PDA

View Full Version : Vraagje over looper



Nick Mars
24 november 2010, 23:58
Ik wil zeer binnenkort eens gaan beginnen aan het bouwen van m'n pedalen plankje. En nou had ik het idee om dus een looper te kopen om m'n Delay en EQ (en later nog eventueel een Octaver en een Boss PS-5) tegelijk aan te zetten. Zodat ik dus in principe met een druk op de knop m'n sologeluid heb. Nu zag ik er dus een met 2 loops en een master bypass knop (om beide loops dus aan/uit te schakelen). Wat me wel handig leek, mocht ik binnenkort nog wat pedaaltjes aanschaffen. Naast die looper wil ik ook nog m'n noise gate (Rocktron Hush, die blauwe met een knop) in mn effectsloop gooien. Dus dan is de volgorde : Versterker (Marshall SL-X 2100) Send> Rocktron Hush> Looper (Met daarin dus EQ/Delay en later evt nog wat pedalen)> Return van de Marshall.

Dus mijn vraag: gaat dit werken? Of zie ik iets over het hoofd?

Nick Mars
25 november 2010, 23:07
Niemand die effe kan zeggen of het klopt of niet...?

Midwolda
26 november 2010, 08:09
Dat gaat wel werken. :ok:

Al zou ik een noise gate helemaal achteraan zetten.

Liquid_Metal
26 november 2010, 09:04
Al zou ik een noise gate helemaal achteraan zetten.

Juist niet. Je wilt dat de noisegate de ruis van je versterker onderdrukt, maar geen invloed heeft op de overige effecten. Direct na de versterker dus.

Ik zou niet weten waarom zo'n looper niet zou werken :).

Nick Mars
26 november 2010, 12:45
Oki mooi, dan gaat ik 'm bestellen! Bedankt voor de reacties in ieder geval :ok:
En tja, ik had van alles gelezen over mensen die een looper voor de amp hadden staan, niemand die 'm in de loop had staan. Dus vandaar de vraag!

Midwolda
26 november 2010, 14:48
Juist niet. Je wilt dat de noisegate de ruis van je versterker onderdrukt, maar geen invloed heeft op de overige effecten. Direct na de versterker dus.


Logisch...
Ik heb nooit wat in de FX-loop hangen dus de noise gate staat achteraan op m'n effecten plankje
zodat er een schoon signaal naar de pre-amp gaat. Ander denkraam. :)