PDA

View Full Version : Eerste gitaar, Nieuw lid



Musicaster
25 november 2010, 13:47
Ik ben 34 en ben mijn hele leven al met muziek bezig, maar heb nog nooit een instrument bespeeld.
Ik bouwde op mijn 16e mijn eerste luidsprekers, luister bijna iedere dag geconcentreerd 1 of 2 uur muziek. Weet wat dingen van akoestiek en zin en onzin van hifi apparatuur, maar vind het nu wel tijd worden eens te weten hoe musici te werk gaan.

Daarnaast lijkt het mij fantastisch muziek uit mijn vingers te halen met de diverse klanken van een elektrische gitaar.

Ik heb een Squier Affinity Stratocaster gekocht en mijn favoriete artiesten zijn Hendrix, Clapton, SRV, Creedence en een zootje Rock en Blues mensen die ik nu zomaar even niet noem.

Mijn grootste vraagteken in de gitaarwereld:
WAAROM plaatst vrijwel geen gitaarkenner Jimmy Rosenberg in de top 10 van beste gitaristen ooit. Hij kan zich behoorlijk meten met Django Reinhardt en heeft meer virtuositeit en creativiteit dan alle zigeunerspelers die ik heb gehoord. Ondanks dat Clapton God wordt genoemd vond hij Jimmy een betere speler dan hijzelf.

beruk
25 november 2010, 14:01
Mwa... Nooit noemen.... (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2053886&postcount=1008)
Welkom!
en hoe ga je je gitaar versterken? Lijkt me nu een interessante voor een hifi kenner

The Bertman
25 november 2010, 14:05
Ja, welkom, en veel succes op het muzikantenpad!
Ik zou wat minder gaan denken in termen van 'beste' gitarist. Je hebt gewoon een hoop goeie gitaristen in allerlei stijlen, en Jimmy Rosenberg is zeker een topper in zijn stijl. Maar die stijl is lang niet zo bekend als veel andere muziekstromingen, dus vandaar dat je de naam minder tegenkomt.

Duhsjaak
25 november 2010, 14:27
Hi
Welkom!
Jimmy R is zeker een heel goede gitarist. In zijn genre. En dat genre maakt mij na plm drie kwartier knap nerveus. Ik ben persoonlijk dan ook blij dat er nog meer beste gitaristen zijn. Jim Hall inderdaad. Richard Thompson, afijn noem er maar eens wat. Heerlijk gewoon al die keus. En nu als nieuwe beste gitarist: Musicmaster. Hij is fijn!!!
Ik heb nog Carlsson kasten gebouwd, dus ik hoop dat je mij (liefst in een Pmmetje) even bijpraat over waarover je nu draait. En welke configuratie en passief of actief.
Voor de rest. Veel lol met je gitaar. Je begint op een leeftijd dat je (net als ik) alle pretentie ooit nog gitaargod te worden overboord kunt gooien. We moeten onze streefniveaus realistisch houden, dus beste gitarist is al heel wat.
Het leven is te mooi voor toonladders, want al dat geploeter leidt nergens meer toe. Het is tijd om ons op kicken te concentreren.
Vriednelijke groet,
Gus

macwilliams
23 december 2010, 06:02
Welkom hier, have fun!