PDA

View Full Version : Fender Blues Junior



Joris00
29 november 2010, 21:02
Hallo,

Ik heb eigenlijk een vrij simpel vraagje, en hoop dat mensen met ervaring me daar dan ook antwoord op kunnen geven.
Zou een Fender Blues Junior hard genoeg gaan voor kleine optredens? Of moet hij echt altijd uitversterkt worden door een P.A.?

Groetjes,
Joris00

schwalbe
29 november 2010, 21:06
Moet lukken.

guitarguru
29 november 2010, 21:14
15 watt buizenversterker gaat in principe hard zat, maar verwacht op hogere volumes geen puur clean geluid meer he..

Luctor
29 november 2010, 21:14
Moet inderdaad wel lukken ...anders vraag je of iedereen een beetje stil wil zijn....

Lodedsvd
29 november 2010, 21:33
Als de zaal niet te groot is moet dat normaal te doen zijn

Blokkie
29 november 2010, 21:36
Ik heb met de mijne (nog) niet opgetreden, maar het standje overburen-worden-boos bereik ik al heel snel. Hij kan loeihard.

Joris00
29 november 2010, 21:55
Ben blij om te horen dat hij wel hard genoeg kan. Anders is uitversterken nog altijd een optie natuurlijk.
Als de stand: buren-worden-boos bereikt kan worden, ben ik al heel tevreden ;)

FruscianteFan
29 november 2010, 22:19
Het ligt er een beetje aan wat voor band en wat voor optreden het is. Maar met de master vol open en de preamp ook niet te zuinig, gaat behoorlijk hard.

Neemt niet weg dat je beter wel kunt uitversterken met een Blues Junior...

driesp
30 november 2010, 01:12
als ik m'n 18W volluit zet, is het net te luid om de drummer nog goed te horen. Dus in cafés etc. is dat meer dan genoeg. Wanneer het dan nog luider moet, of in grotere ruimtes zal er wel een pa aanwezig zijn, dan zet je er gewoon een micje voor.