of Burkey.. wat kosten die krengen?.. rond de 200 euro? Voor een beetje voeding.. Mensen lopen met een stijve leuning als ze een voeding van 200 euro kunnen showen, plakken hem bovenop het board (zodat iedereen ziet dat men een PEDALPOWER heeft.. phoephoe...) en dat terwijl er zat goeie en goedkopere alternatieven zijn. Tuurlijk zal het beter zijn.. maar 175 euro beter?.. Je moet het wel kunnen (en willen) betalen.. Als ik een voeding koop van 25 euro moet ie gewoon doen wat men zegt dat ie doet.. geen gelul.. dat is niet huilen, dat is genaaid worden. het is maar een voeding mensen..

Buzzel
3 december 2010, 16:05
Het is wel een beetje wat Wireman zegt. Ik heb goede verhalen gehoord over de 1spot adapter (mijn broer heeft er zelf 1 in zelfde huis bromt niet). dus dacht ik een redelijke koop te doen. Je kan natuurlijk geen gouden bergen verwachten van een adapter van 'maar' 25 euro, maar ik had de adapter gewoon wat beter verwacht.

Rutger Molenberghs
3 december 2010, 16:40
Als je goed wil, ga dan voor een Burkey of PedalPower...

En ga vooral NIET voor een Fueltank Chameleon. Die kunnen pas brommen.

JvD.
3 december 2010, 18:29
ik heb boss adapers, ibanez adapters en merkloze meuk gehad.
The 1spot was de stilste van ze allemaal. je hebt denk ik een productie fout. (ik heb ook altijd ongeaarde stopcontacten[maakt niet uit voor een adapter, maar ja))

Enige probleem dat ik had is dat sommige pedalen niet samen op een DC-chain konden. Dan kreeg ik ruis.

HaroldA
11 april 2011, 20:15
Crap!

Da's nou al de zoveelste keer dat ik een optater krijg van m'n one spot als ik 'm in m'n koffer op wil bergen na gebruik.

Dat ding gaat er uit.

bat
11 april 2011, 20:54
Heb er sinds zaterdag 1, geen brom of andere bijgeluiden, geen klap bij het losschakelen, maar dat komt doordat ik het ding ergens in het vooronder van m'n board heb weggewerkt en de stroom elders loskoppel...

Ik hou m'n boss wel als reserve voor het geval dat...

wireman
12 april 2011, 17:32
Volgens mij MAG zo'n ding helemaal geen stroom afgeven tijdens afkoppelen. Ik zou m heel snel wegdoen.. Blijkbaar buffert ie ergens een reststroompje oid.. Ik ben ook geen electrotechneut maar ik weet wel dat dit niet mag.. Wat doet die 'reststroom' met je gear?..

(en je pacemaker)

HaroldA
12 april 2011, 17:33
Volgens mij MAG zo'n ding helemaal geen stroom afgeven tijdens afkoppelen. Ik zou m heel snel wegdoen.. Blijkbaar buffert ie ergens een reststroompje oid.. Ik ben ook geen electrotechneut maar ik weet wel dat dit niet mag.. Wat doet die 'reststroom' met je gear?..

Ik krijg de optaters van de 220v kant en niet van de 9v kant. Het lijkt me het ontladen van een condensator oid.

Heel irritant in ieder geval.

wireman
12 april 2011, 17:38
Lekker... Ik snap heel goed hoe Visual Sound op deze manier aan slechte naam komt..
Als de mijne het gaat doen, gaat ie meteen de deur uit. Echter haal ik ze nooit uit het stopkontakt.
Ik heb mijn onespots op een stekkerblok in mijn pedalenkoffer zitten Als ik de schakelaar van de stekkerdoos UIT zet blijven de lampjes van de pedalen die op de onespots zitten nog een +- seconde branden. (ontlading?) Misschien is het een vast kwaaltje?.. Lijkt me stug, maar wie weet..

Mr. Dynamite
12 april 2011, 17:45
Ik heb dat ook wel een paar keer gehad bij de randall versterkers op de muziekschool, dan ben je wel meteen weer wakker hoor :chicken:

Ik heb ook eens een onespot gehad bij mijn ME50, daar had ik niks geen last mee maar nooit met andere pedalen gebruikt. Ik heb laatst de knoop door gehakt en een fatsoenlijke voeding gekocht, een bbe supa charger. Nog geen moment spijt van gehad, niks geen ruis of wat. Dat is wel wat anders als met mijn (welliswaar goedkope) thomann adapter. :soinnocent:

HaroldA
12 april 2011, 17:45
Misschien is het een vast kwaaltje?.. Lijkt me stug, maar wie weet..

