PDA

View Full Version : Sonic Research Turbo Tuner vs TC Electronics Polytuner‎



Don Olivier
26 november 2010, 15:31
Wie heeft ze kunnen vergelijken?

ben benieuwd welke de voorkeur geniet!

Nielsje
26 november 2010, 16:00
Jij, want jij gaat naar de winkel, toch?

jim__
26 november 2010, 16:18
Zie hier (http://lmgtfy.com/?q=sonic+research+turbo+tuner+polytune), de eerste link.

LordOfLager
26 november 2010, 16:52
Ik heb ze hier beiden liggen. Alhoewel die Turbo Tuner wel (net aan hoor) iets sneller is en (net aan hoor) net iets meer detail (cents) ga ik toch die Turbo Tuner verkopen.

Live is dat ding redelijk slecht tot niet leesbaar (zeker als je een beetje licht achter/boven je hebt).

speedmusic
26 november 2010, 19:43
Ik heb ze hier beiden liggen. Alhoewel die Turbo Tuner wel (net aan hoor) iets sneller is en (net aan hoor) net iets meer detail (cents) ga ik toch die Turbo Tuner verkopen.

Live is dat ding redelijk slecht tot niet leesbaar (zeker als je een beetje licht achter/boven je hebt).

:???: hé bier koning: omdat X iets sneller is en detail heeft dan Y ga je toch X kopen, live is X slecht tot niet leesbaar:???:

Wat wil je precies zeggen? Ik snap hem niet.

Tristan
26 november 2010, 20:06
Ik zou eens wat videotjes opzoeken op youtube, dan worden de verschillen tussen de tuners wel duidelijker.

Voor mij persoonlijk zou zo'n Turbo Tuner echt niet werken met al die ronddraaiende lampjes, ik krijg daar spontaan een soort freeze aanval van waardoor ik niet meer weet waar ik ben en wat ik ook alweer aan het doen was.
De TC Electronics Polytune in dit geval dus wat mij betreft, hoewel de Korg Pitchblack en Boss TU-3 er ook niet slecht uitzien.

Nu heb ik een TU-2, die is wel enigszins onnauwkeurig maar gelukkig makkelijk afleesbaar.
Overigens las ik in het topic op The Gear Page een misschien niet geheel onterechte opmerking over die gekke strobe tuners van tegenwoordig en het feit dat een gewone tuner met naald eigenlijk nog steeds het makkelijkst werkt.

the sure thing
26 november 2010, 20:53
(...) Nu heb ik een TU-2, die is wel enigszins onnauwkeurig maar gelukkig makkelijk afleesbaar.(...) . Ik heb de TU-2 gehad en nu de TU-3. Die is zowel in snelheid, afleesbaarheid en nauwkeurigheid een stuk verbeterd. De Korg pitchblack is ook in zonlicht prima af te lezen. De korg PB: voor als je geen buffer wilt, de TU-3 voor als je wel een buffer wilt.

AoDf
26 november 2010, 21:23
:???: hé bier koning: omdat X iets sneller is en detail heeft dan Y ga je toch X kopen, live is X slecht tot niet leesbaar:???:

Wat wil je precies zeggen? Ik snap hem niet.


Wat snap je niet dan? Hij zegt: Hoewel X iets sneller is en detail heeft verkoopt hij hem toch omdat hij X live niet zo goed leesbaar vind.

LordOfLager
26 november 2010, 21:23
:???: hé bier koning: omdat X iets sneller is en detail heeft dan Y ga je toch X kopen, live is X slecht tot niet leesbaar:???:

Wat wil je precies zeggen? Ik snap hem niet.

misschien lees je ook te snel?

ik zal het iets duidelijker neerzetten: die TT is sneller en nauwkeuriger, maar live slecht te zien - vind ik persoonlijk

speedmusic
26 november 2010, 22:13
Heb het een paar keer proberen te lezen maar ik kwam er niet uit, het is me nu duidelijk dank.
Vanwege gebrek aan een band heb ik mijn TT nog nooit op het podium gehad, dus dat probleem heb ik nog niet ondervonden.

peter_heijnen
27 november 2010, 10:02
Ik heb de TT nu een jaar of zo en vind het super makkelijk leesbaar kwa rondjes draaien zonder daar misslijk van te worden. Btw, ik rij graag rotondes... ;)

En van slechte leesbaarheid heb ik nog nooit iets gemerkt eigenlijk.

Mitch
27 november 2010, 13:33
Ja, maar jij zit doorgaans naast de spotlights, ieder ander forumlid er midden in natuurlijk :D

Pepe
27 november 2010, 16:13
MIJN polytuner is onbetrouwbaar vind ik. Een tijdje een rare pieptoon gehad bij het stemmen wanneer er geen signaal doorkwam en nou laat ie maar 4 pitches zien bij het polytunen en de lage E snaar stemt op de A pitch.
Maar misschien een maandag ochtend exemplaar.
Voor podium werk vind ik hem, als ie het doet, redelijk ideaal.

Niettemin, al 25 jaar tevreden TU-12 gebruiker en die hang ik zo weer tussen de gitaar en amp, hij staat dan wel altijd aan maar dat schijnt hem niet te hinderen.

peter_heijnen
27 november 2010, 17:53
Ja, maar jij zit doorgaans naast de spotlights, ieder ander forumlid er midden in natuurlijk :D
Ik zit meestal in van die donkere holen... :)

Momenteel ga ik niet meer met mijn suffige bril het podium op. Mijn tu12 ligt voor me op de grond voor mijn akoestische. Die kan ik staand en zonder bril niet aflezen en heb ik er echt bij voor het geval er iets goed fout gaat. De akoestische stemmen gebeurt vóór de set.

De elektrieke wil ik voortdurend controleren en zo nodig bijstemmen, dat gaat met de tt super relaxed.

the sure thing
27 november 2010, 22:34
(...) Die kan ik staand en zonder bril niet aflezen (...).

HET antwoord:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tu1000boss.jpg

peter_heijnen
28 november 2010, 10:05
Haha, wat een ding, daarmee zou het wel moeten lukken, als dat maar geen nieuwe hype wordt. :)

The Lo Lands
29 november 2010, 14:16
Ik ben onlangs overgestapt van de TU-2 naar de TC Polytune. Ik ben verkocht... naast de true bypass wat echt een verademing is voor mijn overall sound is de Polytune technisch veel nauwkeuriger dan de TU-2. De tonesuck van Boss pedalen is wat mij tegenhoud deze verder op mijn plank te monteren. Ik heb de GE-7 in mijn loop voor solo boost maar wel met een MOD voor overall betere audio kwaliteiten. En voor de scherpe prijs hoef je de Polytune niet te laten liggen : )