PDA

View Full Version : effecten pedalen



beunklats
25 november 2010, 17:51
hallo

ik wil binnenkort een paar effectenpedalen aanschaffen.
ik heb verder niet veel verstand van pedalen daarom vraag ik hier of het goeden zijn voor de prijs.

Behringer Overdrive/Distortion Pedaal op marktplaats voor 15 euro
Zoom volume pedaal op marktplaats voor 15 euro

schizo910
25 november 2010, 17:53
Behringer heeft niet een al te beste naam...

Jochem92
25 november 2010, 18:32
Om mee te beginnen is Behringer niet heel verkeerd vind ik.
Maar je moet er geen gigantische kwaliteit van verwachten.
Als je bereid bent om iets meer uit te geven kan je zoeken
naar distortions van Boss of Digitech. Zeker Digitech is goed
te betalen.

Lodedsvd
25 november 2010, 18:43
Er zijn soms wel koopjes op internet te doen,
ik zou zeker een boss pedaal boven een van behringer verkiezen

Nielsje
25 november 2010, 18:46
Om mee te beginnen is Behringer niet heel verkeerd vind ik.


Nee, Boss pedalen zijn goed om mee te beginnen. Behringer is troep, troep en nog eens troep. Wil je de topicstarter teleurstellen?

lollol
25 november 2010, 21:34
Koop danelectro, goede prijs voor goede effecten (Vooral de cool cat en de mini's, fab serie wat minder)

Mitch
25 november 2010, 22:02
Geen ervaring met een Zoom volumepedaal, maar de kwaliteit van Behringer en de goedkoopste Danelectro pedaaltjes is niet om over naar huis te schrijven. Soms klinken ze nog wel redelijk, maar de betrouwbaarheid is zeer, zeer matig.
Als je weinig geld wil uitgeven zou ik een paar pakjes snaren kopen in plaats van die troep.

Jochem92
26 november 2010, 09:04
Nee, Boss pedalen zijn goed om mee te beginnen. Behringer is troep, troep en nog eens troep. Wil je de topicstarter teleurstellen?

Je zal me echt niet horen zeggen dat Behringer top spul is, echt niet!
Maar het is wel een goedkope manier om effecten te leren kennen, of niet soms?

Nielsje
26 november 2010, 09:26
Een goedkope manier om effecten te leren kennen is een boss ME-50 van marktplaats halen. Heb duizendenéén effect voor een habbekrats. Die dingen worden met bos(s)jes aangeboden, en er moet er wel een te scoren zijn voor 100 euro.

Het enige wat Behringer goed heeft, is dat authentieke krakende geluid wat ze maken als je hem probeert aan te zetten..

Basseytje
26 november 2010, 09:30
komop die 15 euro is toch wel redelijk om een begin te maken. ik ben destijds ook met 2 berhinger pedaaltjes begonnen. ze staan nu dan wel stof te happen, maar heb er toch wel even plezier van gehad.

meer dan 15 euro zou ik er aan uitgeven, en al helemaal geen hele reeks kopen. maar om te proberen... why not...

uiteindelijk komt hij er zelf achter wat hij wil. dan gaat hij testen en koopt hij iets moois

Nagramoth
26 november 2010, 20:07
+1 voor de Danelectro peNdaaltjes. Niet alles is perfect, maar er zitten zeker een hoop bruikbare effecten tussen. Don't let the corksniffers fool you.

Ik heb zelf een Pepperoni phaser en een Cool Cat tremolo. Zit eraan te denken om mezelf nog een CC drive (OCD) of een CC transparant overdrive (Timmy) cadeau de doen...

caliban
26 november 2010, 23:00
Ik heb een behringer noisegate die best wel oké werkt.

robert-gitarist
26 november 2010, 23:11
behringer blijft een gok vind ik. Er zijn een paar echte goede pedaaltjes maar merendeels is echt bagger ten top. Ik heb er een paar gehad en ik vind de Blues Overdrive en Ultra tremelo echt goed. Met name de Blues overdrive, die komt echt heel erg dichtbij bij de sound van de Boss SD-1 Super Overdrive.

