PDA

View Full Version : fender



ekops
10 mei 2003, 18:57
Ik was laatst bij een muziekzaak bij mij in de buurt, en daar hingen een paar nieuwe fender akoestische gitaren waaronder een 12 snarige. Ze waren allemaal rond de 250 euro.
Nu is mijn vraag, waarom zijn deze gitaren van Fender zo goedkoop??
Als ik een akoestische gibson koop ben ik veel meer kwijt.

Wilson
10 mei 2003, 19:12
-waarschijnlijk geen massief bovenblad, zeker geen massieve zijkant en achterkant.

-made in indonesia, ipv made in usa

-mindere afwerking

-slechtere houtsoorten

-je betaat minder voor de het merk

Het zijn dus gewoon kwalitatief gezien minder goede gitaren. Maar persoonlijk vind ik qua klank het verschil tussen verschillende westerns nooit zo heel groot. Alleen de gitaarkenner hoort het, het grote publiek hoort vaak geen verschil. Het verschil qua uiterlijk is er natuurlijk wel.

John P
10 mei 2003, 21:50
Die goedkope Fenders zijn knudde! Die ga je toch niet kopen, he?!! Made in Taiwan of China of Indonesie van triplex en/of waaibomenhout en plastic. Bah. Dat ze daar de naam Fender opzetten!! Ze gooien hungoeie naam te grabbel; een marketing blunder van de eerste orde.

ekops
11 mei 2003, 10:58
Nee hoor die ga ik niet kopen, ik ga denk voor een crafter. :smile:)
Ik vroeg me alleen af waarom die nou zo goedkoop zijn.

Wilson
11 mei 2003, 13:51
Op 2003-05-10 21:50, schreef John P:
Die goedkope Fenders zijn knudde! Die ga je toch niet kopen, he?!! Made in Taiwan of China of Indonesie van triplex en/of waaibomenhout en plastic. Bah. Dat ze daar de naam Fender opzetten!! Ze gooien hungoeie naam te grabbel; een marketing blunder van de eerste orde.


Nou het zijn leuke gitaartjes voor die prijs hoor, en mij boeit het echt niet watvoor merk er op de headstock staat van een gitaar, als hij maar een beetje klinkt. at kan mij het nou boeien dat hij van triplex gemaakt is, het klinkt slechter, ok, maar ik heb toch geen geld voor een dure gibson (student) en voor mensen zoals ik zijn het hele leuke dingetjes. Niet iedereen is rijk.

guitarmusicman
11 mei 2003, 20:17
ja..maar die fender klinken dus niet. Je kan alles zeggen maar het zijn gewoon echt slechte gitaren...nou oke..ieder zijn mening (komt er maar moeilijk uit)