PDA

View Full Version : Schecter?



niekrhcpniek
25 november 2010, 00:22
Ik was een videoclip aan het bekijken en daar kwam me toch een mooie gitaar in voor! Naar mijn vermoeden zou het een Schecter zijn, maar zeker ben ik niet. Ik heb op de site van Schecter gekeken, maar ik heb deze gitaar niet gevonden. Weet iemand misschien wel wat deze gitaar kan zijn? Het gaat om de oranje gitaar.

http://www.youtube.com/watch?v=qv9Nvgj9Bpo

PS: voor velen zal ik aanraden om het geluid uit te zetten ;)

Tankman
25 november 2010, 00:38
Allereerst...Wat een takkeherrie. Waar gaat het nog over...Jeetje...geen begin en eind aan te knopen...

Dus maar zonder geluid geprobeerd. Dan ziet het er erg komisch uit. Hilarisch zelfs!

En als laatst. Ik denk dat het inderdaad om een Schecter gaat. Aan oranja, oftewel de Amber modelletjes van Schecter ken ik alleen de Schecter Omen-6 Extreme en die maken ze helaas niet meer in Amber.

Schecters zijn zeker aanraders. Ik heb een Schecter Omen-7 Extreme en sta op het punt een Damien Elite 6 te kopen. Wacht alleen nog de offerte af.

Bijl
25 november 2010, 00:44
Het is een Schecter C1. Schecter maakt deze in de VS al jaren voordat de import naar Europa op gang kwam en ze hebben ook een USA custom shop.

Ik heb die muziek wat harder gezet ipv zachter. Maar ik vind Job for a Cowboy en Whitechapel leuker :blast:

Tankman
25 november 2010, 10:46
De C-1 (en C-7) serie worden tegenwoordig gewoon in China gebouwd, maar in de VS gecontroleerd. Ik stond er zelf ook van te kijken toen we vorige week een lading binnen kregen. Ik moet zeggen dat ik de Zuid-Koreaanse Damien Elite toch wel de fijnste tot nu toe. Het enige wat hem beter zou maken is een neck thru body, maar dan met behoud van de satijn gelakte hals ipv meegelakt.

Dweezman
25 november 2010, 10:48
Jongens lijken me in de clip wat te aardig voor hun sound, maar ik vind 't best te doen hoor. Leuke dansjes ;-)

Bijl
25 november 2010, 11:02
De C-1 (en C-7) serie worden tegenwoordig gewoon in China gebouwd, maar in de VS gecontroleerd.

Ja klopt, maar ik wilde met mijn post vooral duidelijk maken dat niet iedere gitaar die je in videoclips ziet te koop is in de winkel. En zeker niet in Nederland :-)

minoin
25 november 2010, 12:49
Het is C-1 Deluxe en wordt niet meer gemaakt. Leuk ding met binding en al :)

Madcow
25 november 2010, 15:32
Wat schattig, de hele band heeft een kapsel ala Justin Bieber

Mr. Dynamite
25 november 2010, 18:15
Whahahhaha zonder geluid is echt geweldig :seriousf::seriousf:

't lijkt inderdaad op een schecter en dan wel deze C1 amber:
http://www.stringsite.com/images/SCHECTER_C1_Elite_Amber.jpg

HaroldA
25 november 2010, 18:25
Je zou altijd nog voor deze kunnen gaan:

http://www.musicasa.es/productos/IbanezSZ520QMGAB.jpg

Sanderltd
25 november 2010, 18:34
Ik dacht eerst bijna dat het een (customshop) esp was of iets dergelijks, maar het is inderdaad een Schecter C1. Vooral aan de headstock is te zien dat het geen esp of ltd is; die headstocks op dat type gitaren zijn pas sinds dit jaar beschikbaar, en ik denk dat het filmpje ouder is.

Maar hoe dan ook een vette gitaar ja. Als je een gelijkaardige zou willen hebben, moet je eens kijken naar de nieuwe Horizons van Esp of de H-series van Ltd. :)

Tankman
25 november 2010, 19:01
Je zou altijd nog voor deze kunnen gaan:

http://www.musicasa.es/productos/IbanezSZ520QMGAB.jpg

Welnee. De Schecters zijn kwalitatief stukken beter dat dit Ibanez modelltje. Dat kan ik uit ervaring met beid merken en modellen vertellen.

Je kan voor 399 euro een Omen-6 Extreme nemen. Ik weet hem nog wel in Amber te vinden voor je. PM dan maar even.

Je kan ook kwalitatief hoger gaan zitten met een C-1+ bijvoorbeeld voor 785 euro of mijn favoriet, de Damien Elite serie met EMG's rond de 600 à 700 euro.

newbreed
25 november 2010, 19:08
[QUOTE=Tankman;2517014]Welnee. De Schecters zijn kwalitatief stukken beter dat dit Ibanez modelltje. Dat kan ik uit ervaring met beid merken en modellen vertellen.

Mijn koreaanse 520 QM met dimarzio evolutions laat echt
niks over van zo'n omen extreme

newbreed
25 november 2010, 19:15
http://www.youtube.com/watch?v=qv9Nvgj9Bpo

PS: voor velen zal ik aanraden om het geluid uit te zetten ;)[/QUOTE]

Lekker muziekje...niks mis mee !

