PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 advies...



GuitarEbb
26 november 2010, 14:46
Hallo mensen,

Ik ben er over uit om deze versterker te kopen... Nu kan ik hem 2e hands bij een winkel krijgen (een ouder model) Met nieuwe buizen en ''volledig gereviseerd''. Ik krijg er van de winkel 3 maanden garantie bij... En dit alles voor ong €350,-
Hij ziet er gebruikt uit maar hij klinkt nog prima. Aangezien hij nieuw rond de €600-700 is lijkt met dat een mooie deal...
Of zal ik toch echt voor een nieuwe gaan...Wat is verstandig..

Ik bedoel 350 euro maar met 3 maand garantie...Of nieuw dubbele prijs maar dan 3 jaar garantie...

Wat vinden jullie...?

almarvk
26 november 2010, 14:49
Erg nette prijs voor die versterker. Vooral ook met nieuwe buizen, maar vraag me af wat ze verstaan onder 'volledig gereviseerd'?

Tankman
26 november 2010, 15:09
Ik zou gewoon een nieuwe doen, maar ik hou niet zo van tweedehands die er ook nog eens gebruikt uitziet.

Bij Peavey heb je overigens standaard 2 jaar garantie, wat gratis te verlengen is tot 5 jaar via hun website.

Ik zou 100% voor de nieuwe gaan. Die zijn erg fijn.

GuitarEbb
26 november 2010, 18:47
Hmmm mja garantie is erg fijn....Maar toch ik las dat de Peavey erg ''reliable'' is...En niet zomaar stuk zal gaan. Ik vind het toch wel erg verleidelijk...goedkoop en gloednieuwe buizen... Miss moet ik er gewoon voor gaan...

spike67
26 november 2010, 21:36
Ik heb 3 maanden geleden ook een classic 30 gekocht uit 1994.(voor 350,-)

Er zouden nieuwe buizen in zitten, helaas waren dat alleen de pre amp buizen.

nu heb ik er net nieuwe eindbuizen in laten zetten door dr tube kosten 132,-

incl bias mod en een paar nieuwe knoppen. je kan ook nog een mailtje naar

peavey sturen met de specs dan weet je de exacte leeftijd.

als het incl nieuwe eindbuizen is als die goed zijn gebiast dan is het een koopje

gr

GuitarEbb
27 november 2010, 13:31
Hij is technisch in perfecte staat zeggen ze....Fok ik kan niet kiezen...
Nog meer mensen hun mening hierover?

Rinze
27 november 2010, 13:39
Ik heb een tweedehands C30, prima ding. Nog uit de oude Amerikaanse serie. Heb er nog een gehad, ook tweedehands, ook prima. Heb zelf nog nooit een nieuwe buizenbak gekocht, altijd tweedehands en weinig problemen gehad in bijna dertig jaar. Maar zo nu en dan een stel eindbuizen die het opgeven hoort erbij. Als je die tweedehands koopt kun je aardig wat eindbuisjes laten vervangen.

O ja, de oude Amerikaanse serie heeft ook niet dat idiote front met die bochel.

macwilliams
27 november 2010, 14:44
Ik had mooi die occasion gekocht en voor de rest van het geld een leuk boostpedaal gekocht. Er zitten nieuwe buizen in en daar zit als het goed is ook (bij nieuwe amps iig) twee of drie maand garantie op.

En het scheelt ook de stress van het eerste deukje of vlekje.

guitarkid
27 november 2010, 17:12
Ik zou gewoon een nieuwe doen, maar ik hou niet zo van tweedehands die er ook nog eens gebruikt uitziet.

Bij Peavey heb je overigens standaard 2 jaar garantie, wat gratis te verlengen is tot 5 jaar via hun website.

Ik zou 100% voor de nieuwe gaan. Die zijn erg fijn.

Met allen respect, maar dit vind ik pertinente onzin! Nou ja, het is jouw mening en daar heb je recht op....
Echter, dat ding kost de helft van een nieuwe, 3 maand garantie, goede revisie (er van uit gaande dat dat echt goed gebeurt), ik vind het dan gewoon een goede deal, net als een hoop anderen!
Ik begrijp dat jij in een muziekzaak werkt en daardoor misschien iets anders naar de dingen kijkt, maar dit m.i. is niet het beste advies dat TS kan krijgen. Wel het meest commerciële misschien..... ;)

Gr. C.

@Mac: helemaal met je eens dus, maar was jij niet in Utrecht op de Telemeeting...???

