PDA

View Full Version : Pickup bedrading inkorten



Maarten16
25 november 2010, 01:00
Ik heb pas geleden een setje 62 reissue pickups in mijn stratocaster gezet. Nu zit er standaard aan de pickups redelijk lange bedrading wat ik in de orginele lengte heb gelaten bij het solderen. Maar maakt het voor het geluid nog uit, en is het verstandiger om de draden wel in te korten?. Ik weet niet of het op deze manier nog meer weerstand oplevert wat het geluid negatief beïnvloed?

Arvoitus
25 november 2010, 01:58
Dat verschil ga je echt niet terughoren in je sound. Laat ze lekker lang, je weet nooit wanneer je die extra lengte nodig hebt als je je die pickups in een andere gitaar stopt of doorverkoopt.

Stefan16384
25 november 2010, 10:44
Langere bedrading zal hooguit kunnen zorgen voor wat meer 'stroringen' van buitenaf (ruis, brom). Ik neem echter aan dat de draden gewoon netjes ge-shield zijn en dan maakt het nog veel minder uit. Zelfs als de draden geen shielding hebben, zal het effect waarschijnlijk niet merkbaar zijn.

Deze dradenzooi:
http://www.stefan-jansen.nl/gitaar/strat/IMG_0545.JPG
Is na een beetje shielden met alu-tape van de gamma gewoon 100% stil (totdat je een snaar aanslaat :) )

Kortom, ik zou de draden lekker lang laten, het zit niet in de weg en in de toekomst is te kort altijd irritant.