PDA

View Full Version : Leslie simulator in pedaalvorm



Don Olivier
30 november 2010, 09:29
Gaan we weer ;)

Welke is 'de beste' voor gitaar?

Heb aardig wat You Tube clippies bekeken en vind de Rotosphere van Hughes & Kettener wel erg gaaf klinken. http://www.youtube.com/watch?v=KT3v_VlIcqk

Maar wellicht zijn er betere alternatieven?

Hoe vergelijkt de H&K bijvoorbeeld met de Destination Rotation van Option 5?

Alvast bedankt!

peter_heijnen
30 november 2010, 09:45
Heb je een vriendin, en zo ja vraag je die ook altijd eerst wat zij ervan vind?

Don Olivier
30 november 2010, 10:02
Hoi Peter, wat ben jij een vrolijk baasje op de vroege ochtend!

Nee hoor, die vraag ik ook niet alles behalve als ze uit 1000-en gitaristen zou bestaan, verzameld op 1 plek die wellicht elk pedaal weleens geprobeerd hebben.

Kan wel een half jaar gaan zoeken naar de mooiste leslie simulator maar ervaringen uitwisselen kan toch geen kwaad?

muziekschuur
30 november 2010, 10:05
Denk ook aan een Vibe pedaal.

De Danelectro Coolcat Vibe en Chickensalad zijn voor onder de 40 euro betaalbare alternatieven. Wel hebben beiden externe voeding nodig aangezien ze een batterijtje in zo'n uur leeg trekken.

peter_heijnen
30 november 2010, 10:06
Sorry, was de smiley vergeten, maar het viel me gewoon op dat je nu alweer een oproep voor een 'beste pedaal' plaatst. Er was trouwens onlangs een topic over leslie sims in pedaal vorm.

muziekschuur
30 november 2010, 10:12
Oh ja. Lees even op internet, als je geinteresseerd bent, wat de Uni-vibe is. En als je de Danelectro interessant vind (ik ben erg tevreden) kijk dan ook even naar de Dan electro Fuzz met Octave Up. De French Toast. De Octave up kun je dacht ik aan en uit schakelen.
Daardoor heb je of een gewone fuzz of een octave fuzz.

Icm met een wah wah pedaal heb je dan alle pedalen om Jimi Hendrix te spelen. Maar misschien is dit wel erg off topic. Ik vind het in ieder geval noemenswaardig omdat je voor zo'n 70 euro twee pedalen kan bezitten die je een heel range aan kwaliteits geluiden kan brengen.

Het is wel zo dat dit soort pedalen het beste werken icm een buizenversterker. Heb je die niet dan is dat het eerste wat wellicht een "investering" nodig heeft.

Don Olivier
30 november 2010, 10:22
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139117&highlight=leslie+simulator

Sorry, reeds een topic gevonden