PDA

View Full Version : Blackstar HT-Blackfire: doen?



MegaDrive
27 november 2010, 21:02
Na een uitvoerige test vandaag bij de gitaarboer overweeg ik om de HT-Blackfire aan te schaffen. Nu is het ding aan de prijzige kant en ik heb hem ook niet echt nodig maar het budget is er en de heb-factor is wel erg hoog, zeker omdat het een gelimiteerde oplage van 1000 stuks wereldwijd betreft. Bovendien klinkt het ding moddervet! Ik was al onder de indruk van de HT-dual maar deze heeft net dat beetje extra gain om lekker te kunnen shredden. Wat zijn de ervaringen met dit pedaal op het forum? Thanks!

Tankman
27 november 2010, 21:08
Het is een beetje zonde om hem te kopen en hem niet echt te gebruiken.

Ik heb geen ervaring met dit pedaal. Wel met de reguliere distortions van Blackstar. Vooral de HT-Dist vond ik een erg gaaf pedaal die ik ook bij de opstart van mijn toekomstige band erbij ga nemen voor de optredens waar ik geen eigen amp mee heb. Blackstar maakt geweldig spul.

Als je het geld kan missen en zeker ook aangezien het een collector's itempje is, zou ik het gewoon doen. Een miskoop is het zeker niet. Beloof dan wel dan je je uiterste best gaat doen om hem ook echt te gebruiken! :D

caliban
27 november 2010, 22:38
Gelimiteerde oplage mag in principe niet de reden zijn om te kopen.

marc_o
27 november 2010, 23:37
Gewoon kopen......ik vind de Blackstarpedalen in ieder geval erg goed en nu ik wat clips heb gezien van deze uitvoering (heb zelf de HT-Dual) ben ik wel enthousiast, zit een prachtige strakke scheur in.
Geen idee wat ie in Nederland kost overigens...maar als je het ervoor over hebt....halen!

MegaDrive
28 november 2010, 06:48
Bedankt voor de reacties. Ik moest wel even lachen: van een gitarist (permanent GAS) hoor je natuurlijk nooit dat je een goed stuk gear NIET moet kopen :D

Primaire reden voor mij om het ding te kopen is absoluut de sound. Ik heb momenteel een POD X3 Live, JMP-1 en AMT SS-20 tot mijn beschikking voor het maken van high gain sound en geen van de drie doen dat precies zoals ik wil dus wat dat betreft is de Blackfire zeker een fijne toevoeging aan mijn arsenaal. En ALS ik hem zou kopen dan weet ik ook zeker dat ik hem ga gebruiken, want nieuwe gear (mits goed) werkt tenslotte ook inspirerend!

Maar goed, ik ga er nog even een nachtje over slapen om uit te vinden of dit relatief kleine stapje in de quest for tone het geld waard is.

marc_o
28 november 2010, 12:29
Tja, dergelijk advies zou je eventueel kunnen incalculeren.
Ik heb toevallig afgelopen weekend een optreden gedaan met alleen de HT dual, ingeprikt in onze 9erg goede) P.A.. Dat was alles wat ik mee had genomen, wegens ruimtegebrek en ik kan niet anders zeggen dan dat het bijzonder goed is bevallen. Bij die signatureversie zal dat niet anders zijn.

Wat moet ie kosten?

MegaDrive
28 november 2010, 12:56
Hij kost 1299 Dubaise dirhammen. Meestal krijg ik wel een beetje korting dus met wat mazzel betaal ik 1200. Dat delen we vervolgens door 5 en dan praten we over zo'n 240 EU. Prijzig grapje wel voor een pedaal...

Mitch
28 november 2010, 13:09
En dan hebben we het over een licht gepimpte HT Dual? Ik vind het te veel. Als het belangrijkste is dat -ie wat meer gain heeft en wat strakker is, sja... d'r zijn er genoeg die dat truukje kunnen hoor.

marc_o
28 november 2010, 13:26
Hij kost 1299 Dubaise dirhammen. Meestal krijg ik wel een beetje korting dus met wat mazzel betaal ik 1200. Dat delen we vervolgens door 5 en dan praten we over zo'n 240 EU. Prijzig grapje wel voor een pedaal...


Nou, ik vind het een prima prijs als het is wat je zoekt....je hebt er veel aan en je habt tevens een prima backup voor wanneer je versterker doodgaat.

marc_o
28 november 2010, 13:28
En dan hebben we het over een licht gepimpte HT Dual? Ik vind het te veel. Als het belangrijkste is dat -ie wat meer gain heeft en wat strakker is, sja... d'r zijn er genoeg die dat truukje kunnen hoor.

Noem mij er 1.
Deze pedalen dienen dan ook de meer dan prima emulated output te hebben......

Mitch
28 november 2010, 14:15
Ik lees nergens dat -ie per se een emulated output nodig heeft? De behoefte aan een tweede kanaal ook niet trouwens...
Maar ik wil wel een wedstrijdje ver piesen hoor, als het moet over high gain pedalen met een strak laag voor minder dan 249E
MI Audio Tube Zone
Brunetti Mercury
Okko Diablo
Suhr Riot
Proco Solo
H&K Warp Drive
Ibanez Tube King
Zoom Tri Metal
Waarom word je toch altijd zo kriebelig als ik wat zeg over de Blackstar HT lijn? :D

marc_o
28 november 2010, 14:37
Ik lees nergens dat -ie per se een emulated output nodig heeft? De behoefte aan een tweede kanaal ook niet trouwens...
Maar ik wil wel een wedstrijdje ver piesen hoor, als het moet over high gain pedalen met een strak laag voor minder dan 249E
MI Audio Tube Zone
Brunetti Mercury
Okko Diablo
Suhr Riot
Proco Solo
H&K Warp Drive
Ibanez Tube King
Zoom Tri Metal
Waarom word je toch altijd zo kriebelig als ik wat zeg over de Blackstar HT lijn? :D


Omdat jouw expertise op een ander vlak ligt dan pure high gain en de speelstijl die erbij hoort. Jij zit meer in de low- tot medium gainsounds liggen nu eenmaal op heel andere vlakken en dat zie je dan ook terug in hetgeen je aanbeveelt. Van het rijtje hierboven komt heel misschien de Warp-drive en de Suhr Riot in aanmerking. De Zoom heb ik nooit gehoord.

