PDA

View Full Version : mercury Box + terror



hdhv
25 november 2010, 13:00
Ik heb een orange dual terror, waar ik erg tevreden over ben.
Om wat meer mogelijkheden in geluid te hebben voor mijn covernband wil ik eigenlijk een brunetti mercury box erbij.
Clean is dan fat channel van de terror
Rhytme is tiny terror kanaal met redelijk wat gain
mercury kan milde lead overdrive of dikke lead distortion zijn, beide over het cleane kanaal.

iemand ervaring met dual of tiny terry en de mercury box. (AC15 zou ook kunnen, want lijkt veel op de orange, of andersom)

Ik heb momenteel een blackstar HT-dual, maar deze vind ik niet lekker op de terror.
Ook mijn dr.boogie (diy) klinkt niet lekker op de terror. Wel op mijn Samick transitor-oefenbakje

jaywalker
25 november 2010, 13:01
mercury box, stond vanochtend nog op marktplaats

wireman
25 november 2010, 16:35
Zo'n orange is echt vet!! Ik zat afgelopen vrijdag naar THE VOICE te kijken. Dat optreden van Kane.. Dennis had een Orange terror met een of andere vage speakerkast met (het leek op een 15 inch speaker) erin.. klonk moddervet!! Nou hebben de gasten van Kane zowieso een waanzinnige sound.. Maar eh.. tof ding zo'n Orange.. En inderdaad.. check MP even..

hdhv
26 november 2010, 11:32
Niemand ervaring mee?
Ook niet AC15 met mercury box?
Dat de mercurybox op marktplaats of e-bay of whatever staat vindt ik niet interessant.
De ervaringen met dit pedaal wel

the sure thing
27 november 2010, 07:31
Ik heb zelf de mercury box (fluid drive) en ik gebruik hem voor een "dikke lead" oftewel een (zwaar) overstuurd solo-geluid. Ik vind het voor deze doeleinden een ge-wel-dig pedaal. Ik gebruik m ook op het cleane kanaal van mijn buizenversterker. Ik vind de naam "fluid drive" voor dit pedaal goed gekozen, want dat is ook wat ie doet.

Ik zou het pedaal niet gebruiken om een overstuurde versterker nog eens verder in het "rood" te duwen. Het pedaal zelf heeft een prachtige klank die IMHO al helemaal "af" is.

Ik denk dat je mercury box met de Orange en VOX amps prima kan. Ik denk dat de Mercury met een moderne Fender amp een iets mindere combi kan zijn. Evenals met transistor-versterkers.

Dirk_Hendrik
29 januari 2011, 18:47
Bump mijnerzijds.Mercuro over de werkbank gehad. Mercury dood, Mercury opgestaan uit de dood.
Wat een verschrikkelijk lekker ding is dat. Leukste scheurpedaal in maanden! En ik ga even niet met de bovenstaande commentaren van de Sure Thing mee over het gebruik met een torrenbak (sorry). Al m'n gepiel met het ding was met een (dan wel weer voor minder treble gemodificeerde) Sessionette 75. Heerlijk!.