PDA

View Full Version : acoustische Daion doubleneck



boldy_P
28 november 2010, 15:06
Hallo allemaal, ik wil mijn 6/12 string mischien verkopen, maar ik heb een probleem. De brug is deels losgelaten van het bovenblad (niets kapot gelukkig!) en nu vraag ik mij af of ik dit eerst professioneel moet laten restaureren of in deze staat aanbieden. Kenners weten dat de Daion een steeds meer gewaardeerde oldtimer is, en nu al vaak meer waard dan de originele winkelprijs. En wat is de beste manier om zo'n bijzondere gitaar aan te bieden? Alvast bedankt voor eventuele reacties! Mvg. Boldy_p

Harald
28 november 2010, 15:33
Als het je om het geld gaat zou ik hem goed laten repareren. Door een goede bouwer die weet wat hij doet. Als de brug deels los is zal hij er ws. eerst helemaal af moeten, en dan zit je daarna ongetwijfeld weer met wat afwerkingsissues. Maar wat je aan de reparatie betaald krijg je makkelijk in waarde terug. Als ik zo'n ding met een dergelijke beschadiging koop moet het ook echt lonen om de gok te wagen dat het fatsoenlijk te maken is. Tenslotte weet je niet waar je nog meer tegen aan loopt. Dan wil je dus niet de normale tweedehandswaarde min geschatte reparatiekosten betalen, maar duidelijk minder. Er is nl. altijd een kans dat het gewoon niet meer echt goed wordt. Bedenk ook dat de gitaar in niet gerepareerde toestand aanzienlijk minder zal klinken, en ws. ook de bespeelbaarheid niet te beoordelen is.

Klinkt op zich wel als een interressante gitaar. Zou wel eens een foto willen zien. Akoestische dubbelnecks zie je niet zo vaak.

Harald
28 november 2010, 15:37
Deze toevallig

http://musicaviva.com/instruments/gallery/display.html?serienr=177

LaurentB
28 november 2010, 16:28
Lijkt me moeilijk om zo'n gitaar goed te laten klinken; er zal toch een zeer solide bracing onder dat bovenblad moeten zitten om die kracht van twee bruggen te kunnen weerstaan.

boldy_P
28 november 2010, 16:36
Deze toevallig

http://musicaviva.com/instruments/gallery/display.html?serienr=177

Yes! Dat is 'm. Mijn flightcase heeft een goudgele binnenkant, maar verder precies zo.

boldy_P
28 november 2010, 16:38
Lijkt me moeilijk om zo'n gitaar goed te laten klinken; er zal toch een zeer solide bracing onder dat bovenblad moeten zitten om die kracht van twee bruggen te kunnen weerstaan.

Maak je over het geluid geen zorgen. Hij produceert een vol, krachtig geluid. Niet voor niets betekent Daion in het Japans 'big sound'.