PDA

View Full Version : HNGD: toch maar weer een 12-snaar proberen



Flipkoos
27 november 2010, 00:27
Een Seagull S12+!
Niet de eerste keer dat ik een 12-snaar probeer, maar de vorige zijn allemaal zeer snel weer de deur uit gegaan.
Toch weer gezwicht...deze was wel erg goedkoop. Reden? Een klein scheurtje achter in de neck nabij de headstock. Gelukkig heeft iemand dit inmiddels professioneel voor mij gerepareerd en is de gitaar weer als nieuw (temeer omdat hij zeer weinig bespeeld bleek...de fretjes zijn nog als nieuw...). Ik ben benieuwd of dit een blijvert gaat worden...maar alles spreekt op dit moment in haar voordeel. Mooie warme sound (die mistte ik bij mijn eerste EKO-tank) mede dankzij het massief cederen bovenblad. Goed zuiver te krijgen en een lage actie, waardoor het kreng ook nog eens zeer bespeelbaar is. Vandaag voor het eerst een setje snaren op gezet (wat een kloteklus...pffffieuw). Niet te vaak wisselen.
In elk geval een mooi nieuw projectje voor elf tientjes! Ik ben er blij mee!

http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/100_4175.jpg

peter_heijnen
27 november 2010, 09:33
Seagulls zijn mooi!

Als je het dubbele snaren wisselen en stemmen echt vervelend vind, biedt een 'nashville' setje snaren wellicht soelaas. Dan gebruik je alleen de octaaf snaren, klinkt superfris!

http://www.youtube.com/watch?v=z9gs2umZK0A&feature=related

apekop
27 november 2010, 09:48
Ik heb twee 12-snarige waaronder deze Seagull 12+, ooit 2ehands gekocht voor 250 euro. Prima gitaar met hele lage actie. Ik heb er heel veel uurtjes op gemaakt en ik speel er even graag op als op mijn Taylor 12 snarige.
Ik heb de Seagull nu weg gebracht om er een AER 15+ pickup in te laten bouwen, ben benieuwd hoe hij versterkt gaat klinken.

Flipkoos
27 november 2010, 11:24
Het is een S12+ zag ik net in het klankgat. Wat is het verschil met een gewone S12? Of bestaan die niet?

Flipkoos
27 november 2010, 11:26
Als je het dubbele snaren wisselen en stemmen echt vervelend vind, biedt een 'nashville' setje snaren wellicht soelaas.http://www.youtube.com/watch?v=z9gs2umZK0A&feature=related

Zo erg is het niet hoor...en ik zal er toch niet heel erg veel op spelen, omdat ik nog genoeg 6-snarigen heb staan (en ondertussen vooral piano & orgel speel :))

Lodedsvd
27 november 2010, 11:43
mooi ding! ik kan me voorstellen dat het even duurt eer je dat ding gestemd krijgt :)

bert
1 december 2010, 11:29
Heeft niets met dit onderwerp van doen maar wilde ik toch even kwijt : het mooiste nummer op een 12-snarige gitaar : Even In The Quietest Moments van Supertramp Roger Hodgson.
Bert.

Woml
1 december 2010, 11:37
Heeeee, ik heb precies dezelfde! :ok:

Ik doe er ook niet zo veel op, maar af en toe wil ik iets met dubbele snaren. Heb er dus ook een setje Elixirs op gezet; die gebruik ik de laatste tijd vooral op gitaren die ik niet dagelijks oppak. Ik vind het wel een prettig idee dat de snaren niet zo snel slechter worden als ik er niet veel op speel. Volgens mij blijft dit setje er nog maaaaaaanden op zitten...

Blend
1 december 2010, 16:57
Gaaaf man! Ben jaloers! Je bent hem zeker al zat? Geen probleem; we komen de prijs wel overeen.

Flipkoos
1 december 2010, 18:21
Haha...ik begrijp dat ik inmiddels een reputatie opgebouwd heb als die persoon die een 12-snaar nooit langer dan een paar maand houd... Helaas Blend..jij hebt zoveel Canadezen in huis dat je er in de oorlog gelijk voor opgepakt zou zijn....
Ik heb nu weer 2 "godins' in bezit en ze bevallen me uitstekend! Ik moet zeggen dat dit de eerste 12-snaar is waarop tokkelen me goed afgaat (ik vind fingerpicking zo'n duur woord voor wat ik doe...). Wat een verschil met m'n eerste EKO-tank. Desondanks zal ik 'm niet al te veel gebruiken.
Iemand nog enig idee wat nu het verschil is tussen S12 en S12+?

Blend
1 december 2010, 18:49
Hoho, ik heb 1 Canadees in huis, op dit moment.

Kan er wel weer eentje bij. Een Godin wordt het zeker weer, weet alleen nog niet welke.

S6 heeft ook een S6+ versie. Geen idee wat het betekent.

Ik speel te slecht gitaar om 3 gitaren te kunnen veroorloven. Dus ja, ik ga d'r ééntje in de verkoop doen, en een Godin 5th Avenue of een Seagull S12, ze staan beide op m'n verlanglijstje.

Nogmaals, gefeliciteerd! Ben jaloers ;)

Blend
3 december 2010, 16:37
Even je topic verder kapen hoor:

(nu maar hopen dat de aanbieder niet stiekem meeleest ;) )

Maar een S & P - 12. Cedar uit '97 met een L.R. Baggs systeem voor EUR 250,-. Is dat een beetje een goeie prijs? Aanbieder ging nl meteen akkoord.

apekop
3 december 2010, 18:55
Volgens mij kun je daar niet veel aan mis kopen voor dat geld. Zo'n LR Baggs systeem is alleen al zo'n 80-100 euro waard, afhankelijk van welke het is natuurlijk.
S&P zijn net als Seagull ook lekkere gitaren. Let even op de bespeelbaarheid als je hem gaat testen, erg belangrijk bij een 12-snarige. En ook of de snaarbalans van de pickup goed is, dus niet dat 1 snaar veel harder of zachter klinkt, dat wil nog wel eens het geval zijn op een 12-snarige.
Succes!

Flipkoos
3 december 2010, 21:01
Zo'n LR Baggs systeem is alleen al zo'n 80-100 euro waard, afhankelijk van welke het is natuurlijk.

Tel daar nog maar wat bij op hoor.
Prima deal lijkt me. S&P is prima zoals je weet!

apekop
4 december 2010, 00:13
vergeet niet dat het om een pickup systeem uit '97 gaat, dat is niet te vergelijken met wat ze nu maken, de tijd heeft niet stil gestaan gelukkig.