PDA

View Full Version : gitaarwinkel key-music



jan_bervoets
24 november 2010, 18:50
hallo mede gitaarspelers ,

ik dacht hier even een ervaring te schrijven die ik heb mee gemaakt in Key music @ Sint-Niklaas . Het lijkt lang maar het is zeker de moeite waard om te lezen.


Ik was heel lang opzoek naar een degelijke jazz gitaar , en had in key music een heritage H-575 gekocht voor 2300 euro. Ik had hem laten opsturen .

Een aantal dagen later kwam hij aan in goede verpakking. Maar toen ik de koffer open deed zag ik dat de koffer véél te groot was en niet origineel én de gitaar had lak schade aan de achterkant van de kop!

Ik had meteen naar Key Music gebeld en daar kreeg ik te horen dat ik maar handdoeken achter de gitaar moest steken om de ope plekken op te vullen , dat kon ik ze ook meteen schoon maken !? over de lakschade had hij het nog niet eens.Ik heb dan meteen naar test-aankoop gebeld en daar de raad gekregen een aangetekende brief op te sturen en dat heb ik ook gedaan.

Een paar dagen later kreeg ik een mail van de baas van key music waar in hij zei wat dingen recht te zetten. Hij was verrast door onze harde taal. Hij zei dat Heritage normaal geen koffers heeft en er uitzondelijk overeen gekomen is met de distributeur om een koffer erbij te leveren.Ook dat er nergens stond in de verkoopsovereenkomst dat er een koffer moest bij zijn.En dat de gitaar uitzonderlijk op hun kosten was verstuurd.En dat de verkoopsovereenkomst
wettelijk gezien niet kon vernietigd worden.

Nu toen was ik mijn huiswerk gaan doen , en ik kwam tot de conclusie dat de baas van key music met mijn voeten aan het spelen was.

- Een heritage koffer komt altijd met een perfect passende koffer met het symbool van heritage op (heb gebeld met fabriek in kalamazoo) .

-Een gitaar van deze waarde word altijd gratis opgestuurd ( stond op site).

- Ik heb volgens de site 14 dagen de tijd op volledige teruggave van het geld. (zelfs dit is niet juist want volgens test-aankoop is er wettelijk gezien veel meer tijd ) .

Dat hebben ik dan terug gemaild en toen kregen ik nog meer gezever te horen dat de koffer los is van de gitaar ,... . Maar dat is helemaal niet aan de orde als ik er een koffer bij krijg die te groot is en ik er 2 dagen per week de bus mee op moet. we hebben ook foto's verzonden .

Toen kregen we een Beter antwoord , dat ik omdat ik nog steeds een gitaar zocht in hun collectie een gitaar mocht komen testen . Dat heb ik dan ook gedaan en de heritage h 575 terug gebracht maar ze hadden alleen maar een gibson es 175 en daar ben ik niet zo fan van.

Toen ik er daar geen had gevonden wouden ze me een waardebon geven van 2300 euro !? Ik zei hun dat ik niets ben met een waardebon van 2300 euro als ik er niets vind naar mijn zin . Vervolgens werden we door gestuurd naar de distributeur in Nederland om er daar te testen .Daar zeoden ze me dat ze niet veel hadden , alleen eagles van 4000 euro . Hij zei me dat key music wel een nieuwe collectie heritage gitaren had gekregen.

Toen ik terug in key music kwam zag ik dat mijn heritage h 575 met de lakschade er nog op terug te koop stond voor hetzelfde geld !

Ik ben hier toen niet op in gegaan omdat ik kwam om gitaren te testen , een groovemaster helemaal naar mijn zin , Met originele koffer .
deze heb ik dan gekocht hier .

Maar toch vind ik het schandalig voor zo een grote winkel met zo een reputatie en zo een antwoorden krijg .

mvg

blademan
24 november 2010, 19:25
gewoon in die winkel nooit meer iets kopen , als ze jou als klant niet respecteren zou ik ergens anders m'n geld besteden.

vulvasonic
24 november 2010, 19:56
Goede waarschuwing. De fik er in. Ik heb een godsgruwelijke hekel aan oplichters. Tuig!

kamiel
24 november 2010, 20:15
dat vind ik spijtig dat je zoiets moet meemaken. echt, dom van die winkel dat ze zoiets doen. Maar ik moet wel zeggen dat ik met de key music in herentals enkel goede ervaringen heb gehad, redelijk goedkoop, en toch echt wel een goede feedback daar, had een paar vragen over nieuwe pickups en dergelijke en heb er toch een aantal duidelijke mailtjes van gekregen met opties en zelfs verwijzingen naar andere winkels als zij iets niet hadden. Maarja, elke winkel heeft zen + en - punten hea,:D

Lodedsvd
24 november 2010, 21:13
hm ja, Ben er ook al geweest wel in sint-niklaas en daar waren ze dan wel heel vriendelijk dusja..

macwilliams
24 november 2010, 21:29
Toch wel jammer zo een negatieve ervaring.

Johannes
24 november 2010, 21:54
Treurig verhaal. Ik meen me te herinneren dat er meer mensen zijn met slechte ervaringen met Key-music.

ellisvertellis
24 november 2010, 22:05
Er loopt bij mijn weten minstens 1 boer rond met een ego zo groot als een huis, maar zolang ik daar niet mee te maken heb, valt de winkel wel mee. Oprecht vriendelijk zijn ze er echter nooit. Het is dat ze een degelijk aanbod hebben, anders kwam ik er ook niet meer.

jan_bervoets
24 november 2010, 22:06
gewoon in die winkel nooit meer iets kopen , als ze jou als klant niet respecteren zou ik ergens anders m'n geld besteden.