EDIT: zag dat een tijdje geleden al had aangegeven dat het je niet lukte... Sorry. Mij ook niet dus, maar het had me erg leuk geleken je daar te treffen!

Tankman
27 november 2010, 18:22
Met allen respect, maar dit vind ik pertinente onzin! Nou ja, het is jouw mening en daar heb je recht op....
Echter, dat ding kost de helft van een nieuwe, 3 maand garantie, goede revisie (er van uit gaande dat dat echt goed gebeurt), ik vind het dan gewoon een goede deal, net als een hoop anderen!
Ik begrijp dat jij in een muziekzaak werkt en daardoor misschien iets anders naar de dingen kijkt, maar dit m.i. is niet het beste advies dat TS kan krijgen. Wel het meest commerciële misschien..... ;)

Gr. C.

@Mac: helemaal met je eens dus, maar was jij niet in Utrecht op de Telemeeting...???

EDIT: zag dat een tijdje geleden al had aangegeven dat het je niet lukte... Sorry. Mij ook niet dus, maar het had me erg leuk geleken je daar te treffen!

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik zeg niet uit commercieel oogpunt dat het nieuw moet. Ik bedoel, wat is sowieso de kans dat hij hem bij mij koopt. Ook al zeg ik het uit commercieel oogpunt, heb ik er weinig aan.

Ik zeg het wel uit mijn eigen mening en ervaring. Een tamelijk nieuwe versterker 2e hands overnemen is niks mis mee. Ik heb gewoon slechte ervaring met de wat meer toegetakelde 2e hands exemplaren, en dan niet alleen classic 30's, maar versterkers over het algemeen. Ik heb ze zo vaak kapot zien gaan, en dan zit je met de hoge reparatie kosten.

Ik vertrouw zo'n toegetakelde bak gewoon minder. Ik heb er gewoon teveel mee te maken. Dan word je vanzelf wat huiveriger. Doe mij dan maar een nieuwe.

Uit commercieel oogpunt is overigens nieuwe en 2e hands goed hoor. Nieuw, heb je weer een versterkertje verkocht, 2e hands gaan ze gergarandeerd sneller kuren tonen, en dan heeft onze technische dienst weer wat te doen! :seriousf:

guitarkid
27 november 2010, 18:31
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik zeg niet uit commercieel oogpunt dat het nieuw moet. Ik bedoel, wat is sowieso de kans dat hij hem bij mij koopt. Ook al zeg ik het uit commercieel oogpunt, heb ik er weinig aan.

Ik zeg het wel uit mijn eigen mening en ervaring. Een tamelijk nieuwe versterker 2e hands overnemen is niks mis mee. Ik heb gewoon slechte ervaring met de wat meer toegetakelde 2e hands exemplaren, en dan niet alleen classic 30's, maar versterkers over het algemeen. Ik heb ze zo vaak kapot zien gaan, en dan zit je met de hoge reparatie kosten.

Ik vertrouw zo'n toegetakelde bak gewoon minder. Ik heb er gewoon teveel mee te maken. Dan word je vanzelf wat huiveriger. Doe mij dan maar een nieuwe.

Uit commercieel oogpunt is overigens nieuwe en 2e hands goed hoor. Nieuw, heb je weer een versterkertje verkocht, 2e hands gaan ze gergarandeerd sneller kuren tonen, en dan heeft onze technische dienst weer wat te doen! :seriousf:

Hallo Tankman.

Ik twijfel niet aan je integriteit hoor! Maar ik denk dat het voor TS gewoon een goede deal is en ik heb vooral goede ervaring met tweedehands amps, zeker Peavey en al ze dan ook goed gereviseerd zijn en met nieuwe buizen dan is het m.i. een koopje en zou ik 'm geen nieuwe adviseren.
Verder heb je wel een punt!

Gr. C.

Tankman
27 november 2010, 18:35
En daar zit ook het verschil denk ik. Jouw ervaring met 2e hands amps zit in het spelen, kopen en hebben ervan. Mijn ervaring zit 'm voornamelijk in het binnen zien komen voor reparaties omdat ze weer eens een defect hebben oid.

Afhankelijk van HOE gebruikt de amp eruit zien waar de TS het over heeft, is het inderdaad een goede deal. Nou zijn Peaveys wel gebouwd als tanks, dus als je 2e hands gaat kopen, zit je met Peavey erg goed, maar voor 350 euro mag hij er best een beetje knap uitzien. Je had niet toevallig foto's?

macwilliams
27 november 2010, 22:18
@Mac: helemaal met je eens dus, maar was jij niet in Utrecht op de Telemeeting...???

