PDA

View Full Version : Fender CS Custom Deluxe 2011 Stratocaster Specs



SaferSephy
26 november 2010, 10:54
Ik kwam per ongeluk de specs van de nieuwe Fender CS Custom Deluxe series tegen. Voor diegene die de Custom Deluxe serie niet kent:

"Designed for the working musician, with customized features found on limited edition Custom Shop instruments. "

Features FENDER 2011 Custom Deluxe Strat:

Lightweight Ash Body
WLS Satin Finished "AAA" Birdseye Maple Neck
Large "C" Back-Shape
22 6105 Frets
Master Design Pickups
5 Way Switch
Three-Ply Parchment Pickguard
Custom Classic Bridge with Trem
Locking Tuners
Micarta Nut
Incl. Blonde Case and Certificate of Authenticity

Waarschijnlijke leverdatum is ergens in maart. Heeft iemand al meer info over deze strats, of ervaring met de bestaande Custom Deluxe die hij/zij wil delen?

Of heeft iemand wellich ervaring met componenten van deze strats, bijvoorbeeld de "Master Design Pickups ", wat dat ook mag zijn?

En natuurlijk de vraag, moet je wachten hierop of als je een CS Custom Deluxe wilt moet je em nu gewoon kopen?

signsofzodiac
26 november 2010, 11:37
Ik ben ook wel benieuwd over deze nieuwe serie maar ik wil eigenlijk alleen wat zeggen over je laatste vraag: "moet je wachten hierop of als je een CS Custom Deluxe wilt moet je em nu gewoon kopen?"

Je moet de gitaar kopen die je NU bevalt. Je pakt zo'n ding op, begint te spelen en je denkt "damn, wat een puike plank". Wat maakt het dan nog uit dat er over een half jaar een nieuw model komt? Voor hetzelfde geld klonk die "oude" wel 10x beter dan de nieuwe als je die eenmaal in je hand hebt. En het zegt ook nog eens niets over de nieuwe serie als totaal. Je kan wel een slechte treffen. Het zijn ook geen auto's waarbij het qua inruil uitmaakt dat ie een jaar jonger is. Een te gekke CS-strat gaat met een beetje geluk de deur niet meer uit.

On a non-serious funny side-note: lijkt me wel kut als je in 1960 klaar stond om een Les Paul aan te schaffen maar dacht: "ik wacht nog even tot het nieuwe model"...

SaferSephy
26 november 2010, 12:05
Ik ben ook wel benieuwd over deze nieuwe serie maar ik wil eigenlijk alleen wat zeggen over je laatste vraag: "moet je wachten hierop of als je een CS Custom Deluxe wilt moet je em nu gewoon kopen?"

Je moet de gitaar kopen die je NU bevalt. Je pakt zo'n ding op, begint te spelen en je denkt "damn, wat een puike plank". Wat maakt het dan nog uit dat er over een half jaar een nieuw model komt? Voor hetzelfde geld klonk die "oude" wel 10x beter dan de nieuwe als je die eenmaal in je hand hebt. En het zegt ook nog eens niets over de nieuwe serie als totaal. Je kan wel een slechte treffen. Het zijn ook geen auto's waarbij het qua inruil uitmaakt dat ie een jaar jonger is. Een te gekke CS-strat gaat met een beetje geluk de deur niet meer uit.

Ja en nee, ik vind dat Fender de laatste paar jaar erg goed bezig is als het gaat om de kwaliteit van haar producten. Ik zou bijvoorbeeld best balen als ik 2 jaar geleden een American Standard had gekocht als je nu ziet hoe goed die nieuwe modellen zijn. Van de andere kant is inderdaad elke gitaar een entiteit op zich en als je er één tegen komt die je bevalt moet je em gewoon pakken.


On a non-serious funny side-note: lijkt me wel kut als je in 1960 klaar stond om een Les Paul aan te schaffen maar dacht: "ik wacht nog even tot het nieuwe model"...

*gniffel* :D true