Toch zou ik je, zoals Mitch, een tweedehands Boss ME50 aanraden. Je hebt een heleboel effect die je op een makkelijke en goede manier kan leren. De effecten van de ME50 zou echt goed, met name de modulatie en delay/reverb! Kun je echt een hoop lol van hebben. Tevens klinken de drives (distortions en overdrives dus) van de ME50 goed/beter dan de Behringer pedalen. Daarbij krijg je voor een ME50 altijd nog meer terug bij verkoop/inruil.

Dus als je echt effecten wilt leren kennen is dat een geschikte bak voor weinig ;)

beunklats
27 november 2010, 12:57
behringer blijft een gok vind ik. Er zijn een paar echte goede pedaaltjes maar merendeels is echt bagger ten top. Ik heb er een paar gehad en ik vind de Blues Overdrive en Ultra tremelo echt goed. Met name de Blues overdrive, die komt echt heel erg dichtbij bij de sound van de Boss SD-1 Super Overdrive.

Toch zou ik je, zoals Mitch, een tweedehands Boss ME50 aanraden. Je hebt een heleboel effect die je op een makkelijke en goede manier kan leren. De effecten van de ME50 zou echt goed, met name de modulatie en delay/reverb! Kun je echt een hoop lol van hebben. Tevens klinken de drives (distortions en overdrives dus) van de ME50 goed/beter dan de Behringer pedalen. Daarbij krijg je voor een ME50 altijd nog meer terug bij verkoop/inruil.

Dus als je echt effecten wilt leren kennen is dat een geschikte bak voor weinig ;)


Ik zat gister ook al aan de ME-50 te denken, lijkt me leuk pedaaltje voor weinig geld.
Ik denk dat ik die eens in de winkel ga testen.

FruscianteFan
27 november 2010, 13:40
+1 voor de Danelectro peNdaaltjes. Niet alles is perfect, maar er zitten zeker een hoop bruikbare effecten tussen. Don't let the corksniffers fool you.

Ik heb zelf een Pepperoni phaser en een Cool Cat tremolo. Zit eraan te denken om mezelf nog een CC drive (OCD) of een CC transparant overdrive (Timmy) cadeau de doen...
Grappig dat je nadrukkelijk 'pendaaltjes' schrijft. Da's namelijk geen goed Nederlands (of zelfs Vlaams).

Maar eh, het hangt allemaal heel erg af van hoe de situatie van de topicstarter is. Als je echt een beginner bent, kun je best eens een Behringer kopen. Ik heb veel plezier gehad van de Blues Overdrive: distortion had ik al (Boss DS-1) maar ik kon met geen mogelijkheid crunch uit mijn versterkertje halen. De drie pedaaltjes die ik uiteindelijk had zijn wel vrij snel kapot gegaan...

Zie het zo: als je gitaar en versterker al heel goed zijn, dan kun je veel beter wat meer geld uitgeven, en meer denken aan de lange termijn. Als je wat effecten wilt, maar eigenlijk moet je ook nog een betere gitaar en versterker kopen, dan kun je beter sparen voor die dingen - maar dan kun je tussendoor wel veel plezier beleven aan goedkope pedalen. Niettemin, ik hoor betere dingen over Danelectro en bijvoorbeeld Digitech dan over Behringer.

Nagramoth
27 november 2010, 14:28
Pedalen gaan tot 10.
PeNdalen gaan tot 11...

Mitch
27 november 2010, 14:54
Je praat Chris al goed na, knappe jongen hoor :seriousf:
En nog even over die 'corksniffers' opmerking. Da's gelul. Dat sommige pedalen van Danelectro prima klinken is ruimschoots bekend, de constructie is alleen zodanig dat je ze niet heilig moet verklaren op basis van hun aanschafprijs alleen. Net als de Behringerstuff.

FruscianteFan
27 november 2010, 14:56
Da's waar, al voelde de Chili Dog die ik een tijdje heb gehad echt een stuk steviger aan dan de Behringers.

Tristan
27 november 2010, 16:13
Die nieuwe Danelectro serie heb ik nog geen klagen over hoor, evenals de oudere Cool Cat serie, maar die zijn allemaal ook gewoon van metaal.
Daarbij, Electro Harmonix staat wat mij betreft ook niet echt te boek als betrouwbaar, maar ze maken wel hele gave pedalen.

