PDA

View Full Version : Ibanez



JF
5 januari 2002, 21:09
Okee, ik heb hier van iemand een Ibanez basgitaar aangeboden gekregen, model SR 490 (4-snarig) voor de ronde prijs van 250€.
Mijn vragen nu: 1) Is dit een deftige gitaar (Ze lijken deze serie bij Ibanez niet meer te maken dus ik vind er niet echt veel info over). 2)Is de prijs redelijk? tweedehands en ik denk een 5tal jaar oud. 3)1 van de 5 toonregelknopjes staat hoger en losser dan de rest. Is dit normaal? 4) De action (afstand snaren - hals) is supergroot bij deze gitaar. Enig idee of je je snaren er moet afhalen om dit te veranderen?

Jos the BassBoss
17 januari 2002, 01:55
Ik hou niet van Ibanez. Ze klinken me meer als gitaren met dikke snaren dan basgitaren. Ik vind het dus sowieso te duur.
Dat van die action kan betekenen dat de bas gewoon slecht is afgesteld, maar ook kan de hals kromgetrokken zijn. Om je een beter antwoord te kunnen geven:
- Hoe hol staat de hals?
- Hoe hoog staat de brug?

anoniem
17 januari 2002, 18:13
Lekkere halsjes die Ibanez bassen. er goede beginners bass. Mischien wat aan de dure kant. Kijk eens in een lokale muziekwinkel of op internet wat zoiets nieuw kost. Betaal nooit meer dan 66% van die nieuw waarde.

dirkw83
29 januari 2002, 14:25
Niet mee eens. Sommige gitaren zijn bij de aanschaf zo duur dat de koper er zo veel aandacht aan besteed dat de bas absoluut niet onderhevig is geweest aan slijtage.