PDA

View Full Version : Fender boek



Nobler
26 november 2010, 13:01
Ik wil geen reclame maken, maar bij een bekende landelijke keten in tweedehands en restpartijen boeken (ga niet naar de Goede, dan zult u mij wel begrijpen), althans in ieder geval bij de vestiging in de Herestraat in Groningen, ligt een leuk en heel compleet Engelstalig boek over de electrische gitaren van Fender voor € 9,95.

Plant
26 november 2010, 13:07
Volgens mij mag je best schrijven dat het om "De Slegte" gaat :soinnocent: , zolang je er maar niet zelf werkt want dan heet het ineens spam. En nee, ik werk er ook niet ;)

guitarkid
26 november 2010, 15:50
Ik wil geen reclame maken, maar bij een bekende landelijke keten in tweedehands en restpartijen boeken (ga niet naar de Goede, dan zult u mij wel begrijpen), althans in ieder geval bij de vestiging in de Herestraat in Groningen, ligt een leuk en heel compleet Engelstalig boek over de electrische gitaren van Fender voor € 9,95.

Bedankt. Ik heb het net via internet gekocht! Slotje...? ;)

Gr. C.

jan jansen
26 november 2010, 17:22
Ik wil geen reclame maken, maar bij een bekende landelijke keten in tweedehands en restpartijen boeken (ga niet naar de Goede, dan zult u mij wel begrijpen), althans in ieder geval bij de vestiging in de Herestraat in Groningen, ligt een leuk en heel compleet Engelstalig boek over de electrische gitaren van Fender voor € 9,95.

Bedankt voor de tip...heb hem net besteld via het internet!En dat voor 1 euro en een beetje verzendkosten,

JJ

guitarkid
26 november 2010, 18:01
Bedankt. Ik heb het net via internet gekocht! Slotje...? ;)

Gr. C.

Natuurlijk geen slotje: ik dacht dat het om één (tweedehands) exemplaar ging, maar er zijn er dus gelukkig meer!! :makeup:

Gr. C.

driftkop
26 november 2010, 18:20
Het gaat hier om een oudere editie uit 1999. De meest recente is uit 2007, maar die ligt waarschijnlijk niet bij de Slegte :)

snaarplukker
26 november 2010, 20:20
Het gaat hier om een oudere editie uit 1999. De meest recente is uit 2007, maar die ligt waarschijnlijk niet bij de Slegte :)
Nee die ligt bij een boekhandel waar ik ook de naam niet van mag noemen. In iedergeval niet bij plat.com maar die bollere.;)

D-string
26 november 2010, 20:36
Het gaat hier om een oudere editie uit 1999. De meest recente is uit 2007, maar die ligt waarschijnlijk niet bij de Slegte :)

We hebben het toch over het boek met "Van: € 22,72 voor: € 9,99"?

Daar staat bij mij onder de afbeelding van het boek:


Jaar 2007
Bladzijden192 pp.


Voorraad is op dit moment nog 112

Outline
26 november 2010, 21:13
Volgens de ISBN is het van 2007 in Paperback-uitvoering.

Edit: Besteld!

Thanks guys.

guitarkid
27 november 2010, 08:00
Volgens de ISBN is het van 2007 in Paperback-uitvoering.

Edit: Besteld!

Thanks guys.

Bovendien: wie is er nou geïnteresseerd in Fenders van na 2000....? ;)

Gr. C.

Heibel
29 november 2010, 10:18
Thanks aan de TS voor de tip!! Gisteren bij de Slegte opgehaald..Fijn leesvoer en goede referentiesectie voor typen en serienummers..Handig bij MP activiteiten!

Outline
2 december 2010, 06:22
Binnen!

En zeer informatief...

G.G.
2 december 2010, 06:56
Ook binnen. Leuke aanvulling op het stratocaster en telecasterboek.

guitarkid
2 december 2010, 07:17
ook binnen. Leuke aanvulling op het stratocaster en telecasterboek.

+1. ..............

Midwolda
2 december 2010, 07:41
Ook net binnen... alleen nog plaatjes gekeken. :chicken: Zo te zien veel waar voor m'n tientje!
Met een index voor modellen, bouwjaren, serienummers, en veel foto's en tekst op glossy paper.
Softcover, dat is wel jammer, maar hee, voor dat beetje geld... aanrader!

