PDA

View Full Version : feedback bij overdrive over distortion



Ezyduck
29 november 2010, 21:22
Hallo, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft..
Op dit moment gebruik ik een hardwire valvedistortion (gain op 2 uur) als scheurgeluid. Voor solo's gooi ik daar een digitech bad monkey overdrive overheen (gain op 12 uur). Ik heb dan een warme toon, maar ook ontzettend wat feedback. Dit heb ik bij verschillende buizenversterkers, ook op minder hoge volumes, amps worden clean gebruikt. De signaalketen is: gitaar-tuner-bad monkey overdrive-hardwire distortion. Iemand enig idee om van de feedback af te komen ?

the sure thing
29 november 2010, 22:03
Het is een bekend en herkenbaar probleem. Je kan wat hoog eruit draaien (bij voorkeur op je distortion pedaaltje), verder van je versterker af gaan staan, de versterker zachter zetten.

DemolitionColorScheme
30 november 2010, 09:38
Eigenlijk is die feedback niet erg, het is de natuurlijke wisselwerking van gitaar en versterker. Daarom zijn opnames met amps gecranked en dan ergens zo gaan staan zodat je de beste sustain krijgt, ook een veel gebruikte manier van opnemen.

Je kunt een noise gate pakken, dat kan goed werken, maar dan is de kans mogelijk dat je minder sustain krijgt. Een andere tip kan zijn om niet te dicht, inderdaad, bij je versterker te staan. Je kunt ook gewoon minder gain gebruiken. :)

Il_Falco
30 november 2010, 14:06
Probeer anders het volgende eens met je BM:

Je volume zo hoog mogelijk en je volume regelen met de gain.

Mitch
30 november 2010, 14:52
Minder gain en treble op het pedaal waar je mee boost. Als je een pedaal als booster wil gebruiken moet je daar niet teveel gain indraaien, anders wordt de totale versterkingsgraad te hoog -> feedback.