PDA

View Full Version : versterkertje voor thuis



jesco
26 november 2010, 13:30
hallo
ik ben op zoek naar een klein versterkertje voor thuis, waar ik vooral ga met opnemen.
Zijn buizen bij zo kleine amps echt een meerwaarde? Ik heb al altijd op transistorversterkers gespeeld maar ik heb begrepen dat die buizen maar echt een verschil in klank maken bij hoge volumes.
Ik zie zo een fendertje of een vox wel zitten. Vereiste is wel dat ie goed reageerd op pedaaltjes.
Ik ben ook van plan om me een nieuwe grotere combo of stack te kopen voor repetities en optredens, dus is mijn budget niet zo bijzonder groot, maar ik heb er wel wat geld voor over om echt een goede versterker te hebben

jonas

ghost-rider2006
26 november 2010, 13:38
Ga eens kijken voor een fender Mustang II

echt veel presets en ook met je losse pedaaltjes kan je uit de voeten
En het geluid is ook nog eens top

Zijn al eerdere toppics over geweest moet je maar ff zoeken
mocht je het niet kunnen vinden geef maar seintje

echt waar voor je geld en ook nog eens weinig geld hahaha



greetsss

arcane
26 november 2010, 13:48
Je zou voor het opnemen ook een Line 6 toneport kunnen overwegen, dan ben je voor 70 euro klaar, en het is enorm veelzijdig.

jesco
26 november 2010, 15:38
ik heb al een tascam om te recorden, maar ik wil mn gitaar opnemen via mn versterker.
Ik ben zo van die versterkers met veel effecten die zo digitaal klinken wat beu, ik wel echt een mooie volle warme klank waar ik dan met pedaaltjes op verder kan bouwen, 1 of 2 kanalen is voldoende dus

denis.hermans
26 november 2010, 15:54
Blackstar ht 5 ?

Heeft fx loop, reageert goed op pedaaltjes (heeft geen ingebouwe reverb) en heeft ook een lineout met speakeremulatie zodat je dus zonder micro kan opnemen. Kost wel 399 EUR.

Bestaat ook 1 watt versie van. Deze kost zo'n 220 EUR voor de versie met ingebouwde reverb.

jesco
26 november 2010, 18:06
bedankt voor de tip!
ik heb er wat over gelezen online en het is precies dat dat ik zocht :)