PDA

View Full Version : Oude Roland GS 24 pins? De moeite?



munkie
29 november 2010, 15:16
Ik zet het hier maar neer. Grijp anders gerust in, Moderator :hippie:

Ik ben de laatste tijd weer heerlijk aan het pielen met gitaarsynths, het latere 13 pins systeem maar daar dan weer de oude bakjes van, GR-1 en GR-30, Yamaha G50 (19 inch).

Nou zit ik de laatste tijd wat te GASsen op oude Roland spullen uit het 24 pins tijdperk, GR-700/G-707, G202/303/505 enz. De prijzen voor dit oude spul liggen helaas wel iets anders(lees: hoger). Is het de moeite nog waard? Qua tracking en mogelijkheden? Of is het al echt verzamelaars spul wat nauwelijks nog echt wordt gebruikt? Hoe betrouwbaar is die oude electronica nog?

showband
29 november 2010, 15:28
de belangrijkste hint:
Als je geen orginele kabel erbij krijgt die werkt. Doe het niet.

Deze kabel koop je niet los. En is dus evenveel waard als een werkend systeem....

munkie
30 november 2010, 11:45
Dat ID had ik ook al. Er waren net 3 aparte Ebay.de veilingen voor een G-707, een Gr-700 en die 24 pins kabel. Je zal alles maar winnen behalve die kabel :seriousf:

Rinze
30 november 2010, 12:35
Ik heb vroeger de 300 (blauwe bakje met bijbehorende gitaar, toch?) wel eens geprobeerd, daar moest je wel heel nauwkeurig spelen want anders volgde het ding niet.

Tristan
30 november 2010, 12:56
Ik heb je een pm gestuurd.
Toevallig heeft m'n pa nog een oude GR-100 en GR-300 staan inclusief de 24 pins kabel.
Wat ik erover gelezen heb is de GR-300 de best trackende gitaarsynth ooit, bovendien volledig analoog.
Zie ook www.joness.com/gr300/ voor meer info.

peter_heijnen
30 november 2010, 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=xCBJa0SbLrs :)

Aub alleen klikken als je oud genoeg bent.

Tristan
30 november 2010, 13:23
Eigenlijk wordt het pas echt leuk vanaf 3.30 ergens, die solo is smoking zeg!
Hij schijnt inderdaad altijd de GR-300 te gebruiken, ik ken ook geen enkele gitaarsynth, analoog of digitaal, die die snelle noten net zo goed trekt, check bijvoorbeeld die snelle chromatische passage en hammor-on en pull off lick aan het eind.

peter_heijnen
30 november 2010, 13:29
Weet je pa zeker dat ie hem wegdoet, is het niets voor jezelf?

Tristan
30 november 2010, 23:57
Zowel m'n pa als ik hebben geen MIDI element, en ook niet zo'n gitaar helaas. :(

peter_heijnen
1 december 2010, 08:32
Da's idd flink balen!

Dirk_Hendrik
1 december 2010, 09:52
Eigenlijk wordt het pas echt leuk vanaf 3.30 ergens, die solo is smoking zeg!
Hij schijnt inderdaad altijd de GR-300 te gebruiken, ik ken ook geen enkele gitaarsynth, analoog of digitaal, die die snelle noten net zo goed trekt, check bijvoorbeeld die snelle chromatische passage en hammor-on en pull off lick aan het eind.

Da's de motivatie dat Metheny's gitaarsynths met als G gestemde G-snaren zijn bespannen (en laat het transponeren naar EADGbe maar door de synth doen). Op je G en D snaren is de tracking verreweg het snelst en beste. Alleen, ook uit eigen ervaring, het voelt echt heel raar...

showband
1 december 2010, 09:55
Toevallig heeft m'n pa nog een oude GR-100 en GR-300 staan inclusief de 24 pins kabel.
Wat ik erover gelezen heb is de GR-300 de best trackende gitaarsynth ooit, bovendien volledig analoog. Zie ook www.joness.com/gr300/ voor meer info.


Zowel m'n pa als ik hebben geen MIDI element, en ook niet zo'n gitaar helaas.

je gelooft het of niet....

:)

Ik ben nogal van de midi gitaar. En ....ik heb N.O.S. een setje om een willekeurige gitaar om te bouwen tot 24pin gitaar. Nieuw in doos dus.
effe contact opnemen? heb pm gezonden.

showband
1 december 2010, 11:56
Da's de motivatie dat Metheny's gitaarsynths met als G gestemde G-snaren zijn bespannen (en laat het transponeren naar EADGbe maar door de synth doen). Op je G en D snaren is de tracking verreweg het snelst en beste. Alleen, ook uit eigen ervaring, het voelt echt heel raar...

een Yamaha "spacegun"G10 systeem is zelfs default opgebouwd rond G-snaren.
Die heeft alleen 3 verschillende simultaan trackingsystemen waardoor het allemaal erg snel gaat. (ultrasoon positiebepaling, mechanische sensor bend-sensors en hex-element velocity informatie. Tegelijk!)

Wel een lomp systeem. Maar leuk voor de heb.

Shaggy
1 december 2010, 20:34
Gitarist van mezzoforte speelt overigens op zo'n g707. Ik heb zelf een gr30 gehad maar kon niet overweg met latency.