PDA

View Full Version : het verschil..



vogeldude
26 november 2010, 13:29
oke sorry voor deze spam achtige forum volgooi iets..,
maar ik kan niks vinden hier over het vershil tussen 3/4, 4/4 klassieke gitaren?

als dit een repo is, dan kan deze weg maar wel even zeggen waar ik het dan wel kan vinden.

thanks in advance :ok:

Dancing Lobster
26 november 2010, 13:32
Volgens mij is een 3/4de gitaar kleiner, het fretboard is minder lang dacht ik :)

vogeldude
26 november 2010, 13:39
oh oke bedankt, dan wordt het dus geen 3/4, vind een 4/4 al een beetje drukbevolkt als ik erop speel :noob:

Harald
26 november 2010, 13:42
idd. 1/4 1/2 3/4 zijn kindermaatjes Kleinere kast, en kortere mensuurm, hals is ook smaller. Als je een 4/4 (de normale grote mensenmaat) al klein vindt heb je blijkbaar grote handen of heel dikke vingers. Hals van een klassieke gitaar is normaal zo'n beetje de breedste in gitaarland (als we ons even beperken tot de 6 snarige instrumenten)

vogeldude
26 november 2010, 14:23
idd. 1/4 1/2 3/4 zijn kindermaatjes Kleinere kast, en kortere mensuurm, hals is ook smaller. Als je een 4/4 (de normale grote mensenmaat) al klein vindt heb je blijkbaar grote handen of heel dikke vingers. Hals van een klassieke gitaar is normaal zo'n beetje de breedste in gitaarland (als we ons even beperken tot de 6 snarige instrumenten)

haha ja nouja ik heb pianohanden, die zijn beslist niet klein te noemen en dan vooral de palm :stop:

inderdaad brede nek, kan altijd zieker :blast:

LaurentB
26 november 2010, 14:39
Anders zessnarige bas gaan spelen, zo heeft Stanley Clark het ook opgelost.

vogeldude
26 november 2010, 14:42
Anders zessnarige bas gaan spelen, zo heeft Stanley Clark het ook opgelost.'
yeah :P powerchords en whatsoever op een bass (H):rockon:

Cue Zephyr
26 november 2010, 15:27
3/4 is niet specifiek voor kinderen. 't Is maar net waar je van houdt.

vogeldude
26 november 2010, 15:29
3/4 is niet specifiek voor kinderen. 't Is maar net waar je van houdt.

:P jaah maar als je zoals ik pianohanden hebt dan is zelfs een 4/4e al snel overbevolkt voor je vingers ;)
heb er wel 1tje besteld net hoor daarniet van ik hou gewoon van het geluid :mmmm:

BLUEWEY
26 november 2010, 16:46
Anders zessnarige bas gaan spelen, zo heeft Stanley Clark het ook opgelost.

MIDDEN IN DE ROOS :makeup: Lau,

The Master der Masters... als je 't mij vraagt !!

Damn, wat is die vent goed.

1,2, To The Bass + If This Bass Could Only Talk