PDA

View Full Version : Squier Stratocaster Hot Rails deluxe slagplaat?



Rianne87
27 november 2010, 19:44
Ik heb sinds kort een Squier stratocaster hot rails deluxe. Hij bevalt erg goed, maar het lijkt me mooi om de witte slagplaat door een zwarte te vervangen.
Ik heb op www.customworldguitarparts.nl verschillende slagplaten gezien voor de (Fender) Stratocaster '62 en de Stratocaster '57. Nu vroeg ik me ten eerste af of deze uberhaupt wel op mijn gitaar zullen passen, en zo ja of er verschil tussen deze twee zit en welke ik dan het beste kan kiezen.
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren!

http://onstage.co.in/images/0300510505_xl.jpg

Tankman
27 november 2010, 19:50
Volgens mij moet een standaard strat slagplaat gewoon passen. Een doorsnee muziekzaak zal die wel hebben liggen en kan die anders wel bestellen voor je.

FF een heel andere vraag aan jou. Hoe is de body van de gitaar uitgefreesd onder de slagplaat? Als je toch de slagplaat gaat verwijderen, kun je een foto maken? Is er ruimte voor een humbucker bij de brug?

Rianne87
28 november 2010, 11:53
Bedankt voor je reactie! Als ik m open heb gemaakt zal ik er even een foto van maken en in dit topic plaatsen. BEn zelf ook wel benieuwd!

Exi
28 november 2010, 15:54
De slagplaat die er nu opzit is een 11 ga(a)ts slagplaat. '57 (8 gaten) gaat dus niet passen, maar '62 wel.
Waarschijnlijk moet je ook nog de ruimte voor de pickups wat groter maken, omdat die hotrails wat vierkanter zijn (?)

The Unforgiven
28 november 2010, 16:44
Waarom zou je überhaubt een zwarte slagplaat willen? Witte strats met een witte slagplaat zijn pure sex!