Goed idee! Wie kan het volgende voor mij testen:
1 Sluit de 1-spot aan op je effecten
2 Stop je 1-spot in het stopcontact
3 Haal de 1-spot uit je effecten
4 Haal de 1-spot uit het stopcontact en raak de 220v pennen aan met je hand

Als je een optater krijgt dan is het dus niet incidenteel. :ok:

Mr. Dynamite
12 april 2011, 20:43
Goed idee! Wie kan het volgende voor mij testen:


Nou wie durft?! :D

Mitch
12 april 2011, 21:22
Ik weet niet hoor, maar mijn koffiemolen doet dat ook wel eens en ook de adapter van mijn synthesizer deed dat wel eens. Allemaal tweepolige stekkertjes zonder aarde. Ligt het niet gewoon daaraan?
Voor we nou meteen weer de OneSpot aankruisen als "niet geschikt"...internet gelul gaat nogal snel natuurlijk.

HaroldA
12 april 2011, 23:25
Voor we nou meteen weer de OneSpot aankruisen als "niet geschikt"...internet gelul gaat nogal snel natuurlijk.

Net weer een testje gedaan tussen m'n Boss PSA en de 1-spot. De Boss is stiller...

En hij geeft mij ook geen schokken! (ja, ik heb het getest ;))

Mr10
13 april 2011, 00:17
Maar waarom zou je de pennen eigenlijk aan willen raken met je hand ?

HaroldA
13 april 2011, 00:24
Maar waarom zou je de pennen eigenlijk aan willen raken met je hand ?

Dat wil ik helemaal niet, want dat doet zeer. Of ja, je schrikt er nogal van...

Het gebeurt gewoon als je 'm opbergt. Per ongeluk dus...

Mitch
13 april 2011, 11:04
Dat het oude type gestabiliseerde voeding stiller kan zijn dan de moderne geschakelde voedingen was me al langer duidelijk, daarom gebruik ik ze weinig (momenteel zelfs niet). Degene die ik gebruikte van Godlyke en Thomann deden het overigens prima, zowel op gebied van bijgeluiden als schokken. Stil en veilig.

tomdiedom
13 april 2011, 23:00
vandaag ook optreden gehad, one-spot uit het stopcontact getrokken en.... jahoor een klein schokje....

HaroldA
13 april 2011, 23:22
vandaag ook optreden gehad, one-spot uit het stopcontact getrokken en.... jahoor een klein schokje....

En dat is dus als je het verwacht!

Als je het niet verwacht schrik je je de pleuris.

tomdiedom
13 april 2011, 23:53
En dat is dus als je het verwacht!

Als je het niet verwacht schrik je je de pleuris.

Nou ik was er niet actief mee bezig, alleen actief mn tsjabba bij elkaar aan het rapen (dit is zo'n verkeerd woord in het engels) en ineens.... BAM! Nog nooit eerder gehad...

Plant
14 april 2011, 00:20
Daarom moet je je roadie alles op laten ruimen :blast:

Waarschijnlijk krijg je gewoon een oplazer van het lichtnet-ontstoorfiltertje dat in zo'n adapter zit. Deze bestaat meestal uit 1 of meer condensatortjes, mogelijk i.c.m. met spoeltjes. Op het moment dat je de stekker eruit trekt heeft zo'n condensatortje nog wat lading en als je dan meteen de pennen aanraakt ontlaad dit via jou.
Niet fijn, maar zonder zo'n filter heb je mogelijk allerlei storing en bijgeluiden. Kiezen of delen dus.

Als je echt niet van de pennen af kunt blijven, zorg dan dat je ze even tegelijk tegen iets geleidends (metaal) aanhoud en zo kortsluit zodat de lading in 1 keer weg is.

Jochem92
14 april 2011, 00:36
Ik heb nu ongeveer een half jaar m'n 1-spot maar eigenlijk nooit ergens last van. Ik heb er 8 of 9 pedalen aan hangen en het gaat tot nu toe altijd goed!