PDA

View Full Version : Suhr bpssc



SantaX
25 november 2010, 00:00
Heeft iemand misschien ervaring met dit systeem hier? Of weet iemand een Nederlandse dealer die dit verkoopt?

Ik heb een nieuwe strat, ben er heel tevreden mee, maar ik ben onlangs naar een andere woning gegaan. Zonder geaarde stopcontacten... En blijkbaar met een radio-amateur in de buurt, want zodra ik een beetje fatsoenlijke OD gebruik kan ik de am-band ontvangen. Het geruis van single coils vind ik niet zo erg, maar radio opnemen als ik speel gaat een stap te ver, voor je het weet krijg je een rekening van Brein of de Buma ;)

Wie oh wie heeft ervaringen met dit systeem en wie kent een Nederlandse dealer?

Thanks in advance! :gitarist:

Duhsjaak
25 november 2010, 11:56
Hi
Vannacht half 4 een bericht op deze draad achter gelaten en dat was kennelijk te vroeg.
Niet meer terug te vinden. Mijn voorstel is eerst wat ambachtelijk onderzoekswerk, voordat je geld gaat uitgeven.

Samenvatting van het voorafgaande:

- probeer te lokaliseren waarop de zender binnen komt
- en loop alles stap voor stap af
- neem er even de tijd voor en werk consequent

1
Trek een tijdelijke aarde draad van je chassis van je versterker naar een aarde punt. Dat kan meterkast, keuken, CV enzovoorts. CV is trouwens niet ideaal, maar voor effe is het niet zo'n probleem.

Een flink aantal personen op het forum zweert daarbij. 99 van de 100 keer helpt dat niks, maar dan heb je die mogelijkheid uitgesloten.

2
Is de behuizing van je amp van metaal, sla dan stap 2 over.
Is de behuizing van je amp van hout? Leg kruislings alufolie (Blokker/buurtsuper) onder en over je versterker. Doe dit maar kort in verband met de koeling, zeker als het een buizenbak is.

Helpt dat (zeker als het een wat oudere versterker is, is dat al de meeste winst - tot diep in de jaren '80 zijn er versterkers gemaakt waarbij, om een paar centen uit te sparen, geen spoeltjes en smoor spul er in is aangebracht) dan is je versterker de boosdoener.

Dan kun je hem voor flink wat geld HF (Hoog Frequent) proof laten maken of je kunt de binnenkant van je behuizing beplakken met de folie. Let op dat je geen stroomvoerende dingen raakt met de folie en dat je gaten voor de koeling niet dichtplakt.

3
Neem tijdelijk een andere kabel. Veel kabels vertonen behoorlijke gaten in de afscherming en kunnen dus gevoelig worden voor oppikken van brom en knor.

4
Voor het afschermen van je gitaar ga je op dezelfde manier te werk als je versterker. Pak je body in, in een handdoek (tijdelijke isolatie). Wikkel alufolie eromheen. Radiozender weg? Mooi.
Dan gitaar open via klepje aan de achterkant of zoals bij strats slagplaat loshalen.
Holtes en slagplaat bekleden met alufolie. En s.v.p. opletten, dat je geen soldeerdingetjes raakt van potmeters, schakelaars of pickups, want dan doet je gitaar helemaal niks meer.

5
De meest idiote oplossing heb ik voor het laatst bewaard.
Bekleed je kamer waar je gitaar speelt met fijn kippengaas. Je hebt dan een Kooi van Faraday van je kamer gemaakt. 100% garantie dat daar geen radio meer binnen komt. Let op! Ook geen draadloze babyfoon om maar iets te noemen. Maar dat kan juist een voordeel zijn. Dat is HF technisch gesproken een dode kamer.
Hang leuke droogboeketten aan je gaas en zorg dat je kamer lekker en fris ruikt. Vrouwen denken dan dat je een fijnbesnaarde en romantische ziel bent, terwijl jij en ik gewoon boeren zijn die geen bijgeluiden willen. Heerlijk!

Als deze oplossingen kosten bijelkaar nog niet een tiende van het systeem waarnaar jij vraagt.
Normaal word ik altijd een beetje pissig van reacties die alleen een eigen gedachtegang volgen en geen antwoord geven op de vraag die is gesteld, dus dat gaat mij niet gebeuren.

Nee, ik heb geen ervaring hiermee. Men heeft een 'systeem' voor single coils die zich als humbuckers gedragen en toch single coil blijven klinken.

