PDA

View Full Version : Winter Chillout Lounge Song YT filmpje



HvV
25 november 2010, 19:06
Hoi. Tijdje geleden al weer sinds ik wat gepost heb hier. Ondertussen wel wat gedaan maar niet veel bijzonders. Weinig inspiratie ook. Echt van die droge periodes. Jullie ook wel eens last van en hoe kom jij die een beetje door? Maar goed, ik heb de draad weer opgepakt en hierbij weer eens wat eigen werk. Zeker nog niet af (zitten nog wat placeholders in) en er zitten wat twijfelbends in. (maar ergens passen die ook weer wel) Op en aanmerkingen zeer zeker welkom. Wel op 480p of hoger afspelen als het even kan.

http://www.youtube.com/watch?v=lsLawhUWF5U


Henk.

pasqual
25 november 2010, 23:22
hoi Henk,

best wel lekker. ik begrijp dat je de backing zelf hebt gemaakt? klinkt wel relaxed.
je zou misschien meerdere pogingen kunnen opnemen? omdat deze backing nogal uitnodigt tot improvisatie waardoor je de beste stukken eruit kan halen en dit tot een definitieve versie kan smeden. er zit in ieder geval veel potentie in. ik denk dan al gauw aan 2 stemmige stukken er bij. je "feel" is in ieder geval dik in orde!

groeten Pasqual.

HvV
26 november 2010, 19:06
hoi Henk,

best wel lekker. ik begrijp dat je de backing zelf hebt gemaakt? klinkt wel relaxed.
je zou misschien meerdere pogingen kunnen opnemen? omdat deze backing nogal uitnodigt tot improvisatie waardoor je de beste stukken eruit kan halen en dit tot een definitieve versie kan smeden. er zit in ieder geval veel potentie in. ik denk dan al gauw aan 2 stemmige stukken er bij. je "feel" is in ieder geval dik in orde!

groeten Pasqual.

Hoi Pasqual, dank voor je reaktie. Ja, backing zelf gemaakt. De door jou voorgestelde werkwijze wordt hier ook gehanteerd. Verschillende takes erbij genomen en wat dingen uitgehaald. Zo rond de 0:50sec begint het hoofdthema tot 1:10, dat hou ik er wel in. Dat hoofdthema heb ik trouwens verzonnen zonder gitaar. De backing mee de auto in en dan maar mee neurien/fluiten of in je hoofd wat verzinnen. Als je de gitaar erbij pakt ben je toch weer min of meer begrensd aan wat je op dat moment kunt. Jammer, dat ik nog niet zover ben als in mijn hoofd ;) Bedankt, ik ga er weer mee aan de slag!