Overigens is en emulated outputvraag er eentje van mij.
Ik snap niet dat jij een dergelijk pedaal duur kan noemen, afgezet tegen wat ie in huis heeft. 2 kanalen buizen en een emulated output die echt erg goed klinkt. De Mercuri is maar een paar tientjes goedkoper en heeft dat allemaal niet.....en heeft die sound ook niet in huis, wat ik dan weer weet, omdat ik 'm zelf heb.

Mitch
28 november 2010, 14:52
Wil niet zeggen dat ik er niet aan ruik en ook regelmatig gebruik! Maar goed, je bent het al eens met drie stuks, dus de missie "noem er één" is geslaagd ;)

Ik zeg 'duur' omdat de gewone HT Dual nu 199 is en ik begrijp dat het hier gaat om een licht aangepaste versie voor 249 'als er genoeg korting op zit'. Dan vind ik dat een dure optie, zéker als het eigenlijk alleen om de brute scheur gaat.

Tankman
28 november 2010, 15:25
Vergeet niet dat hij het pedaaltje in het buitenland koopt. Het is OMGEREKENT 249 euro. Met alle nodige extra kosten die de winkel maakt zal het vast wel gewoon goed zijn.

marc_o
28 november 2010, 15:33
Wil niet zeggen dat ik er niet aan ruik en ook regelmatig gebruik! Maar goed, je bent het al eens met drie stuks, dus de missie "noem er één" is geslaagd ;)

Ik zeg 'duur' omdat de gewone HT Dual nu 199 is en ik begrijp dat het hier gaat om een licht aangepaste versie voor 249 'als er genoeg korting op zit'. Dan vind ik dat een dure optie, zéker als het eigenlijk alleen om de brute scheur gaat.


Nee, je probeert je antwoord recht te praten, en het is gewoonweg niet goed genoeg....wanneer jij als alternatief voor een 2 kanaals buizenbak alleen met digitale en analoge 1-kanaalsantwoorden komt, is je antwoord verre van geslaagd. :)

MegaDrive
28 november 2010, 15:41
@ Mitch: Mooi lijstje! Zitten er een paar bij die ik niet ken, ga ik eens checken.

Direct out is wel een must (recording/backup amp) en 3 kanalen bij voorkeur ook. Toen ik ging testen had ik mijn 50/50 bij me omdat ik wilde zien of er een direct to poweramp schakeling te maken was waarbij je nog steeds een clean kanaal hebt. Met de emulated out werkt dat en het klinkt retestrak. Dat had ik niet verwacht, want in feite heb je op die manier cab sim + poweramp + cab, ik dacht dat dat een brij zou worden.

marc_o
28 november 2010, 15:59
Wanneer je dat een must vindt, kun je een Koch pedaltone overwegen. Dat pedaal heeft niet een dergelijke berg gain in huis, maar laat zich goed boosten met verschillende pedaaltjes.....heb je ook wat aan het lijstje van mijn goede vriend Mitch....iedereen blij! :seriousf:



Nog een tip voor een dergelijk pedaal is de Engl tubetoner...wordt niet meer gemaakt, is een vloerpedaal met 4 sounds (clean, crunch, soft lead, heavy lead inclusief emulated output en nog een hele rits aan aansluitingsmogelijkheden.

Mitch
28 november 2010, 19:24
Direct out is wel een must (recording/backup amp) en 3 kanalen bij voorkeur ook. Toen ik ging testen had ik mijn 50/50 bij me omdat ik wilde zien of er een direct to poweramp schakeling te maken was waarbij je nog steeds een clean kanaal hebt. Met de emulated out werkt dat en het klinkt retestrak. Dat had ik niet verwacht, want in feite heb je op die manier cab sim + poweramp + cab, ik dacht dat dat een brij zou worden.
Die cab sim is niet zo heel sterk gefilterd, dus dat het nog steeds goed klinkt vind ik niet vreemd. Maar goed, als je wél cab sim wil dan moet je inderdaad elders kijken. De Tech21 reeks is er dan ook nog, al vind ik hun cab sim nog iets minder dan die van Blackstar. De pech met Tech21 is dat ze maar één output hebben en die zou zowel vóór een amp als direct gebruikt kunnen worden. Persoonlijk heb ik de GT2 alleen maar direct geprobeerd en vond dat niet denderend, zeker niet als ik er nog een pedaaltje vóór wilde gebruiken. En anderzijds las ik van mensen die 'm als regulier pedaaltje in een keten vaak dat ze 'm niet fijn vonden klinken. Maar goed, de techniek is misschien weer verder, je zou eens kunnen rondkijken voor hun nieuwe lijn waar o.a. een high gainer tussen zit (ben de naam effe kwijt, maar het gaat om de Charachter series).

newbreed
29 november 2010, 13:46
Weet iemand of dat pedaal ook in nederland te
koop is?

Tankman
29 november 2010, 18:04
Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar AB Music. Dat is de importeur van Blackstar. Ze zitten wel in Belgie.

newbreed
29 november 2010, 18:46
Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar AB Music. Dat is de importeur van Blackstar. Ze zitten wel in Belgie.


Waarom kom ik daar nou zelf niet op?
Thanx vd tip