Tankman
25 november 2010, 23:07
[QUOTE=Tankman;2517014]Welnee. De Schecters zijn kwalitatief stukken beter dat dit Ibanez modelltje. Dat kan ik uit ervaring met beid merken en modellen vertellen.

Mijn koreaanse 520 QM met dimarzio evolutions laat echt
niks over van zo'n omen extreme

Die pickups zitter er toch niet standaard in? Een onaangepaste Schecter laat niks over van een onaangepaste Ibanez. Maar goed, dat zijn mijn meningen en ervaringen. Ik vind Ibanez in vergelijking met Schecter echt bagger. De enige Ibanez gitaren die ik echt goed vind zijn de jazz modellen.

Terminus
26 november 2010, 09:28
[QUOTE=newbreed;2517020]

Die pickups zitter er toch niet standaard in? Een onaangepaste Schecter laat niks over van een onaangepaste Ibanez. Maar goed, dat zijn mijn meningen en ervaringen. Ik vind Ibanez in vergelijking met Schecter echt bagger. De enige Ibanez gitaren die ik echt goed vind zijn de jazz modellen.

Heb je ooit zo oude SZ serie in handen gehad? Die zitten prima in elkaar, perfect afgewerkt. Dat er andere elementen inzitten maakt niets uit voor de bespeelbaarheid en afwerking.

Trouwens, speel eens een keer op een van de duurde Ibanez modellen, zoals een oude RG550 of iets uit de Prestige serie. Dat zijn echt geen baggergitaren. Nu moet ik zeggen dat ik nooit een Schecter heb gespeeld, maar misschien zouden winkels de linkshandige modellen moet invoeren, de goedkopere 7-strings bijvoorbeeld. Als je dan ook als enige winkel in de buurt 7-snarige setjes verkoopt maak je dan aardig winst.

Overigens vind ik de muziek echt vreselijk, en niet omdat ik niet van metal houd, maar omdat het probeert te doen wat vele bands al beter (of onbedoeld hilarischer, in Attack! Attack!'s geval) hebben gedaan. Killswitch Engage bijvoorbeeld.

HaroldA
26 november 2010, 09:34
Ik heb de SZ320 gehad en qua afwerking, klank en bespeelbaarheid kwam hij echt heel dicht in de buurt van mijn duurdere gitaren, waaronder mijn Gibson Les Paul Std.

Mijn Japanse RG560 is helemaal een beest en mijn oude S2020x Prestige echt magnifiek!

Ja, ik heb er andere elementen in gelegd, maar dat doe ik met al mijn gitaren.


Overigens vind ik de muziek echt vreselijk, en niet omdat ik niet van metal houd, maar omdat het probeert te doen wat vele bands al beter (of onbedoeld hilarischer, in Attack! Attack!'s geval) hebben gedaan. Killswitch Engage bijvoorbeeld.

Ik heb ook hardop gelachen om deze brave knapen die zo te horen gigantisch overgeproduceerde metal moeten maken van hun manager. En dan heb ik het niet eens over hun choreograaf gehad! :seriousf:

Er is werkelijk helemaal niets "echt" aan die clip, hun muziek en/of hun voorkomen.

Tankman
26 november 2010, 13:07
[QUOTE=Tankman;2517172]

Heb je ooit zo oude SZ serie in handen gehad? Die zitten prima in elkaar, perfect afgewerkt. Dat er andere elementen inzitten maakt niets uit voor de bespeelbaarheid en afwerking.

Trouwens, speel eens een keer op een van de duurde Ibanez modellen, zoals een oude RG550 of iets uit de Prestige serie. Dat zijn echt geen baggergitaren. Nu moet ik zeggen dat ik nooit een Schecter heb gespeeld, maar misschien zouden winkels de linkshandige modellen moet invoeren, de goedkopere 7-strings bijvoorbeeld. Als je dan ook als enige winkel in de buurt 7-snarige setjes verkoopt maak je dan aardig winst.

Overigens vind ik de muziek echt vreselijk, en niet omdat ik niet van metal houd, maar omdat het probeert te doen wat vele bands al beter (of onbedoeld hilarischer, in Attack! Attack!'s geval) hebben gedaan. Killswitch Engage bijvoorbeeld.

Ik heb zo'n oude Ibanez gehad en heb geregeld op die van kennisen en op m'n werk gespeeld. Ik spreek puur uit eigen ervaring. Ik vind het bagger gitaartjes. Het speelt gewoon niet lekker. Ik vind de Schecters veel fijner.

Terminus
26 november 2010, 13:09
Ik heb ook hardop gelachen om deze brave knapen die zo te horen gigantisch overgeproduceerde metal moeten maken van hun manager. En dan heb ik het niet eens over hun choreograaf gehad! :seriousf:

Er is werkelijk helemaal niets "echt" aan die clip, hun muziek en/of hun voorkomen.

Het ergste is dat ze die muziek zelf zo willen maken, er zijn heel veel bands die geen label of manager hebben die dit soort muziek maken.