Als het echt zo goedkoop mogelijk moet maar wel met losse pedalen dan zou ik ook Danelectro nemen.
In de iets duurdere range heb je Boss, Digitech en Electro Harmonix, of tweedehands Ibanez en MXR.

FruscianteFan
27 november 2010, 16:34
EHX'en gaan tenminste aan en uit als je de schakelaar indrukt, en je trapt ze niet kapot.

Ze willen weleens niet werken als je de stroom erop zet (even opnieuw de stroom erop zetten werkt bij mij wel altijd), maar goed. Bij mij zijn er ook een Boss DS-1 en een MXR Phase90 gesneuveld, terwijl dat juist 'onverwoestbare' pedalen zijn...

Nagramoth
27 november 2010, 16:46
Je praat Chris al goed na, knappe jongen hoor :seriousf:

Geen dank, just spreading the Word...

Overigens heb ik mijn Dano pedalen wel omgebouwd naar standaard trapdoos-formaat, dus vooralsnog geen issues met gammele behuizingen.

Mitch
27 november 2010, 17:09
Overigens heb ik mijn Dano pedalen wel omgebouwd naar standaard trapdoos-formaat, dus vooralsnog geen issues met gammele behuizingen.

Which proves my point ;) Het werkt allemaal wel, maar betrouwbaarheid is matig. Jacks, schakelaars... en de plastic behuizing is niet bepaald stevig. De prijs, zeker tweedehands, lijkt dan soms alles goed te maken, maar dat vind ik geen argument. Als je pedaal van 15E na een maand stuk is, had je beter drie pakjes snaren kunnen kopen, heb je langer plezier van.

caliban
27 november 2010, 22:36
Which proves my point ;) Het werkt allemaal wel, maar betrouwbaarheid is matig. Jacks, schakelaars... en de plastic behuizing is niet bepaald stevig. De prijs, zeker tweedehands, lijkt dan soms alles goed te maken, maar dat vind ik geen argument. Als je pedaal van 15E na een maand stuk is, had je beter drie pakjes snaren kunnen kopen, heb je langer plezier van.

Ik vraag me af of het dan zó vaak voorkomt dat zo een behringer pedaal zo snel al stuk gaat. Hun peNdalen misschien wel...

FruscianteFan
27 november 2010, 23:25
Ik ben in een agressieve bui een keer door de behuizing heen gegaan. Maar dat was omdat hij dienst weigerde en ik er met mijn gitaar op stampte. Ik was even vergeten dat het ding van plastic is en dat mijn gitaar Schaller straplocks had. Maar let wel: toen deed het ding dus al moeilijk.

TopRob
28 november 2010, 09:23
Toevallig heb ik vorige week ook eens zo'n Behringer-pedaalje aangeschaft (een UT100 Tremolo), gewoon om eens te proberen.
Ik moet eerlijk zeggen dat de klank ervan helemaal niet verkeerd is, zeker gezien de lage prijs. Over de duurzaamheid kan ik dus (nog) niks zeggen, maar aangezien het ding geheel van plastic is, heb ik 'm maar meteen stevig op mijn pedalboard bevestigd, want het lijkt me dat wanneer je zo'n pedaaltje per ongeluk zou laten vallen op een harde ondergrond, het ding het niet zal overleven.
Maar nogmaals: het geluid valt me echt mee. Hoe de andere Behringer pedaaltjes klinken weet ik helaas niet.

jaywalker
28 november 2010, 10:37
he niet fucken met danelectro he! (coolcat series tenminste)
Ik heb best wat dure pedaaltjes (die hoog gewaardeerd zijn). Maar ik schaam me absoluut niet om daar 2 of 3 danelectro pedalen tussen te zetten. Ze klinken goed, zijn true bypass en stevig. Alleen de knoppen vind ik soms lastig te bereiken, that's all.

FruscianteFan
28 november 2010, 12:16
Schamen is sowieso niet goed.

Trouwens, ik heb gister wat zitten lezen over vibrato's - zijn er op het moment alternatieven voor de Boss VB2? Ik kan wel de Behringer UV300 vinden, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik toch liever een steviger ding heb dat geen toon zuigt.