PDA

View Full Version : GSP Vintage strat elementen van Guitarsupplies?



roger
28 november 2010, 10:52
Voor mijn knutsel-Strat ben ik op zoek naar
een goedkoop setje Pu's. Heeft iemand ervaring
met de GSP elementen? Beetje geschikt voor rock
en blues? Prijs is niet verkeerd...

guitarkid
28 november 2010, 20:31
Hallo Roger.

Ik heb een setje GFS Premium Alnico 1960 pu's in een All Parts Strat en ik moet zeggen dat die niet verkeerd klinken, zeker voor wat jij zoekt!
http://store.guitarfetish.com/1960s-Repro-Premium-Alnico-Strat-Pickup-Set_p_11.html
Vrij transparant en ze komen in de buurt van de pu's in mijn USA '62 Strat RI uit '89.
En die vind ik wel erg mooi!
Ik heb alleen niet de serie met de reverse wound middle pu, maar een vroegere versie.

Gr. C.

pasqual
28 november 2010, 20:58
hoi guitarkid,

TS heeft het toch echt over GSP ( guitarsupplies ) elementen en niet GFS ( Guitarfetisch ).

maar ff ontopic: ik ken deze elementen niet maar ze verkochten een tijd geleden ook Tonerider pups en volgens mij zijn deze vergelijkbaar, dus echt de moeite waard. de elementen hebben in ieder geval alle fysieke kenmerken van vintage strat elementen. en voor dit geld ( 42,- ) zal je niet snel teleurgesteld zijn. gewoon proberen en als ze niet bevallen koop ik ze wel van je over voor 25,- euro:soinnocent:

groeten Pasqual.

guitarkid
28 november 2010, 21:58
hoi guitarkid,

TS heeft het toch echt over GSP ( guitarsupplies ) elementen en niet GFS ( Guitarfetisch ).

maar ff ontopic: ik ken deze elementen niet maar ze verkochten een tijd geleden ook Tonerider pups en volgens mij zijn deze vergelijkbaar, dus echt de moeite waard. de elementen hebben in ieder geval alle fysieke kenmerken van vintage strat elementen. en voor dit geld ( 42,- ) zal je niet snel teleurgesteld zijn. gewoon proberen en als ze niet bevallen koop ik ze wel van je over voor 25,- euro:soinnocent:

groeten Pasqual.

Shit....!! Sorry Roger, compleet verkeerd gelezen..... :makeup:
Bedankt Pasqual.
't Was laat vannacht en vroeg vanmorgen. Gig met the Outtakes. ;)
Maar, misschien zijn deze pu's wel een goed alternatief: klinken lekker en zijn ook zeer betaalbaar!

Gr. C.

roger
28 november 2010, 22:12
Die gfs heb ik ook al gezien, ook de toneriders. Qua prijs enigzinds
vergelijkbaar. In mijn andere Strat heb ik van zandt, da's een
hele andere prijscategorie...

Ik zag in een ander topic dat iemand gfs bestelde en nog een flinke rekening
van de douane er achteraan kreeg...lijkt me niet zo leuk,vandaar
dat ik de GSP overweeg.

De gitaar waar ze in moeten staat net in de eerste
laklaag, dus 't heeft nog geen haast.

pasqual
28 november 2010, 23:50
maar de aanbieding geldt alleen maar t/m de kerst geloof ik omdat het een december deal is. scheelt toch weer een 10 euro ongeveer.

groeten Pasqual.

barno
29 november 2010, 00:15
ik denk dat GSP soort generische pup is, heb es op een tele gespeeld met GSP setje: klonk best geloofwaardig. Geen Van Zandt vibe natuurlijk maar prijs kwaliteit dik okee

roger
29 november 2010, 20:51
Ik heb ze inmiddels besteld, samen met een vintage style tremolo, zal tzt mijn bevindingen posten!

Hier moet het allemaal in komen:

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Gitaar/60d06a51.jpg

roger
5 december 2010, 15:27
Yep, gitaar is klaar, ze zitten erin, klinkt helemaal niet verkeerd. zeker voor dat geld (42 euro voor een setje! met decemberkorting)

Check http://www.youtube.com/watch?v=rzf3g1B17_Q

Ik ben er in ieder geval blij mee!

Grtz Roger

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Gitaar/IMG_3695_2.jpg

Gearjunkie
5 december 2010, 15:30
psssssttt... de middelste zit niet goed in z'n covertje....
Veel succes ermee!

roger
5 december 2010, 15:33
psssssttt... de middelste zit niet goed in z'n covertje....

Shit...nog zo gehoopt dat het niet zou opvallen...klopt inderdaad, het leek net of een van de pooltjes een beetje "krom" stond...kreeg er ook niet verder in...

guitarkid
5 december 2010, 16:17
Shit...nog zo gehoopt dat het niet zou opvallen...klopt inderdaad, het leek net of een van de pooltjes een beetje "krom" stond...kreeg er ook niet verder in...

Klinkt goed? Niets meer aan doen! Voor dat geld.....
Mooi dat ze je bevallen, Roger!
Mooi Stratje zo!

Gr. C.

jules
10 december 2010, 20:12
klinkt goed man, ik ben aan het denken om het zelfbouwstrat setje met deze pickup upgrade aan te schaffen, dit klinkt erg prettig hoor.

roger
10 december 2010, 20:22
klinkt goed man, ik ben aan het denken om het zelfbouwstrat setje met deze pickup upgrade aan te schaffen, dit klinkt erg prettig hoor.

Thanx, gisteren voor het eerst tijdens de reptitite over mijn peavey deltablues gespeeld, dat klonk echt goed! Ik ben er erg blij mee. Ik vind deze set meer authentiek klinken dan de peperdure Van Zandt's die ik in mijn andere strat heb zitten....

Squier4ever
10 december 2010, 21:07
Ik heb sinds gisteren een tele setje ingebouwd in mijn LC Comet, klinkt erg goed hoor!

DEA100MKIV
10 december 2010, 23:49
Ik heb net mn 4 Paul Reed Smith Custom 24 voor dit merk vervangen...
toppie hoor, flikker die PRS maar in de prullenbak!:punk:

mikeyaxeman
11 december 2010, 20:44
Klinkt lekker Roger maar ik had hem natuurlijk al op Facebook beluisterd ;)
Toch nog eens een keer op de koffie komen om eens uit te proberen neem ik gelijk m'n Squier mee met de CS '69ers erin.
Trouwens zoek je niet mee naar de Strat meeting die ze hier op het forum organiseren?

roger
11 december 2010, 22:41
He Mike, lijkt me leuk om een keer te jammen! Laat maar weten wanneer het je schikt! Ik hoor het wel via email!