PDA

View Full Version : Rack gear aansluiten ??



croesje
26 november 2010, 16:55
Hoi All......


Ik heb een marchall jmp-1,roland gp 16 en een eindtrap alesis ra 100.
Ik heb alsvolgd verbonden:
Gitaar input jmp-1
jmp-1 send naar Roland rear input
jmp 1 master right out naar alesis right in
'' left out naar alesis left in
jmp 1 efx left return naar roland output A re
jmp 1 efx right return naar roland output B li
en midikabel van roland out naar jmp 1 in.

Alles werkt maar ben niet tevreden over de sound.
Het cleane gedeelte is goed,maar crunch en od komen niet echt eruit !!
Met dit setje moet ik toch een goede sound kunnen krijgen?

Zijn de verbindingen goed,of kan t ook anders??

Hopend op reaktie
Bedankt Croesje:(:(

tommus42
26 november 2010, 17:20
Zit er een nivoschakelaar op de Roland?

Het is wel een oud beestje (mindere AD/DA omzetters), kan een probleem zijn omdat je hem serieel gebruikt.

Maar het kan ook goed zijn dat de effectlus van die Marshall van slechte kwaliteit is.

croesje
26 november 2010, 17:58
Nee ,ik denk t niet.
Waarvoor dient die eigenlijk?
Alleen aan voorkant een input level draaiknop.
Is t wel allemaal goed aangesloten??

Liquid_Metal
26 november 2010, 18:36
Het is inderdaad goed aangesloten. Het is waarschijnlijk de kwaliteit van het spul waar je over struikelt. Probeer allereerst de Roland eens uit je keten te halen (dus JMP1-->Alesis RA) en kijk of het dan beter klinkt. Als dat zo is dan bevalt de Roland je niet :).

forceps
26 november 2010, 19:07
Die Alesis is toch niet echt een eindtrap voor gitaar? Op wat voor speakerkast sluit je hem overigens aan?

croesje
27 november 2010, 09:16
Hoi,ik lag gister al in bed,haha

2x marchall,de 1912 !
Zou het dan aan de eindtrap liggen?

tommus42
27 november 2010, 09:38
Als je de effectlus met een patchkabeltje doorverbindt, kun je kijken of het in de lus zit.

croesje
27 november 2010, 14:43
Ik snap t niet !

tommus42
27 november 2010, 15:07
:D, als je een patchkabeltje of een gitaarsnoer aansluit tussen de send en return, kun je luisteren hoe de effectlus klinkt (aan en uit schakelen).

Als de eindtrap niet stuk is, klinkt ie wel redelijk denk ik, het is geen buizenbak, maar daar zit het 'm niet in.

Ik zou een nieuwe effectenbak kopen, bijvoorbeeld de virtulizer pro van Behringer.

croesje
27 november 2010, 15:46
bedankt ga ik proberen.
Dus patchkabel tussen send en rear input van roland.
Word er knettergek van,hahaha

e!
27 november 2010, 16:07
bedankt ga ik proberen.
Dus patchkabel tussen send en rear input van roland.
Word er knettergek van,hahaha
Nee. Een patchkabel tussen JMP-1 Send en JMP-1 return. Dan sound van FX level op 0 vergelijken met sound van FX level op max. Omdat er geen FX apparaat aangesloten is kun je horen of de componenten in je FX loop het geluid negatief beïnvloeden.

De GP-16 kan het ook zijn. Om dat te testen gewoon vergelijken tussen FX level 0 en FX level max met de GP-16 aangesloten op je FX loop. Zoals je 'em nu hebt aangesloten dus. Dat is overigens parallel, niet serieel.

Er zitten overigens distortions en overdrives in zowel je GP-16 als je JMP-1. Probeer ze allemaal zou ik zeggen.

Persoonlijk vind ik dat de JMP-1 te zeer afhankelijk is van een goeie eindtrap. Clean gaat het wel, maar ik vond de OD's te dun en buzzy/fizzy. Ik speelde over een Marshall 9200 dual mono block EL34 eindtrap en dat klonk alleen acceptabel op idioot hoog volume. Ik heb die combinatie dan ook verkocht. Ik zou i.c.m. je JMP-1 een 50 watt buizeneindtrap gebruiken, of een Marshall combo, waarbij je de output van JMP-1 aansluit op de gitaar input om e.e.a. op te warmen.

De speaker emulated out via een PA klinkt overigens wel behoorlijk goed.

Erik70
28 november 2010, 12:44
Hoi,
Je omschrijft voor mij nog niet duidelijk genoeg wat er precies mankeert aan het crunch/drive geluid. Maar mocht je dit dun en krasserig vinden.... Ik heb zelf ook 2x 1912 cabs en wist niet hoe snel ik de standaard speakers moest vervangen voor betere.
Die standaard 150 watt speakers die er in zitten zijn gewoon ruk. De geruchten gaan zelfs dat het bas-speakers zouden zijn maar of dat klopt weet ik niet. Ik heb er zelf eminence GB128 (greenbackvariant) ingezet en nu klinken de cabs als een klok.
Hoe dan ook. Probeer je setje ook eens op andere speakers/cabs.

Succes.