PDA

View Full Version : Bugera v22



caliban
26 november 2010, 20:50
In principe ga ik er dit weekend zo eentje bestellen. Ze zouden bij musicstore terug geleverd zijn vanaf 30 november, ik ben benieuwd wanneer ik heb dan heb. Ik repeteer in een rock bandje, en sleep nu meestal een 2*12-cab, ENGL fireball en zelfbouw preamp mee, terwijl ik uit de v22 ook wel al de nodige sounds ga krijgen waarschijnlijk. High-gain is niet nodig, en voor hardere stuff heb ik de Fireball (en preamp). Iemand een idee of de footswitch er vanzelf al bijzit?

CasB
26 november 2010, 21:25
Bij Thomann staat er dat er wel een footswitch bij zit. :)

caliban
26 november 2010, 21:28
Had ik ondertussen ook al gelezen, grappig. :D En bij thomann worden ze blijkbaar later geleverd, ergens in december pas...

Lodedsvd
26 november 2010, 22:34
Post zeker je bevindingen want ik ben heel benieuwd ;)

caliban
26 november 2010, 22:52
Ik ben ook benieuwd. Ik vond hem in ieder geval in Keulen goed klinken, toen vooral de clean, maar nu op internet clips gehoord, die de overdrive ook heel erg goed lieten klinken :)

pasqual
26 november 2010, 22:59
volgens verschillende resencies ( gitaar plus-V22 en gitarist-V55 ) zijn het heel behoorlijke versterkers met een erg goeie sound. niet meer te vergelijken met de eerste series bugera's die nog de vermelding van behringer hadden. vermeld inderdaad je bevindingen hier a.u.b., ik ben benieuwd.

groeten Pasqual.

guitarguru
27 november 2010, 00:48
Footswitch zit er bij ja. Heb zelf de V22 gehad. Voor thuis was het best een lekkere amp. In de band zakte ie wat door het ijs. Had een wat plat geluid, dus weinig diepte en warmte.

Lodedsvd
27 november 2010, 07:29
Footswitch zit er bij ja. Heb zelf de V22 gehad. Voor thuis was het best een lekkere amp. In de band zakte ie wat door het ijs. Had een wat plat geluid, dus weinig diepte en warmte.

kan hij stil genoeg voor thuis dan?

Rutger Molenberghs
27 november 2010, 09:20
Stel je niet te veel voor van de footswitch. Bij mij V55 zat er ook één en die werkt slecht. Hij schakelt dikwijls niet als je hem indrukt (misschien een eigenschap van die petieterige plastic schakelaartjes die erin zitten?).
Als ik een ergens een schema vind, dan maak ik er zelf één van betere kwaliteit.

Mijn V55 gebruik ik ondertussen al een half jaar voor repetities en qua volume houdt hij het perfect. Ik weet niet of je clean gaat toekomen met 22 watt, maar misschien heb je geen clean nodig.

guitarguru
27 november 2010, 11:57
kan hij stil genoeg voor thuis dan?

Jazeker. Vond hem thuis zelfs het lekkerst klinken. Heerlijk clean hoor. Overdrive vond ik dan weer niet lekker. Mooi galmpje ook. Ging ook clean hard zat voor bandgebruik trouwens. Paar pedaaltjes ervoor, en je hebt een aardige versterker voor het geld. En hij ziet er gelikt uit!

caliban
27 november 2010, 18:26
Ziet er inderdaad heel nice uit. En effectsloop is cool, daar gaat waarschijnlijk een delay tussen. En ervoor een tubescreamerzelfbouwtje. Ik hoop dat hij hard genoeg gaat gaan voor repetitie, maar ik had het idee dat het wel ging lukken. En ik zet hem op een verhoog dan, hoor je hem sowieso wat beter. Is de footswitch niet gewoon een typische 'footswitch'. Ik heb er thuis nog een liggen dus ga die wel proberen. Ik heb hem trouwens daarnet besteld. VISA betaald, dus ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor hij er is. Als die 30 november correct is, zou volgende week misschien nog lukken..

caliban
28 november 2010, 16:05
Even schaamteloos bumpen :)
Die toneking dude zijn filmpjes zijn zeer oké, maar wat een accent man :D. Lijkt me een beetje New Jersey style ofzo, à la "I paaaked the caaa" lees: I parked the car :D
http://www.youtube.com/watch?v=pMSizPdxcco

Scip
30 november 2010, 21:39
Ik heb/had evt. ook belangstelling voor een Bugera V22. Vandaag naar de lokale muziekwinkel geweest en ze hadden nog wat van Bugera staan. Meteen gevraagd naar de V22, maar deze was er niet meer. Alles wat ze nog hadden werd verkocht, maar ze kregen geen nieuwe Bugera's meer binnen. Ze hadden al een aantal Bugera's teruggekregen en de service van Bugera zelf was erg slecht.

