PDA

View Full Version : Metal guitar!



Tyandra
26 november 2010, 10:49
Hey!

Ik ben op zoek naar een leuke metal gitaar, voor een prijsje rond de...150-250euro. (het is niet super veel geld nee, maar moet het er mee doen:P)

Ik speel voornamelijk dingen zoals Metallica (ja wat standaard, maar het zijn hele leuke songs om te spelen vind ik:P) lacuna coil, Evanescence, As i lay Dying, Killswitch engage, en ook weer richting foo fighters/3doors down

Hopelijk hebben jullie wat idee'n voor me:)

x

(heb een gitaar nu, maar nu een versterkers vraag, check pagina 2)

Orpheo
26 november 2010, 10:56
denk dat 't hier wel op gaat

http://6pack.files.wordpress.com/2008/11/150152.jpg



gebruik de search en de stickies, kom op!

Tyandra
26 november 2010, 10:57
Aja sorry, zit hier op een school comp, en daar mankeert van alels mee als je grof moet zoeken met search buttons, dut dat probeer ik te vermijden(gaat alleen ten koste van de forum):P

Wat voor Type is dat?

Liquid_Metal
26 november 2010, 10:59
Aja sorry, zit hier op een school comp, en daar mankeert van alels mee als je grof moet zoeken met search buttons, dut dat probeer ik te vermijden(gaat alleen ten koste van de forum):P

Wat voor Type is dat?

Meneer Orpheo was sarcastisch aangezien dat zo ongeveer de minst geschikte metalgitaar is. Kijk eens naar modellen van Ibanez, Schecter, ESP en Jackson. Keuze genoeg en hartstikke metal.

almarvk
26 november 2010, 11:00
Inderdaad. En lees de tips voor onder de 250,- euro eens door!
Ga zelf lekker sneupen over het forum, youtube en webshops. Je vraag is misschien prima, maar je verdiep je er eerst in zodat je meer weet wat je daadwerkelijk wilt.

Orpheo
26 november 2010, 11:01
Aja sorry, zit hier op een school comp, en daar mankeert van alels mee als je grof moet zoeken met search buttons, dut dat probeer ik te vermijden(gaat alleen ten koste van de forum):P

Wat voor Type is dat?

gibson es150 ;)

Bijl
26 november 2010, 11:11
En Yamaha wil ook wel eens toffe metalgitaren maken voor de kleine budgetten.

Tyandra
26 november 2010, 11:28
Ik weet dat het sarcastisch was, daarom alleen het zinnetje'' wat voor type'' :P

Maar ik heb dus een gitaar gevonden via reviews van UG's website:

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/epiphone/goth_g-400/index.html


Dit is hem volgens mij in de Musicstore site,

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Heavy-shop/Epiphone-SG-G-400-Goth-PB-Pitch-Black/art-GIT0004471-000

heeft iemand ervaring met deze gitaar?
Volgens de review is het dus goed voor metal/Heavy rock, en heeft de persoon in kwestie het dus over evanescence, lacuna coil, foo fighters.

Wil kijken of ik hem kan testen in een winkel bij mij in de buurt, maar dacht handig om te weten of er mensen al ervaring er mee hebben ^^

Liquid_Metal
26 november 2010, 11:50
Ja hoor, daar kun je best metal mee spelen. Maar als je echt wilt weten wat je aanspreekt zul je grondig moeten testen. Het heeft mij ook een aantal jaar gekost voordat ik wist wat ik wilde. Dat zit er nu aan te komen.
In de tussentijd heb ik gespeeld op gitaren waarvan ik dacht dat ze het waren. Daar zat enig onderzoek in.

Mesjoggah
26 november 2010, 12:19
Voor die prijs scoor je best een lekkere tweedehands Ibanez RG da's ook lekker voor metal.

marter544
26 november 2010, 12:35
Die SG is gewoon een goede gitaar, en zeker geschikt voor metal! Beter dan de ibanez gio's (de goedkopere ibanezzen dus) naar mijn mening. Een SG is niet mijn ding, maar dat zijn de dure gibson SG's ook niet. Ik zou zeker ook 2e hands kijken. Ik heb laatst bijv. voor een prijs die binnen jouw budget lag een Ibanez SZ520 gekocht, met koffer. Duncan designed pick-ups, flame maple top etc. Naar mijn mening is die gitaar ook een stapje beter dan de epiphones die je nieuw kan kopen voor dat geld.

