PDA

View Full Version : Nieuw!!



Matthijs24
28 november 2010, 21:15
HalloHallo,

Ik ben Matthijs, 15 jaar. Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat ik hier veel actief ben. Ik zal even wat van mezelf vertellen:

Ik wilde altijd al gitaar spelen maar pas op mijn 12e begon ik met spelen. Ik heb een half jaar les gehad en ben het toen zelf gaan doen. Speel erg veel, vooral blues. Toen ik ben gestopt met lessen ben ik mezelf nog wel blijven ontwikkelen maar na een tijdje bleef ik haken. Ik speelde gewoon. Theorie is dus niet super. Ken wel alle majeur, mineur, septiem, dim, 9th, Maj7 akkoorden enzo. In ik denk vrijwel alle posities. Maar ik ken bijvoorbeeld niet de 11th akkoorden enzo. Noten lezen kan ik ook niet. En met toonladders kom ik niet verder dan pentatonisch, bluestoonladder, majeur + de noten die ik zelf goed vind klinken maar waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen:seriousf:. Mijn grootste voorbeeld is Clapton, ik weet dat veel hem overschat vinden. Dat hij weinig techniek heeft blahblah. Maar de rede dat hij mijn grootste voorbeeld is is simpel, er is niemand die mij zo kan ontroeren met een gitaar als hij. Verder vind ik Hendrix, Vaughan, Bonamassa, Johnson, B.B. King, Buddy Guy, Albert King, Jeff Beck, Freddie King maar ook Satriani, Tommy Emmanuel en Sacksioni goed.

Ik speel niet in een bandje, te druk voor haha. Maar ik heb wel met meneer Eelco Gelling mogen spelen. Staat op Youtube. Gitaar was helaas ontstemt, wat ik niet echt doorhad op het podium. Te veel spanningen haha? Maar het was toch een ervaring. En ik heb ook op de Leewarden Guitar Night op mogen treden gisteren. Ik had de Youtube contest gewonnen en kreeg een prijs (een Britzum gitaarkabel t.w.v €300,-) en ik mocht twee nummers doen. De hele ervaring was geweldig. Hopelijk leer ik hier veel en kan ik dingen vragen en over gitaar en aanhang praten.

Harry
29 november 2010, 15:30
hoi Mathijs, mooie openingspost! Leuk dat je met Eelco Gelling hebt gespeeld, bepaald niet de eerste de beste.
Welkom en veel plezier hier!

macwilliams
23 december 2010, 06:09
Welkom hier, have fun!

muziekschuur
23 december 2010, 10:04
Mattijs,

Ik mocht pas op gitaarles toen ik 15 was... Dus je bent goed bezig....
Het is op dit moment een goede tijd om gear bij elkaar te sprokkelen. Over een paar jaar gaan de prijzen vast flink stijgen. Dus koop wat je nodig hebt en geniet ervan.

De Danelectro pedalen zijn betaalbaar en tof om mee te spelen.
Dingen waar ik aan denk op basis van jouw opmerkingen.

Een 2x12 cabinet. Een 20 watt buizentop (denk aan de Jet City)
Danelectro Cool cat (uni vibe (chorus/phaser achtig maar toch anders werd veel gebruikt door Jimi Hendrix en Trowers), Danelectro French toast (fuzz/octave fuzz), en Danelectro transparant overdrive. Daarmee heb je icm een Stratocaster of Les Paul cloon alles om een echte gitarist te worden. Oh ja. Nog een Vox Wah.
De DAP Showmaster 24 of 48 zijn mooie flightcases (zo'n 50-60 euro) icm de Fame 9 volt voeding (Musicstore) heb je een mooie set om op te treden.

Matthijs24
23 december 2010, 11:11
Haha ja ik ben ook flink bezig met gear. Heb geen baantje dus het gaat niet zo heel snel haha. Ik heb nu een Blues Jr. Ik denk dat een nieuwe versterker over 3 jaar pas komt. 2 of drie jaar. Ik heb een goedkope Vox Wah. Die gaat vervangen worden door de duurdere of heel misschien een CryBaby. Ben heel veel bezig geweest met drives. Heb nu DS-1 en SD-1. Bevallen me goed, vooral de DS-1. Die zal ook vervangen worden op ten duur maar nu nog niet. Naar die Fame voeding heb ik zitten kijken, die neem ik denk ik ook. Want wat ik nu heb is niets. Dan moet ik nog een Chorusje kopen, misschien nog zo'n uni-vibe. En een nieuwe gitaar met Humbuckers. Een snelle haha. De gitaar staat bovenaan. De pedalen sprokkel ik ondertussen wel bij elkaar haha.

Duhsjaak
28 december 2010, 11:55
Hi Matty
Helaas heb ik alleen deel 2 kunnen vinden. Beetje kut wel maar die andere komt nog wel.
Ik ben dik onder de indruk! Heerlijk! Beetje ontstemd? Beter je gitaar dan je vriendin.

En, complipluimpje beslist waar ie verdiend is: Ik heb meer dan 40 jaar geleden ook met de heer G. gespeeld. Wat een absolute klasse van deze vent dat ie al zovreselijk veel jaren zo'n prachtniveau weet aan te houden! Hij krijgt naar mijn smaak echt te weing aandacht in NL!!!

Voor jou: Petje af.
Ga door door door!
En welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

Matthijs24
28 december 2010, 12:33
Danku Danku. Eelco is super ja:crazyhappy:.
Dat is een fijne verwelkomspost:strat:!!