PDA

View Full Version : HNGD: Lag Tramontane T333 DCE



Kriske
30 november 2010, 02:40
Ik had een tijde geleden hier een post geopend met de vraag naar suggesties voor een akoestische gitaar die speelt als een elektrische. Conclusie van alle goede advies is dat ik zal moeten aanvaarden dat een akoestische anders speelt dan een elektrische gitaar.:noob:
En dit weekend heb ik er één gekocht. Dacht er eerst aan een budgetgitaar te kopen, maar deze passeerde op 2dehands aan een wel zeer schappelijke prijs incl case. In perfecte nieuwstaat
Solid ceder top en Rosewood back and sides. Matte afwerking.

Genoeg verteld, hierbij de foto's :-)
http://lh6.ggpht.com/_DpJpb1QAw20/TPRT76PSsKI/AAAAAAAAAK0/w2nd1ewA92w/s800/STP64686.JPG

http://lh6.ggpht.com/_DpJpb1QAw20/TPRUAd5wXkI/AAAAAAAAAK4/IoaCqVeQws8/s800/STP64684.JPG

http://lh4.ggpht.com/_DpJpb1QAw20/TPRUD3g8prI/AAAAAAAAAK8/1KZke-edKs8/s800/STP64683.JPG

http://lh6.ggpht.com/_DpJpb1QAw20/TPRUGwpuutI/AAAAAAAAALA/hV34gzwdYaw/s800/STP64682.JPG

http://lh5.ggpht.com/_DpJpb1QAw20/TPRXxn5eIwI/AAAAAAAAALw/JM0nA6ttkmU/s800/LAG%2BT333DCE-G.JPG

Flipkoos
30 november 2010, 08:51
Ziet er netjes uit! Gefeliciteerd!

LaurentB
30 november 2010, 13:21
Mooi instrument zeg, gefeliciteerd!

Harald
30 november 2010, 14:06
Veel plezier ermee!

Hebben ze die kop nu van Coleclark afgekeken?

--=HANS=--
30 november 2010, 14:35
Knappe gitaar, gefeliciteerd en veel plezier ermee!!

jim__
30 november 2010, 17:43
Stijlvolle gitaar, gefeliciteerd!

Fingerpick
30 november 2010, 20:05
Je ziet maar : voor de prijs van een "budgetgitaar" kan je een heus instrument kopen, btw : hoe inventief/goed is die pick-up van LAG ??
Goed gedaan Kriske!!

Kriske
30 november 2010, 23:43
@ fingerpick: ik heb ze nog niet versterkt getest.

Die cedar top met rosewood is wel wennen. Alles klinkt heel warm en vol, maar weinig attack en ik mis met het strummen echt wel wat helderheid in het geluid.

Misschien toch maar overwegen om uit te kijken naar +/- dezelfde gitaar met spruce top.

freddy
1 december 2010, 19:53
Gefeliciteerd met deze mooie gitaar,Ga er niet op voorhand van uit dat een spruce top veel helderder gaat zijn.Ik heb 3 akoestische gitaren,een Lag Summer met cedar top en zij en achterkant van sapele, een Furch S24SR met spruce top en rosewood zij en achterkant en een Taylor 410 met spruce top en zij en achterkant van ovangkol.Ondanks dat de Lag warm klinkt is dat toch mijn helderst klinkende gitaar.Je moet dat dus eerst eens goed testen zij en achterkant spelen ook een rol alsook de manier van bouwen.Het kan zijn dat de tramontana met spruce top helderder gaat klinken omdat spruce over het algemeen helderder is dan cedar, maar dat is zeker geen absolute zekerheid.

Fingerpick
2 december 2010, 14:50
Misschien toch maar overwegen om uit te kijken naar +/- dezelfde gitaar met spruce top.

Ik vind LAG een betrouwbaar merk dat goede, niet te dure gitaren maakt.
Ik denk ook niet dat een spruce top echt altijd meer "attack" (bedoel je helderheid?)) geeft dan een ceder top. Denk er aan dat het een akoestisch instrument betreft dat een heel andere speeltechniek vergt dan een elektrisch. Mijn "speelstijl" gaat bvb helemaal de mist in op een electrische gitaar, hetgeen een ander soort instrument is.
Een orgel en een piano hebben ook allebei dezelfde toetsen...maar toch...

Git Aar
25 december 2010, 21:16
Jammer dat ik die foto's niet zie. Ik begon al helemaal te trillen hier.

Tramontane......:lovelove:

Git Aar
31 december 2010, 11:39
Tramontane komt er in de nieuwe Gitarist gelukkig beter uit dan de four-seasons test van vorig jaar.

smullie
11 juni 2011, 23:46
Ik heb vandaag in een gitaarwinkel op eenzelfde Lag gespeeld en ik ben verkocht... Ik heb daarnaast nog een aantal andere gitaren in mijn handen gehad, oa een (mexicaanse) Martin, en ondanks dat die anderen soms een pak duurder waren moesten ze in mijn oren onderdoen voor de Lag...

Helaas heb ik de gitaar niet kunnen kopen omdat dan het einde van mijn geld er sneller zou zijn dan het einde van de maand...:makeup:

Maar ik ben beginnen sparen... :cooler:

mastermind
12 juni 2011, 12:49
Ik vind LAG een betrouwbaar merk dat goede, niet te dure gitaren maakt.
Ik denk ook niet dat een spruce top echt altijd meer "attack" (bedoel je helderheid?)) geeft dan een ceder top. Denk er aan dat het een akoestisch instrument betreft dat een heel andere speeltechniek vergt dan een elektrisch. Mijn "speelstijl" gaat bvb helemaal de mist in op een electrische gitaar, hetgeen een ander soort instrument is.
Een orgel en een piano hebben ook allebei dezelfde toetsen...maar toch...

Ben ik niet eens dat LAG een betrouwbaar merk is, wel dat het niet te dure gitaren maakt. Neem liever een Tanglewood dan LAG. Maar zitten wel aantal leuke LAG gitaren tussen, zoals deze T333 DCE.

Git Aar
17 juni 2011, 20:55
Lag heeft een andere hals. Als Tanglewood beter aanvoelt zou ik ook voor een tanglewood kiezen. Vooralsnog is de Tramontane natuurlijk een prachtige gitaar om te zien. Dat motiveert ehct wel om te spelen...