Natuurlijk moet men zich niet blindstaren op één uitlating van een verkoper, maar deze winkel doet niet zomaar een merk de deur uit. De winkel heeft een goede naam in de regio en wil deze graag behouden.

caliban
1 december 2010, 12:36
Hun nieuwere versies zijn naar het schijnt meer vertrouwbaar dan de eerste, misschien heeft het daarmee te maken... Ik heb trouwens op de site van musicstore gezien dat de levering uitgesteld is tot vrijdag, en ik heb gelijk een mail gestuurd in verband ermee, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Scip
3 december 2010, 11:00
Hun nieuwere versies zijn naar het schijnt meer vertrouwbaar dan de eerste, misschien heeft het daarmee te maken... Ik heb trouwens op de site van musicstore gezien dat de levering uitgesteld is tot vrijdag, en ik heb gelijk een mail gestuurd in verband ermee, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ik ben benieuwd wat jij van de versterker gaat zeggen:).

caliban
6 december 2010, 22:57
Voor het moment lijkt hij terug op voorraad maar ik heb nog altijd geen mail gekregen van verzending. Best vreemd vind ik.

caliban
8 december 2010, 00:16
Vandaag bevestiging van verzending ontvangen :cheerup: Komt in principe morgen thuis aan, dus bevinding hier posten wordt voor volgende week heel waarschijnlijk.

refused199
8 december 2010, 11:49
gelukkig maar!
Mooizo, ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn!

caliban
8 december 2010, 17:57
Hij staat thuis :), nu alleen nog tot vrijdag wachten om te kunnen testen, en niet vergeten om een gitaar van op kot mee te pakken.

caliban
11 december 2010, 01:36
Vanavond al vrij uitgebreid kunnen checken (fender usa tele, line 6 echo park en zelfbouw tubescreamer erbij gebruikt). Wel nog niet op hoog volume. Maar tot nu heel erg tevreden. Clean vond ik al geweldig toen ik in Keulen testte, maar ook het scheur kanaal klinkt erg goed. Tubescreamer ervoor geeft wat extra mogelijkheden, maar op zich zit er eigenlijk vanzelf al redelijk veel gain in. Metal is denk ik bijna niet te doen (misschien met een eq in de loop en een dichte cabinet wel). En ik heb hier nog niet met een humbuckergitaar getest. De bright input vind ik niet veel aan, lijkt alsof er heel wat van input wegvalt of zo, maar de normal input heeft alles wat er nodig is. FX-loop ook kunnen testen, klinkt clean, en natuurlijk handig op een (eerder) kleine amp als deze. Reverb is naar mijn mening super, maar hier ben ik waarschijnlijk niet kieskeurig in. Triode/pentode schakeling moet ik nog checken op wat hoger volume.
In ieder geval een (tot nu toe :)) geweldige aanrader.

caliban
13 december 2010, 15:59
Gisteren Crate 412 cab met v30's erop aangesloten. Clean vergelijkbaar, maar op het overdrive kanaal echt pakken beter. Nu is het de vraag of het de moeite is om de speaker in de combo te vervangen door een beter exemplaar.

fjoesz
13 december 2010, 16:49
heb er ook 1.. heeeel erg veel amp voor je geld zou ik zeggen
hij kan hard zat voor een repetitietje lijkt me
ik vind m in combi met mn ts808 erg fijn klinken, maar ja alles klinkt fijn met een ts808 hehe
met een tele door de octavio door het drivekanaal is ook best smullen
ik ben best verrast voor t geld

caliban
15 december 2010, 11:27
Begin deze week er mee gerepeteerd, ging zonder enig probleem. Ik had het master volume rond 7 staan, en de kanaalvolumes rond de helft, en dat ging prima. Ik denk er enkel over om misschien de speaker binnenkort te upgraden. Heeft er iemand tips?

Rutger Molenberghs
15 december 2010, 17:16
Als die Crate 4x12 van jou is, dan kan je één van de V30's eruit halen. Klinkt dat goed, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Indien niet, dan weet je in welke richting je niet moet zoeken.

caliban
15 december 2010, 20:45
Als die Crate 4x12 van jou is, dan kan je één van de V30's eruit halen. Klinkt dat goed, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Indien niet, dan weet je in welke richting je niet moet zoeken.

V30 lijkt me sowieso in open back niet de beste optie :) Ik dacht eigenlijk aan een eminence tonespotter oid

pasqual
15 december 2010, 22:28
ik heb in mijn peavey valveking combo 2 eminence the governors gezet en dit is een echte verbetering. ze zijn minder fel in het hoog als V30's, mocht je dat niet zo mooi vinden.

groeten Pasqual.

Rutger Molenberghs
16 december 2010, 15:47
Enkel door te proberen ga je weten wat de beste oplossing is. De Engl Thunder combo bvb. heeft een V30 en is toch open back. Maar dat proberen gaat niet makkelijk zijn. Ik ken geen enkele muziekwinkel waar je kan binnen stappen en wat luidsprekers in je eigen versterker proberen.

caliban
16 december 2010, 17:08
Enkel door te proberen ga je weten wat de beste oplossing is. De Engl Thunder combo bvb. heeft een V30 en is toch open back. Maar dat proberen gaat niet makkelijk zijn. Ik ken geen enkele muziekwinkel waar je kan binnen stappen en wat luidsprekers in je eigen versterker proberen.

Het gaat sowieso voor een groot deel een gok zijn. Daarom lijkt het me best om een speaker te nemen die sowieso goed in combo's past. Ik heb zelf een cabinet gehad waar in het openback deel ook v30's zaten, en dat past echt niet helemaal.

caliban
20 december 2010, 16:26
Volgens v22 eigenaars op het TGP-forum is het aan te raden om de stock speaker gewoon langer in te spelen. Dus best nog even wachten :)