PDA

View Full Version : body klinkt door



Basseytje
26 november 2010, 08:57
Ik heb sinds een week een elcheapo via ebay. het is een goedkope zelfbouw strat met een multiplex body. normaal besteed ik hier niet veel aandacht aan en gaan ze aan de muur. maar deze heeft wel een hele fijne hals.

Ik wil deze dus iets bespeelbaarder maken en heb om die reden ook nieuwe stemmechanieken, brug en elementen besteld.

Wel is er 1 probleem. de gitaar klinkt heel erg door, het is zelfs zo erg dat hij zelfoscilatie op de body heeft. dus als ik alle snaren demp is er nog steeds kan dat hij rond gaat zingen, maar niet op de versterker maar op de gitaar zelf. dus je krijg een hele lage toon.

ook als je op de gitaar klopt, klinkt hij ontzettend door. ook als alle snaren gedempt zijn.

weet iemand waar dit aan kan liggen? is er iets niet goed met de bedrading of ligt dit gewoon aan de body?

Rick trodat
26 november 2010, 09:03
Als het echt resonantie is...

De body in combi met de nek. Aangezien de nek prima is, kan je nog even naar de verbinding kijken. Als ie goed is dan is het de body

Plant
26 november 2010, 13:03
Ik heb sinds een week een elcheapo via ebay. het is een goedkope zelfbouw strat met een multiplex body. normaal besteed ik hier niet veel aandacht aan en gaan ze aan de muur. maar deze heeft wel een hele fijne hals.

Ik wil deze dus iets bespeelbaarder maken en heb om die reden ook nieuwe stemmechanieken, brug en elementen besteld.

Wel is er 1 probleem. de gitaar klinkt heel erg door, het is zelfs zo erg dat hij zelfoscilatie op de body heeft. dus als ik alle snaren demp is er nog steeds kan dat hij rond gaat zingen, maar niet op de versterker maar op de gitaar zelf. dus je krijg een hele lage toon.

ook als je op de gitaar klopt, klinkt hij ontzettend door. ook als alle snaren gedempt zijn.

weet iemand waar dit aan kan liggen? is er iets niet goed met de bedrading of ligt dit gewoon aan de body?

Een strat met een trem? Wat dacht je van de meetrillende veren in de achterkant :ok:

Basseytje
26 november 2010, 13:39
zou dat echt zo erg klinken. bij een degelijke strat hoor je dit ook wel. maar dit geluid is zo erg...

barno
26 november 2010, 14:44
zou dat echt zo erg klinken. bij een degelijke strat hoor je dit ook wel. maar dit geluid is zo erg...

zal toch ergens van moeten komen, dat geluid, of denk je dat de multiplex laagjes tegen mekaar trillen? :)

ik schat ook de veren: kan je checken door gewoon effe de veertjes los te halen en het blok even blokkeren met een een stukje hout of zo

Van Dattum
26 november 2010, 14:45
Hoe erger de gitaar, des te erger de bijgeluiden :)

Ik zeg ook: tremveren...

Basseytje
26 november 2010, 15:35
zodra ik thuis ben, kijk ik erna. is er ook nog iets wat ik er tegen kan doen?

Van Dattum
26 november 2010, 15:48
Schuimrubber onder de veren steken.

pasqual
26 november 2010, 22:42
zeker weten de veren van de trem. de body en hals zullen echt niet doortrillen. en een goeie tip van van Dattum: schuimrubber onder de veren.

groeten Pasqual.

vulvasonic
26 november 2010, 23:51
Je moet gewoon heel gemeen naar je gitaar kijken. Dan stopt ie vanzelf met vervelend doen. En als je blik niet afdoende is, dreig je 'm met fysiek geweld en noem je 'm 'klotegitaar'. Meestal hebben ze daar niet van terug.

FruscianteFan
27 november 2010, 00:10
Beetje duct tape over de veren werkt ook wel en is wellicht makkelijker dan schuimrubber.

zoon van johanb
27 november 2010, 00:17
Je moet gewoon heel gemeen naar je gitaar kijken. Dan stopt ie vanzelf met vervelend doen. En als je blik niet afdoende is, dreig je 'm met fysiek geweld en noem je 'm 'klotegitaar'. Meestal hebben ze daar niet van terug.


lekker serieus.. :')

volgens mij is er al een oplossing gevonden..

Duhsjaak
27 november 2010, 05:43
Hi
Ik ben het met Vulv eens. Klotegitaar schreeuwen!
En als dat niet helpt, dan wordt het tijd voor the next level:

ZINVOL GEWELD!!!

Dat doet jou en een onwillige gitaar een wereld aan goed.

Het zinloze geweld zit m in die witte marsen met dat gekut met waxinelichtjes (altijd rechts je waxinelichtje vasthouden als je rechtshandig gitaar speelt!!!) want daar krijg je een dooie gitaar niet mee terug!

Als er weer sprake is van een splintergroep, dan is er weer een band met een onwillige gitaar. Nu we toch een daadkrachtig kabinet hebben, is het de hoogste tijd voor Wetgeving waarmee in een klap met onwillige gitaren wordt afgerekend.

Fijn weekend! Gus