PDA

View Full Version : Amp??



Marcomeistro
24 november 2010, 11:55
Ik ben op zoek naar een nieuwe amp.
Ik speel blues en zou graag een amp willen met een clean kanaal en een kanaal waarmee je de sound van hendrix of SRV mee kan maken. Het liefst ook een boost/solo kanaal erbij. Ik ben zelf altijd zeer tevreden over marshalls. Bij fender amp zit er niet genoeg boost achter het overdrive kanaal vind ik. Ik zou graag rond de 60 tot 100 watt willen. En qua prijs zo rond de 1100.Het liefst zou ik ook gewoon een combo geen head. hebben jullie suggesties of ideen.

macwilliams
24 november 2010, 12:37
Je kunt ook voor een gaan die je dat clean geeft wat je wilt en de rest uit pedalen halen.

G.G.
24 november 2010, 12:50
Je kunt ook voor een gaan die je dat clean geeft wat je wilt en de rest uit pedalen halen.

idd. Ben in ruim 20 jaar nog nooit een verstker tegen gekomen die twee perfecte en goed gescheiden kanalen had.

Hell's Engl
24 november 2010, 13:24
idd. Ben in ruim 20 jaar nog nooit een verstker tegen gekomen die twee perfecte en goed gescheiden kanalen had.

idd!! Maar ik moet zeggen dat de HOOK er dicht in de buurt komt..

Gr. Joost

zjanke
24 november 2010, 13:44
En qua prijs zo rond de 1100.


idd!! Maar ik moet zeggen dat de HOOK er dicht in de buurt komt..


Die wil ik ook!

Waarom 60-100 watt als eis? Als je de klank voorop stelt zul je zien dat dit veel minder belangrijk is.

En ook niet onbelangrijk, mag het tweedehands zijn?

Rutger
24 november 2010, 14:18
Nou nou, perfect wordt het dan misschien niet (nooit) maar er zijn toch aardig wat versterkers die er heel goed in zijn. Neem Mesa Boogie, Rivera, H&K statesman, etc. Het moet je smaak zijn maar ze leveren goede twee kanaals versterkers af. Er zijn inderdaad genoeg 2-kanaals versterkers die er niet goed in zijn, maar daarmee moet je niet direct de rest afschepen.

Misschien is de Rivera Clubster wat voor je, weet alleen niet of dat binnen je budget valt.

tidalwave_sideburns
24 november 2010, 14:20
Ik heb goede dingen gehoord over Sovtek Midgets, Fender en Marshall in een.
Rivera schijnt dat ook te hebben, maar ik heb zelf geen ervaringen met die dingen.

Misschien is een Marshall Bluesbreaker combo/JTM 45 cloon iets voor jou?
Zit een prachtig bluesgeluid in.

tidalwave_sideburns
24 november 2010, 14:34
Nou nou, perfect wordt het dan misschien niet (nooit) maar er zijn toch aardig wat versterkers die er heel goed in zijn. Neem Mesa Boogie, Rivera, H&K statesman, etc. Het moet je smaak zijn maar ze leveren goede twee kanaals versterkers af. Er zijn inderdaad genoeg 2-kanaals versterkers die er niet goed in zijn, maar daarmee moet je niet direct de rest afschepen.

Precies. Ik heb een pracht van een tweekanaals, Ampeg Reverberocket, met twee zeer behoorlijke kanalen. Vooral het cleane kanaal wordt geroemd, en mij bevalt het distortion kanaal ook ontzettend, en de reverb is echt grandioos. Dat deze niet en boutique worden gekloond is me een raadsel.

G.G.
24 november 2010, 15:04
Ze zijn er wel, die twee goeie kanalen hebben, maar ik vind ze niet die beide kanalen hebben die geheel naar mijn smaak zijn.

Nobler
24 november 2010, 16:38
Of je volgt dezelfde route als die SRV, wiens geluid je wilt bereiken, heeft gevolgd, want hij bereikte dat geluid wél met Fenders. Neem een niet te grote Fender buizenversterker (tenzij je bewust op zoek bent naar gehoorproblemen), zet die zo hard mogelijk clean en zet daar vervolgens twee Ibanez Tubescreamers voor, met de boost (level) voluit en de gain in principe dicht (zgn. clean boost). Met één TS aan heb je dan een redelijke normale overdrive, en voor de gillende solo's trap je de tweede er bij.

Aca Ilic
24 november 2010, 18:47
Hook r 20....

macwilliams
24 november 2010, 20:28
Hook r 20....

Ghehehe, moet hij z'n budget wel zien te verdubbelen bro!
:seriousf: