PDA

View Full Version : Autumn Leaves



syberen
10 mei 2003, 22:27
Ik heb net snel even een opname gemaakt van autumn leaves, met band in a box als begeleiding. Ik speel het op mijn richwood jazz gitaar. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden.

http://members.home.nl/syberen/autumnleaves.mp3

Syberen

Ic3gl0vE
10 mei 2003, 22:39
volgens mij kloppen de pianoakkoorden in het begin niet helemaal? nou ja ik ben ook verschrikkelijk moe :smile:
je geluid mist wat van het 'diepe' wat ik zo lekker aan jazzgitaren vind, maar dat kan natuurlijk ook de opname zijn. Hoge tonen klinken echt wat te dun dus...

Maar nu over je spel; ik vind het zeker niet slecht! hoelang speel je al jazz? Af en toe zitten er wel wat hele vieze noten tussen en daar houd ik niet van maar ik vind het wel goed hoor

syberen
10 mei 2003, 22:43
Beste Iceglove, ik heb inderdaad wat "changes" tussen de akkoorden gezet, dus het klinkt wat anders dan "puur", maar ze kloppen wel hoor! Bedankt voor je reactie, ik speel over 3 maanden 2 jaar gitaar, en ben ongeveer sinds een jaar met jazz bezig.

Syberen

FunkyFlamenco
10 mei 2003, 22:56
Klinkt zeker niet verkeerd! Leuk!

sebass
11 mei 2003, 02:25
Klinkt leuk. Ik zou wel iets meer van de achtergrond willen horen. Het is natuurlijk ook een geweldig nummer.

zZoRgO
11 mei 2003, 09:57
Waar heb je jazz leren spelen...?
boekjes internet?

klinkt lekker , alleen die piano klinkt idd wat raar :smile:

syberen
11 mei 2003, 11:51
Beste Zzorgo, ik heb nu sinds bijna een jaar les van een jazz gitarist, dus sinds ik bij hem les heb ben ik ook begonnen met jazz.

Ic3gl0vE
12 mei 2003, 23:10
Op 2003-05-10 22:43, schreef syberen:
maar ze kloppen wel hoor!
Syberen


ok :smile: Misschien post ik hier nog wel een keer een pianoversie van dit nummer

delphiro
13 mei 2003, 08:34
leuk hoor!

goed geimproviseerd, octaafjes, doorgangstonen en leuke accenten

vooral ook een erg mooi jazzgeluid uit die gitaar van je. Ik hoor overigens niet echt rare piano-akkoorden.. wellicht is Band in a Box een beetje aan het freaken met nieuwe tertsstapelingen :smile:

Het deed me een beetje aan Wes Montgomery denken. Knap dat je dit na zo'n korte periode al speelt. Zien we je op de Haarlemse Jazzweek? :wink:

Predator
13 mei 2003, 10:38
Klinkt DOPE man, echt leuk gedaan! Voor iemand die nog geen 2 jaar speelt vind ik het klasse...

Ic3gl0vE
13 mei 2003, 20:18
Op 2003-05-13 10:38, schreef Predator:
Voor iemand die nog geen 2 jaar speelt vind ik het klasse...


dat zeker, had ik ook nog even moeten zeggen eigenlijk... bij deze!

VHsologitarist
14 mei 2003, 10:32
hmmm...
vraagje:
zou je mij het adres kunnen geven van je leraar, ik zou namelijk daar ook les van willen hebben.
groetjes
ed

syberen
14 mei 2003, 13:44
Ik woon in Haren groningen, niet in Haren nb... Mijn leraar woont in Groningen en is ook docent aan het conservatorium

Bas Gitaar
14 mei 2003, 14:48
Wow lounge a la creme
Ik vind t gaaf