Regular_nelis
2 december 2010, 09:28
Ook besteld via internet, gisteren binnen gekregen. Erg bedankt voor de tip! Behoorlijk informatief en uitgebreid allemaal, had ik niet verwacht.

EuroCinema
2 december 2010, 09:54
Hmmm leuk! Staat er ook veel in over jazzmasters?

Regular_nelis
2 december 2010, 10:07
Ben nog maar net begonnen met lezen, dus over de inhoud van het Jazzmaster gedeelte durf ik niets te zeggen, maar even scannend zie ik 4 pagina's tekst en 2 foto pagina's. Lang niet zoveel als het hele tele en strat gebeuren natuurlijk, maar de jazzy's worden zeker genoemd.

Little Jay
2 december 2010, 10:37
Nou, ik heb 'm ook maar snel even besteld via internet!

Merci voor de tip!!

The Running Man
2 december 2010, 11:07
En ik heb hem ook binnen; leuk Snieklaaskadootje

@TS edankt voor de tip :blast:

jahallozeg
2 december 2010, 12:21
was het maar pakjesavond, dan mag ik ook. Bedankt voor de Tip;)

BartBlackMagic
2 december 2010, 18:32
Ook besteld! Snelle levering.. tof boek! Bedankt voor de tip! :hippie:
Zijn er nog suggesties voor andere leuke boeken, of eventueel een mooie (elektrische) gitaar encyclopedie?

Outline
3 december 2010, 17:56
Boek even redelijk snel doorgenomen en ook dit boek bevestigd weer wat ik al wist: Dat de TC90 de enigste Tele is met 'n dubbele cut.

Heerlijk....

Voor wie 'm zoekt: bodyshape 28 en made in Korea.

steros
3 december 2010, 18:47
Hallo,

Ik heb hem gisteren ook besteld.
Ben benieuwd.
Daarnet nog ff gekeken op de site de voorraad is al geslonken tot 31.

Dus bij twijfel ?????? niet te lang anders ben je te laat.

gr

jan jansen
3 december 2010, 19:10
Hallo,

Ik heb hem gisteren ook besteld.
Ben benieuwd.
Daarnet nog ff gekeken op de site de voorraad is al geslonken tot 31.

Dus bij twijfel ?????? niet te lang anders ben je te laat.

gr

Goei keus...duurde bij mij een week eer ik hem had maar een welkome aanvulling.Zn geld meer dan waard..,

:blast::blast::blast:

Plant
3 december 2010, 19:27
Zijn er nog suggesties voor andere leuke boeken, of eventueel een mooie (elektrische) gitaar encyclopedie?

Zelf heb ik deze:

http://img.literatuurplein.nl/blobs/ORIGB/226506/1/1.jpg

De Engelse versie (The ultimate guitar book (http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/the-ultimate-guitar-book/1001004000658546/index.html;jsessionid=4594E00A3AC9C77C673C90D913AA F580.ps2122)) zie ik op de bol.com site nog staan. Tik overigens alleen al "Tony Bacon" in op deze site en je vind nog veel meer boeken van deze man.

josan
3 december 2010, 20:31
Gisteren om 1700u besteld. Vanochtend al binnen. Mooi boek, prachtige foto's en goed naslagwerk. Bedankt voor de tip.

fuchs
3 december 2010, 21:25
Ook gister besteld en vandaag in huis. Alleen heeft de wederhelft het boek bij aankomst ingepakt, ben zondag jarig...

Lodedsvd
3 december 2010, 22:28
ik heb het ook besteld ben benieuwd wat het gaat zijn

Midwolda
3 december 2010, 22:51
Oeps... (http://link.marktplaats.nl/393002475) :soinnocent:

Noid
4 december 2010, 00:18
Zo, en nu zijn er nog maar 30 op voorraad. Bedankt voor de tip, ik heb er net 1 besteld. Leuk als Kerstkado (ik weet toch nooit wat ik moet vragen).

Outline
4 december 2010, 02:56
Oeps... (http://link.marktplaats.nl/393002475) :soinnocent:

Die heeft er gewoon een stapeltje bij De Slegte besteld en wil er nu 'n slaatje uit slaan. De sukkel...

Die voorraad is wel hard gegaan (misschien door bovenstaande?, was toen ik 'm bestelde nog 100+), dus wie er nog 1 wil...

steros
4 december 2010, 09:41
laatste update, nog 17 ex.

