PDA

View Full Version : Blackstar HT-212



GunMetalBlue
30 november 2010, 18:15
Besten,

Ik heb aardig wat rond zitten kijken op dit forum, en ik vind een heleboel over de HT-5 an sich, maar helemaal niets over cabs die Blackstar levert in dezelfde HT-serie.

Ik wil zelf een HT-5 gaan kopen, als eerste échte amp (nooit lampen gehad), maar ik wil geen combo kopen omdat ik... nja, stacks gewoon veel beter eruit vind zien, maar vooral omdat ik graag verschillende versterkers wil gaan kopen uit heel andere stijlen, en enkel heads kopen is dan qua ruimte in een kleine slaapkamer een stuk handiger.

Welke amp(s) ik dan moet gaan kiezen is niet zo de kwestie. Wat wél de kwestie is de vraag of een cab werkelijk zo getikt veel invloed heeft op je sound? Als ik de modulatie van Line6 in Gearbox moet geloven maakt een cab on-tie-che-lijk veel uit, maar is dat ook echt zo?

Heel concreet vraag ik me af of de HT-212 een cab is die zowel clean, blues (denk SRV, Roy Gaines) als metal (denk Lamb of God) aankan.

Of andere voorstellen?

GunMetalBlue
2 december 2010, 22:33
& bump...

M'n grote vraag is of dat ding clean & blues aankan. Testen is geen optie, want hij is gewoon nergens te testen :s

Midwolda
2 december 2010, 23:14
Ja, een cab kan het geluid van een amp maken of breken.
Openback/closedback, MDF/multiplex/massief hout, afmetingen/diepte/inhoud...
allemaal variabelen die invloed hebben op de klank, het volume en de projectie.
En misschien wel de belangrijkste vraag: welke speaker(s) zitten er in?

In mijn perceptie kun je met cabs net zoveel klooien als met amps, effecten en gitaren.
Maakt het niet simpeler, maar wel leuker. ;)

Of een Blackstar HT-212 uitblinkt in clean en blues kan ik je zo niet zeggen, geen ervaring.
Een 2x12" kan in het algemeen wel ingezet worden voor zo ongeveer alles.
Lekker vage opmerking he? :D

RoelSmoel
3 december 2010, 07:58
Ik vind de 212 niet zo..... Het geluid miste vanalles bij mij, wat mijn Orange 1x12 wel heeft.
Maar ga vooral niet voor de looks, maar voor de klank. Ik raad je aan om vanalles te gaan testen in de winkel!

Meneer I.
3 december 2010, 12:33
De HT cabs gebruiken de Celestion seventy-80's, de cabs van andere Blackstar series hebben de V30's Ik heb zelf geen van de cabs gehoord of gezien.