Washburn doet dat truukje al jaaaaaren op sommige Idol modellen. De goldtop daarvan (WI66 Prog) heb ik enige tijd op gespeeld en ik ben nog steeds verliefd op dat gitaartje. Die gaat er ooit nog eens komen. Prachtig vette P90 geluiden zonder de brom en bijgeluiden waar de P90's een beetje allemaal aan lijden.
Het systeem is dus bekend, allen ik heb geen ervaring met deze jongens van Suhr.

Ik ben net een goeie chef. Je loopt met een probleem van 5 minuten zijn kamer binnen en je komt met 4 uur werk er weer uit.

Samenvatting: Als je een goeie smoes zoekt voor het vervangen van je pick ups, is dit je moment. Sla toe!!!
Als je echt van het gedoe met radio geluid af wilt, dan zou ik het anders aan pakken.
In het ergste geval laat je uitzoeken of het om een illegale zender gaat. In de achterhoek is iedereen die niet illegaal vanuit zijn schuur uitzendt maar een loser, maar hoe dat in de zuidelijke provincies er aan toe gaat is mij niet bekend.
Ik stel mij altijd op het standpunt dat het mij niets uitmaakt. Radio geluid is radiogeluid. Weg ermee.
Succes!

Vriendelijke groet Gus

SantaX
25 november 2010, 17:40
Allemaal hele goede tips! Waarvoor dank! Ik kan dat wel waarderen en zal die dingen zeker ook gaan testen, al niet allemaal. De aarde aan radiator valt hier af omdat het een soort flat is. Als de buurman in een demente bui 220 erop hangt ben ik de lul. De kooi van Faraday valt ook af helaas :(

Maar in alle ernst, mocht iemand nog meer over het scc/bkscc-systeem weten ik hou me aanbevolen. Heb er inmiddels wel veel over gelezen maar in al die dingen ontbreekt kritiek. Klinkt te goed om waar te zijn, vandaar dat ik eens nieuwsgierig ben. Het zou gewoon een groot voordeel opleveren als het werkt zoals hier aangegeven:

http://www.youtube.com/watch?v=b3O1t_mLNC8

Dan hoef ik niets meer te aarden als het ware en heb ik constant dit voordeel, ook onder podiumlicht. Vandaar eigenlijk ook dat ik echt naar dit systeem vroeg.

Neem verder niet weg dat je tips super zijn en ik de moeite die je erin hebt gestopt zeer zeker waardeer! Dank je! :ok:

fred dons
25 november 2010, 17:46
dit systeem werkt eigenlijk alleen goed bij gitaren van Suhr waar het vanaf fabriek is ingebouwd, de dummy coil moet goed afgesteld staan op de bestaande spoelen en dat is niet te doen met aftermarket pickups omdat die meer of minder windingen hebben als berekend is voor dit systeem, overigens zelfs wanneer vanaf fabriek ingebouwd blijft er een kleine brom over (in ieder geval in een kamer met halogeenspotjes en een dimmer).

voor het geld dat het kost zou ik eerder voor een setje kinmans gaan

Tristan
25 november 2010, 20:05
Dat Suhr systeem heb ik als ik het goed heb weleens gehoord met Voodoo pickups en daarmee vond ik het niet goed werken, doffer, minder dynamiek, echt een negatief verschil qua klank.
Bovendien neemt het de brom inderdaad niet helemaal weg.
Ik ben eigenlijk ook niet zo dol op Suhr pickups, leuk voor high gain sounds, maar Kinmans klinken in mijn oren natuurlijker.
En dan heb je natuurlijk ook nog DiMarzio met de Virtual Vintage range en de pickups van Tom Anderson.

SantaX
26 november 2010, 14:28
Ok bedankt voor de inzichten!

Tristan
26 november 2010, 14:51
Wat voor sound zoek je eigenlijk?
Oh ja, Van De Haar (www.haarguitars.nl) verkoopt als het goed is dit Suhr systeem.
Voor Kinmans zou je bij Vox Humana terecht kunnen, die hebben een speciale Strat waarin je alle verschillende types kan testen.

SantaX
26 november 2010, 20:18
Daar zit het hem een beetje, ik ben heel tevreden met het geluid nu. Er zitten die standard alnico v's in en dat is dus precies wat ik zoek. Die dingen sprankelen in mijn stratje als ware het maagden met carnaval.

Daarom leek me dit systeem zo interessant, hierboven werd geroepen dat het de toon aantast, maar ik lees zelf nu juist overal dat het dat net niet doet. Daarom hoopte ik ook dat iemand hier zelf dat systeem had, of heeft gehad. Want het is inderdaad een flink statement om zoiets te zeggen, maar ook een flinke investering om zo een backplate aan te schaffen.

Misschien dan Haar eens een mailtje gegeven. Ik had wel al op zijn site gekeken maar kon dara zelfs niets over dit systeem vinden.