Saf
4 december 2010, 17:18
heb hem ook besteld had hem nog niet. Tony Bacon heeft veel erg mooie gitaar boeken gemaakt. Heb er al een heel stel van zijn hand.

Lodedsvd
4 december 2010, 17:43
eigenlijk wel raar, ik zou eens willen weten hoeveel boeken ze er maar van verkocht hadden als hier geen topic over was..

lollol
4 december 2010, 17:51
Staat er ook iets over in over de Fender Prodigy?:mmmm::crazyhappy:

Saf
4 december 2010, 19:09
Ook besteld! Snelle levering.. tof boek! Bedankt voor de tip! :hippie:
Zijn er nog suggesties voor andere leuke boeken, of eventueel een mooie (elektrische) gitaar encyclopedie?

Wat naar mijn mening niet mag ontbreken in elke goede gitaarboeken collectie zeker niet als naslagwerk:

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC06780.jpg

Heb zelf een rijtje gitaarboeken maar deze knallen er echt uit. De illustrate encyclopedie voor de mooie pica's, de blue book voor informatie over absurd veel merken en merknamen. En gruhn als herkenning.

Lodedsvd
4 december 2010, 19:28
hoe noemen de 2 bovenste boeken?

Saf
4 december 2010, 19:41
electric guitars
the illustrated encyclopedia

door Tony Bacon

en

Acoustic guitars
the illustrated encyclopedia

door Dave Hunter

Super boeken. veel mooie foto's, per merk op alfabet en ook veel merken en niet alleen maar amerikaanse.

We zouden eigenlijk een gitaarboeken meeting moeten houden :). elkaar gitaarboeken collectie bekijken en kijken welk boek je nog echt mist.

Lodedsvd
4 december 2010, 19:54
dat wordt er eentje voor 25 december :soinnocent:

j-op
4 december 2010, 19:55
Deze vind ik echt een tip als je geinteresseerd bent in oude Fenders:

http://www.300guitars.com/wp-content/uploads/2010/05/fender-golden-age.jpg

Prachtige foto's, ook van een paar modellen waar er maar één van bestaat. Ik heb de Strat, Tele en bashoofdstukken nog niet gelezen, maar in de rest staat een hoop leuke informatie.

Daarnaast heb ik deze:

http://images.pricerunner.com/product/image/107112597/The-Soul-of-Tone-Celebrating-60-Years-of-Fender-Amps-(Book-CD).jpg

Ook mooie foto's, een stuk uitgebreider qua tekst dan The Golden Age. Allebei leuk om doorheen te bladeren als je eens een kwartiertje niks hebt. :)

Lodedsvd
4 december 2010, 20:00
we zouden een appart toppic over alle gitaarboeken kunnen maken ;)

The Unforgiven
4 december 2010, 20:04
Prachtig boek, gister ontvangen en net even doorgebladerd. Heb meteen GAS voor die groene Tele op blz. 102 & 103, wat een beauty!

Saf
4 december 2010, 20:12
we zouden een appart toppic over alle gitaarboeken kunnen maken ;)

een post je gitaarboeken topic :)

lollol
4 december 2010, 20:54
we zouden een appart toppic over alle gitaarboeken kunnen maken ;)

Die hebben we al (dit topic:sssh:)

Maar staat de Fender Prodigy er nou in?

Lodedsvd
4 december 2010, 21:46
Die hebben we al (dit topic:sssh:)

Maar staat de Fender Prodigy er nou in?

Dat weet ik niet ik ga dinsdag maar om het boek

Midwolda
4 december 2010, 22:18
Deze natuurlijk! (alleen heb ik een oudere uitgave met een andere cover)

http://www.bladmuziekdirect.nl/ProdImages/bmd-25056.jpg

Plant
5 december 2010, 09:54
Deze natuurlijk! (alleen heb ik een oudere uitgave met een andere cover)

http://www.bladmuziekdirect.nl/ProdImages/bmd-25056.jpg

Ja, die heb ik ook. Daar staan ook allemaal doe-het-zelf-/reparatie-/afstel- en customizing tips in plus nog katernen muziektheorie en bekende gitaristen. Wat betreft de gitaarfoto's en info zitten er veel in die ook en "Het ultieme gitaarboek" van Tony Bacon staan.

Voor de sleutelaars en verbeteraars onder ons kun je dan beter deze hebben:

http://www.guitareffectspedals.com/gmainbookbig.jpg

Wel Engelstalig, maar mooie uitklappagina's en goede uitleg / foto's.