EDIT: zag dat een tijdje geleden al had aangegeven dat het je niet lukte... Sorry. Mij ook niet dus, maar het had me erg leuk geleken je daar te treffen!
Dat gaat ook wel gebeuren hoor, we treffen ons nog wel!
De Tele meeting had ik veel zin in maar ik werd helaas weggehouden.


@topicveroorzaker,

Ik heb hier vijf tweedehands amps staan, een nieuw gekocht. De occasions zijn uit begin jaren '90 en zijn qua uiterlijk in bij lange na niet nieuwstaat maar technisch zijn ze helemaal goed en functioneren ze naar behoren.
Ik heb de deltablues van peavey gehad, tweedehands gekocht en weer verkocht aan een forummember die er nu nog mee speelt en optreed.

Ik heb meestal vertrouwen in mensen die me thuis uitnodigen om de spullen te testen, ik heb vertrouwen in de service van de winkels waar ik mijn spullen koop. Ze hebben tenslotte graag vaste klanten en zien de gegeven service als een waarborg voor mijn tevreden klandizie.

Verder dwing ik meestal een zekere garantie af maar dan niet keihard maar gewoon redelijke voorwaarden.

Succes.

Rooker
27 november 2010, 22:26
Lijkt mij een goede deal hoor. Heb laatst zelf mijn Vox AC30 voor vergelijkbare prijs weg gedaan. Hij was helemaal in orde, gewoon voor een spotprijs weg gedaan.

En nu spijt spijt spijt... Elke dag huilen:(

guitarkid
28 november 2010, 10:40
Lijkt mij een goede deal hoor. Heb laatst zelf mijn Vox AC30 voor vergelijkbare prijs weg gedaan. Hij was helemaal in orde, gewoon voor een spotprijs weg gedaan.

En nu spijt spijt spijt... Elke dag huilen:(

Ok mensen, iedereen even een "cheer-up" postje naar Rooker sturen!!! :cheerup: en :grouphug:

:crazyhappy:


Dat gaat ook wel gebeuren hoor, we treffen ons nog wel!
De Tele meeting had ik veel zin in maar ik werd helaas weggehouden.


Het schijnt dat ze 'm eerst wilden aflasten toen wij niet konden, maar zijn toch gegaan en hebben een beetje stilletjes met hun gitaartjes zittten pielen...
Sneu he...? ;) ;) ;)

Gr. C.

GuitarEbb
28 november 2010, 15:10
Goed ik heb hem vandaag gekocht !:cheerup: (Occasion)
+de 12 euro verzendkosten.
Echt vet! ik krijg hem deze week nog wel denk ik.
Ben benieuwd. Kheb er een goed gevoel over.:)
Bedankt voor jullie meningen en alles. Ik zal fotos maken als ik binnen heb.

macwilliams
28 november 2010, 15:37
Het schijnt dat ze 'm eerst wilden aflasten toen wij niet konden, maar zijn toch gegaan en hebben een beetje stilletjes met hun gitaartjes zittten pielen...
Sneu he...? ;) ;) ;)

Gr. C.
typisch weer die telespelers :D


Goed ik heb hem vandaag gekocht !:cheerup: (Occasion)
+de 12 euro verzendkosten.
Echt vet! ik krijg hem deze week nog wel denk ik.
Ben benieuwd. Kheb er een goed gevoel over.:)
Bedankt voor jullie meningen en alles. Ik zal fotos maken als ik binnen heb.
goed zo:ok: we wachten de foto's wel af:)

guitarkid
28 november 2010, 15:42
Goed ik heb hem vandaag gekocht !:cheerup: (Occasion)
+de 12 euro verzendkosten.
Echt vet! ik krijg hem deze week nog wel denk ik.
Ben benieuwd. Kheb er een goed gevoel over.:)
Bedankt voor jullie meningen en alles. Ik zal fotos maken als ik binnen heb.

Gefeliciteerd!


typisch weer die telespelers :D


Teletubbies, zoals Marc O al schreef! Maar eh, wij hebben toch ook Tele's.... ;)

Gr. C.

macwilliams
28 november 2010, 18:07
Ze deden naar over mn skweier telekasterd



@Fahrzin: Gewoon komen en je TELE (want dat is het wel degelijk) meenemen. Dan kun je brandhout maken van die Squiert van Mac. ...

en toen zei ikke:


Als dat zo moet gaan om mensen te laten komen. :mad:


niemand maakt brandhout van mac's skwaaiert dan behalve mac de mekkerraar zelverdt!!









