PDA

View Full Version : Samson monitors



Eric van Esch
28 november 2010, 22:35
Heeft iemand ervaring met de monitors van Samson?

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1963

En zo ja, hoe zijn die ervaringen?

minoin
29 november 2010, 09:46
Ik heb ze een aantal keer gehoord en voor het geld vond ik ze niet slecht. Ze proberen naar mijn mening alleen wat te bassig te zijn; dat boomy bas vond ik niet prettig. Je kunt die baspoorten dicht stoppen natuurlijk, maar ik zou doorsparen naar KRK's of Tannoy's. Die klinken naar mijn mening transparanter.

MaximVMH
29 november 2010, 11:32
In professionele studio's smijten ze er meerdere tienvouden van deze budgetten tegenaan, ik heb het dus over de homestudio.

't Is hier een gitaarforum, dus ik ga een poging doen het uit te leggen met gitaartermen :)


monitors van Samson / Behringer in jouw prijsklasse (tot €200 per monitor) = een Aldi/Lidl-gitaar
monitors van Yamaha, KRK, Adam, ... een prijsklasse hoger (€200 à €500 per monitor) = een Squier-gitaar
monitors van Adam, Tannoy, ... nog een prijsklasse hoger (€500+ per monitor) = een Fender-gitaar


Conclusie: monitors van Samson en Behringer zijn niet slecht als je echt niet meer kunt betalen dan dat, tenslotte beter dan niets. Monitors zoals de Yamaha HS-50M zijn prima en nog steeds betaalbare monitors waarop je echt al heel erg degelijke resultaten kunt behalen, zonder echt nood te hebben aan veel betere monitors. Monitors zoals de ADAM A7X zijn al vrij dicht bij 'the real thing' voor homestudio's, en sommigen gaan graag tot in duizenden euro's om hun 'heilige graal'-monitors te vinden.

Eric van Esch
29 november 2010, 22:22
@MaximVMH: Bedankt voor je duidelijke vergelijking. Het gaat mij inderdad niet om professionele studio's maar thuisgebruik. Ben compleet nieuw en orienterend in deze materie, jouw uitleg maakt me een hoop duidelijk.