PDA

View Full Version : Nieuwe akoestische gitaar kopen



roy6644
27 november 2010, 18:53
Hallo Allemaal,

Ik had even een vraagje. Ik speel nu sinds 3 maanden gitaar. Omdat ik nog niet wist of dat ik gitaar spelen echt leuk zou vinden koste mijn eerste gitaar geen 200 of 300 euro.
Tot nu toe is gitaarspelen voor mij echt een verslaving en vind ik het super leuk om te doen.
Ik ben nu dus rond aan het kijken naar een nieuwe akoestische gitaar.
Maar ik had er toch even een vraagje over.
Mijn eerste gitaar koste 100 euro ongeveer. Maar als ik nu bijvoorbeeld een gitaar koop van 250 euro merk ik dan echt verschil als ik erop speel? Of waar zit het hem allemaal in? Als ik nu een nieuwe gitaar koop hoop ik natuurlijk wel dat er wat verschil in zit ipv die ik nu heb.
Dus kan iemand mij uitleggen waar het hem in zit?

Alvast bedankt.

JimmY41
27 november 2010, 19:46
Het beste is denk ik gewoon een winkel in lopen en duurdere gitaren uitproberen. Over het algemeen mag je verwachten dat het allemaal mooier gaat klinken.

Cue Zephyr
27 november 2010, 21:37
Daar beneden in 't prijsbereik zijn de verschillen nog erg groot, een honderdje meer of minder als je boven de één-of-meer-duizend komt maakt alweer veel en veel minder uit.

grayfink
27 november 2010, 21:44
Een gitaar van 300€ t.o.v. een van 100€ heeft meestal al een massief bovenblad ipv laminaat. Dat komt de klank ten goede. Onlangs heeft de zanger van mijn bandje een Washburn D10S (http://www.rockpalace.com/product/Washburn-D10S) gekocht en dat is gewoon een fijn gitaartje. :)

guinevere
1 december 2010, 09:52