Inderdaad ,ik ga er nooit meer naartoe . De verkopers zijn heel vriendelijk en doen hun job wel vind ik .
mijn Heritage h 575 ligt daar nu nog altijd te koop met lakschade aan de kop . Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik 'm zag staan .

VerbekeD
24 november 2010, 22:43
Vorige zomer ben ik op zoek gegaan naar een supergoedkope gitaar om in de leefkamer te zetten. Zo kan ik meer gitaar spelen en hoef ik me geen zorgen te maken met m'n 2,5 jarige dochter in huis. (M'n elektrische gitaren staan in een aparte kamer)

Daarom wou ik zo'n goedkope accoustische Hudson gitaar kopen bij Key Music. Bij de eerste die ik in m'n handen had, een zwarte, zag je dat er blazen in de lak op de hals zaten. Ik heb toen een 'naturel' gekozen, maar na 1,5 maand af en toe te bespelen, zag ik dat de inlay dots begonnen in de hals te zakken als je er op duwde . (heel pijnlijk en dan vooral als je bends oefent)

Ik ben ermee teruggegaan naar de winkel in Roeselare en mocht onmiddellijk kiezen of ik ze wou ruilen voor hetzelfde model of een waardebon wilde voor dat bedrag. Ze waren heel vriendelijk en maakten er absoluut geen probleem van.

Het is dan uiteindelijk een Washburn D9S geworden die een pak beter klinkt en uiteindelijk niet zoveel meer kost.

Wat heb ik hierdoor geleerd?
1) Als je een gitaar bij Key Music wil kopen, laat deze dan eerst overbrengen naar het dichtbijzijnde filiaal en ga ze daar bekijken en testen.
2) Ze zijn voor zowat alle gear het goedkoopst, maar blijf van die 'Hudson' af

jan_bervoets
24 november 2010, 22:54
Ik ben ermee teruggegaan naar de winkel in Roeselare en mocht onmiddellijk kiezen of ik ze wou ruilen voor hetzelfde model of een waardebon wilde voor dat bedrag. Ze waren heel vriendelijken maakten er absoluut geen probleem van.


wauw, klinkt als een ideale service . Blijkbaar hebben ze in Roeselare een betere service of ligt het aan het feit dat het een goedkope gitaar is .

In ieder geval ,Ik heb de gitaar uitgebreid getest in key music en heb ze dan laten opzenden omdat ik op dat moment geen geld bij had .

Bijl
25 november 2010, 00:15
waardebon geven van 2300 euro

Toen ik terug in key music kwam zag ik dat mijn heritage h 575 met de lakschade er nog op terug te koop stond voor hetzelfde geld !


Oh My effin' God.



Even geen Belgenmoppen nu want dit is echt niet leuk. Ik ben blij dat je je geld terug hebt gekregen kerel. Wat een bende.

VDB
25 november 2010, 09:42
Jaren geleden heb ik wat spullen gekocht bij Key-music in Sint-Niklaas, waaronder een Hughes & Kettner Triamp.

De verkopers waren inderdaad niet altijd even vriendelijk en de technische dienst laat te wensen over.

... maar als je nog een stapje verder wil gaan moet je zeker eens een bezoekje brengen bij Piens in Deinze ... die spannen hierin de kroon!

Voor mij geen groothandels meer ... tenzij kleinere spullen via www.musicstore.de

rudolf
25 november 2010, 10:00
Maar nu heb je een fijne gitaar toch? Dus toch alles goed gekomen..

}{Metalmaster}{
25 november 2010, 10:04
Jaren geleden heb ik wat spullen gekocht bij Key-music in Sint-Niklaas, waaronder een Hughes & Kettner Triamp.

De verkopers waren inderdaad niet altijd even vriendelijk en de technische dienst laat te wensen over.

... maar als je nog een stapje verder wil gaan moet je zeker eens een bezoekje brengen bij Piens in Deinze ... die spannen hierin de kroon!

Voor mij geen groothandels meer ... tenzij kleinere spullen via www.musicstore.de

Wat dacht je van Jan Piet Beers in Schagen? Muziekhuis beers mag ook de fik in.
Heb je straplocks nodig, vraag je daar om, krijg je een antwoord: Wat zijn dat?...

idem bij in-earsysteem.

Ben tevens ook eens de winkel uitgezet daar with no reason...

marc_o
25 november 2010, 10:26
Aan de topicstarter:

Ik begrijp je probleem wel, maar aan de andere kant vind ik het niet netjes dat je deze winkel nu min of meer " door het slijk haalt" en ook nog op een vrij groot forum.
Uiteindelijk hebben ze de zaak voor je opgelost, dus achteraf hier komen miepen moet je dan niet komen doen op het WWW.

Dat die gitaar daar weer hangt is zeker discutabel, maar niet echt jouw probleem.

Zelf heb ik alleen goede ervaringen met deze winkel.
Het kan soms best zijn dat ze wat nukkig overkomen, maar daar heeft iedereen wel eens last van, toch?


(ik heb overigens geen banden met Key, maar heb dergelijke threads al meerdere malen zien ontsporen)

almarvk
25 november 2010, 10:35
Inderdaad. En om verder gedoe te voorkomen...