Hoeven jullie ook niet uit beleefdheid mijn slecht excuus voor een Tele op te pakken.


En toennehhh was ik heueul verdrietig.
Pffffrt, nare Teletubies!!

Maar genoeg zo van de offtopic.

guitarkid
28 november 2010, 18:52
Ze deden naar over mn skweier telekasterd

en toen zei ikke:

En toennehhh was ik heueul verdrietig.
Pffffrt, nare Teletubies!!

Maar genoeg zo van de offtopic.

Ik heb even een paar jongens van de sportschool gecharterd...!
Met onder andere de Telecaster Blaster. Dat zal ze leren!
Daar is de Gibson-Gestapo niets bij!
Wat denken ze wel! :seriousf:

Grrrrrrrrrr. C.

macwilliams
28 november 2010, 20:05
Ik heb even een paar jongens van de sportschool gecharterd...!
Met onder andere de Telecaster Blaster. Dat zal ze leren!
Daar is de Gibson-Gestapo niets bij!
Wat denken ze wel! :seriousf:

Grrrrrrrrrr. C.

Dat zal ze leren.
Ghehehe.

GuitarEbb
2 december 2010, 23:14
eeeeej

Vandaag kreeg ik mn versterker binnen.:cheerup: Helemaal verliefd op buizen geluid. Echt geweldig ding .:ok: ..Zon verschil van van mijn Marshall mg.
Hij ziet er aardig gebruikt uit maar dat maakt me eigenlijk niets uit.

Kheb dezelfde dag nog 2 filmpjes gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=8_oiEGseWBs (Riveria Paradise)

http://www.youtube.com/watch?v=41sL3i40uDs (The Thrill is gone)

Gewoon wat improvisatie.

Het is echt alsof mijn strat weer nieuw leven is geblazen.:)

See it in action.

guitarkid
3 december 2010, 09:37
Tataaaa....!!! Mooi man!
Gefeliciteerd. Ik heb zelf een Delta Blues en deze amps zijn beide gewoon erg lekker!

Gr. C.

JaimeB
3 december 2010, 10:56
Lekkere sound. Heb zelf ook de peavey classic 50 4x10 gehad. Heerlijk voor clean en blues.

geert1976
3 december 2010, 14:00
eeeeej

Vandaag kreeg ik mn versterker binnen.:cheerup: Helemaal verliefd op buizen geluid. Echt geweldig ding .:ok: ..Zon verschil van van mijn Marshall mg.
Hij ziet er aardig gebruikt uit maar dat maakt me eigenlijk niets uit.

Kheb dezelfde dag nog 2 filmpjes gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=8_oiEGseWBs (Riveria Paradise)

http://www.youtube.com/watch?v=41sL3i40uDs (The Thrill is gone)

Gewoon wat improvisatie.

Het is echt alsof mijn strat weer nieuw leven is geblazen.:)

See it in action.

Gefeliciteerd, met de Peavey.

Ik heb zelf ook een Classic 30 uit de oude serie (is die van jou ook) waanzinnig goede en veelzijdige amps!! en ja gebouwd als een Duitse Tigertank, ze kunnen de nodige klappen verdragen:ok:

Heb je de footswitch er ook bij gekregen, om de kanalen te wisselen en de reverb aan te sturen?

GuitarEbb
5 december 2010, 22:36
Dankjulliewel.:)

Er zat geen footswitch bij... Maar dat is wel ok...

Ik gebruik ook regelmatig mijn Pocket Pod nog...
Ik merk wel dat de versterker daardoor iets minder sprankelt...Maar dan heb ik
zeg maar wel een Master volume en kan ik ook lekker rocken met een goede tone. Ik vind het wel prima. Later koop ik nog wel echte pedaaltjes en alles...

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn aankoop.:ok:

zeiler
5 december 2010, 22:43
goed dat je gegaan bent met die banaan :)!!!

Heerlijke versterker ;)! Ik heb heel lang getwijfeld of ik ervoor moest gaan of niet ;)... Pfff, heel wat gereageerd maar telkens achter 't net gevist totdat ik de amp heb gekocht die ik nu heb: meer dan tevreden mee :)!!!

veel succes met je nieuwe amp ;)!

shamehair
8 december 2010, 14:04
Die classic 30's zijn inderdaad gebouwd als een tank. Twee repetities geleden is er een halve Jupiler over de mijne gegaan. Een weekje laten drogen in de garage, nadien terug opgezet en ... het eerste half uur klonk ie als een uitgebaggerde wc met ademhalingsproblemen en nadien klonk ie terug normaal. Hoera!