PDA

View Full Version : Vansamps Reverb



the feable
30 november 2010, 12:14
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Solemate (jr.) reverb. Lijkt me echt aan van de mooiste reverbs. Zijn er mensen die er hier een hebben? In Amerika (TGP) zie je ze geregeld voorbij komen.

jim__
30 november 2010, 13:13
Zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/archive/index.php/t-119143.html). Is al eens eerder voorbij gekomen.

VDB
30 november 2010, 13:21
Ik heb de gewone versie, dus niet de Jr. en die is top!
Voor mij de beste reverb tot nu toe.
Volledig analoog met spring.
Klankgewijs gaat die van warm reverb tot surf spring.

Aanrader!

DemolitionColorScheme
30 november 2010, 13:29
Ik ben hier ook al een tijdje in geïnteresseerd omdat m'n Silverface Champ geen reverb heeft, maar ik vind die prijs een beetje veel, dan kon ik net zo goed een Princeton Reverb kopen.

the feable
30 november 2010, 14:41
@VDB, Kun je wat meer vertellen over je setup? Wat is je signaal keten? Waar heb je hem gekocht? Ik wil hem gebruiken voor de preamp ( na de drive pedalen) gaat dit? Heb je hem vergeleken met andere reverbs?

@DCS Volgens mij is de princeton wel weer wat anders, vrij aggresief beetje rock n roll amp.

De prijs is inderdaad niet mis. Kan geen nederlandse site vinden die hem online verkoopt. Zeker de JR. niet.

DemolitionColorScheme
30 november 2010, 16:26
@DCS Volgens mij is de princeton wel weer wat anders, vrij aggresief beetje rock n roll amp.
Tuurlijk is de Princeton anders, maar ook de Princeton kan gewoon clean blijven. :)

the feable
30 november 2010, 16:38
Tuurlijk is de Princeton anders, maar ook de Princeton kan gewoon clean blijven. :)

Ja, dat klopt! Heb ze zelf nog nooit met elkaar vergeleken ofzo, miss zijn ze wel redelijk hetzelfde als je ze clean houdt...

Bernardduur
30 november 2010, 19:07
Heb em gereviewed een tijdje geleden en vond er niet veel aan....... saaie en matige vervanging van een buizen reverb unit..... vrij mat klinkend, nooit die echte sprankel die echte reverb heeft. Groot, lomp en duur wat de binnenkant zeker niet waarmaakt.

Vroeger gooiden ze een vergelijkbaar circuit in die Marshall tops.....

the feable
30 november 2010, 20:14
Heb em gereviewed een tijdje geleden en vond er niet veel aan....... saaie en matige vervanging van een buizen reverb unit..... vrij mat klinkend, nooit die echte sprankel die echte reverb heeft. Groot, lomp en duur wat de binnenkant zeker niet waarmaakt.

Vroeger gooiden ze een vergelijkbaar circuit in die Marshall tops.....

Ok, maar wat is een goed alternatief dan?

Bernardduur
30 november 2010, 20:25
Fender reverb tank? Weber maakt / heeft leuke versies hiervan incl ingebouwde tremolo!

Er zijn veel reverb pedalen op de markt; daar ga ik niet over uit welke de beste is. Deze heeft 'het' gewoon niet (voor mij).

jacky
30 november 2010, 20:29
Ben het met de vorige spreker eens vind de sole mate een matige reverb. de fender RI tank is groter zeker als je een surf sound wil.
Ik heb ook de trex room mate de Boss fender reverb en de mr springy gehad en als je niet al te grote reverb sounds wil zijn die prima bruikbaar.
Wl je echter authentieke surf sound zal je ook echt moeten sjouwen en een leuke 2 e hands fender tank scoren

Succes

the feable
30 november 2010, 20:37
Ben het met de vorige spreker eens vind de sole mate een matige reverb. de fender RI tank is groter zeker als je een surf sound wil.
Ik heb ook de trex room mate de Boss fender reverb en de mr springy gehad en als je niet al te grote reverb sounds wil zijn die prima bruikbaar.
Wl je echter authentieke surf sound zal je ook echt moeten sjouwen en een leuke 2 e hands fender tank scoren

Succes

Ik snap dat een echte reverbtank beter klinkt! Echter: Die is nog 2 keer zo duur, veel groter en zwaarder.
Maar is de roommate volgens jou, beter dan de Van Amps?

VDB
30 november 2010, 21:11
Feable,



Mijn setup is de volgende:

Haar strat/Fender CS Tele > Fulltone Clyde Deluxe > BB preamp > Fulldrive II > Box of rock > T-rex Delay > T-rex Tremelo > Fulltone Choralflange > Van Amps reverb > Volume pedaal > Fender Bassman '64/ Bandmaster '65 / Marshall 1974x (cabinet met greenback en Vintage 30)/ oude Vox AC30.

Ik heb de Line6 Reverb en Boss gehad, klonken voor mij te digitaal of geprocessed. Fender Reverb Tank was voor me te veel sjouwen en te duur.

De Van Amps heb ik tweedehands gekocht en klinkt voor mij mooi rond.

Ik speel pop, rock, blues.

Sound: warm subtiel voor pop, Ronnie Earl sound voor blues.

Voor echte vioolachtige soundscapes komt die voor mij wel net iets te kort.

jacky
30 november 2010, 22:04
Ik snap dat een echte reverbtank beter klinkt! Echter: Die is nog 2 keer zo duur, veel groter en zwaarder.
Maar is de roommate volgens jou, beter dan de Van Amps?

nee roommate vond ik te digitaal ik vond de boss dan leuker zijn meer voorbeelden van pedalen dan kwaliteits oordelen over veer versus digitaal

slimste is gewoon die reverbs zelf te testen met eigen setup

er was of is volgens mij wel een nederlandse importeur maar weet ff niet waar

2e hands kan je troiuwens een echte fender reverb wel voor 400 a 450 kopen

DemolitionColorScheme
1 december 2010, 10:08
Voor echte vioolachtige soundscapes komt die voor mij wel net iets te kort.
Goh! :D Dan moet je ook geen spring reverb nemen. ;) Dan komen we bij mooie Lexicon Halls en Plates.


Fender reverb tank? Weber maakt / heeft leuke versies hiervan incl ingebouwde tremolo!

Er zijn veel reverb pedalen op de markt; daar ga ik niet over uit welke de beste is. Deze heeft 'het' gewoon niet (voor mij).
Ik zal voor de grap eens kijken naar die Weber units.