Justinschut
26 november 2010, 18:42
Hell no, ik zou voor een gebruikte LTD gaan of een Ibanez RG ofzo... beiden beter dan een Epi SG..

Tyandra
26 november 2010, 19:51
Nou, ik kan van een vriend gratis een:

Aria Pro II RS krijgen, en ik vond hem heel lekker spelen. (gaat voor ongeveer 300euro op marktplaats, Japanse maak)

dus! ben vanplan om een versterker te kopen instead...

Marshall MG50DFX
Line 6 Spider IV 30

Wat raden jullie aan?:O

Ik ben zelf van mening dat ik meer aan de line 6 zal hebben, aangezien ik niet van plan ben om effecten te kopen, want heb voor een lange tijd ff geen geld om me rond te smijten helaas:P

Remy669
26 november 2010, 20:11
Kun je beter voor een Vox VT30 gaan dan een Line 6 Spider, vind ik zelf.

tostiapparaat
26 november 2010, 21:44
die marshall ken ik niet, maar uit zo'n spider kun je een erg leuk metalgeluid krijgen om mee te beginnen vind ik zelf, ik heb er zelf ook een

maar ik denk dat je toch het beste gewoon eens kunt proberen welk geluid je het beste bevalt of zo

Mesjoggah
26 november 2010, 21:54
Die marshall zou ik niet doen, daar is echt geen metal geluid uit te krijgen, de hier al eerder genoemde Vox ad30vt kan dat zeker wel.

The Unforgiven
27 november 2010, 00:24
Als het enkel voor thuisgebruik is zou ik niet voor de Spider IV 30 Watt gaan, maar kiezen voor die van 15 watt, 30 is voor thuis gewoon overkill.

marter544
27 november 2010, 01:06
Die marshall zou ik niet doen, daar is echt geen metal geluid uit te krijgen, de hier al eerder genoemde Vox ad30vt kan dat zeker wel.


Black metal gaat prima met een MG, de rest wat minder.. Hell, black metal kun je op elke versterker spelen.

JER00N
27 november 2010, 01:28
Ik zou gewoon zoeken naar een gitaar van zo'n 400 euro, en dan kijken of je hem ergens tweedehands kan vinden :) Nieuwe gitaren in jouw budget zijn niet zo geweldig, maar voor dat geld kan je wel een leuk tweedehandsje vinden.

Ik zou zoeken naar een Ibanez RG, maar goed dat ben ik ;)

Masod
27 november 2010, 08:21
vox vt30
peavey vypyr 30 misschien?

Justinschut
27 november 2010, 17:52
Ik heb een Spider II combo thuis, perfect voor in mn kamer. Kan er elk geluid uit halen en gaat zo hard of zacht als je wil

Tyandra
27 november 2010, 18:06
En als het een Line 6 Flextone III is?:P Das weer een stap hoger en kan hem voor een spot prijsje krijgen^_^

caliban
27 november 2010, 22:28
Black metal gaat prima met een MG, de rest wat minder.. Hell, black metal kun je op elke versterker spelen.

Black metal heb je de valnott voor nodig!

http://www.youtube.com/watch?v=1WcsV7hQ1V4

andoni
28 november 2010, 16:13
En als het een Line 6 Flextone III is?:P Das weer een stap hoger en kan hem voor een spot prijsje krijgen^_^
Als het echt voor een spotprijsje is: een Flextone 3 is een hele leuke versterker om mee te beginnen. Als je ooit op een podium staat wil je waarschijnlijk iets dat beter overeind blijft in het band-geluid. Maar het grote voordeel van zo'n Flextone is dat je na een tijdje gaat beseffen welke versterkersimulaties je het meest aanspreken en later dit als leidraad kunt gebruiken voor "the real thing".

Rens van Herpt
28 november 2010, 19:54
Black metal heb je de valnott voor nodig!

http://www.youtube.com/watch?v=1WcsV7hQ1V4

Ge-ni-aal!

caliban
28 november 2010, 21:51
Is denk ik al een vrij oud filmpje, maar lachen met black metal is gewoon aangeraden.

Tyandra
29 november 2010, 18:09
Nou, bedankt allemaal alsnog voor jullie hulp, idee'n enz:)

Denk dat ik nu wel een leuk setje heb om mee te beginnen:D
:punk:

caliban
30 november 2010, 03:02
Zolang je maar geen blackmetal speelt