PDA

View Full Version : Shiraki XW70 Dreadnougt



chi
23 november 2010, 21:11
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb me aangemeld omdat ik graag informatie wil over de Shiraki gitaren.
Ben na ruim 25 jaar niet gespeeld te hebben enige tijd geleden weer begonnen met het aanschaffen van een akoestische gitaar. Inmiddels heb
Ik er 10 en ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Shiraki XW70 Dreadnought. Ik kan hier echter vrijwel geen info over vinden behalve dat ze zeldzaam schijnen te zijn, gemaakt zijn in Japan door de Matsumokofabriek in eind jaren 70 en begin jaren 80 in hele kleine series. Karakteristiek voor deze gitaren is dat ze geen klankgat hebben maar heel mooi houtsnijwerk dwars door het hout heen . Dit houtsnijwerk vervangt het klankgat.
Iemand die meer weet?
Graag reacties!

LaurentB
23 november 2010, 21:39
Op deze pagina staat een catalogus ingescand:
http://www.jedistar.com/jedistar_vintage_guitar_dating_s1.htm, vond ik na een google-actie.

chi
23 november 2010, 22:04
Hee LaurentB, bedankt!
Ik had deze link ook gegoogeld maar zag in eerste instantie niets van wat ik zocht. Nu blijkt dat ik er gewoon over heen heb gekeken.
Ik heb nu in ieder geval alle bladzijden van de catalogus opgeslagen.
Uiteraard hoop ik op meer info en eventueel meer bezitters van deze gitaren.

LaurentB
23 november 2010, 22:10
Prachtig ontwerp die gitaren, inderdaad.

Eko
24 november 2010, 07:31
Chi,
Welkom bij de club. Ook ik had al jaren niet meer gespeeld en ben zo`n jaar of 10 geleden weer begonnen. Inmiddels staat er een kamer vol en is het eind niet in zicht.
Dat van die Japanse gitaren komt me ook bekend voor. Ik heb hier een Yamato staan met zo`n zelfde uitgebreide info op het net. Meestal kom je dan bij dezelfde pagina`s uit.
Succes.

--=HANS=--
24 november 2010, 08:32
Welkom Chi,

Als ik het me goed herinner had ons vrolijke forumlid Hans Kemink ook zo`n apparaat met uitgesneden klankgat. Hans komt hier helaas niet meer zo vaak en z`n laatste account was onder de naam Bleep. Je zou hem een PM kunnen sturen, misschien reageert hij.

Wat zijn die andere 10 voor gitaren? We hebben hier een speciaal patstopic voor: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89335
:ok:

chi
25 november 2010, 14:10
Hallo Hans,

Ik heb mijn gitarencollectie geplaatst maar weet nog niet hoe ik de foto's moet plaatsen. Als ik er achter ben dan plaats ik die nog

LaurentB
25 november 2010, 14:14
Hallo Hans,

Ik heb mijn gitarencollectie geplaatst maar weet nog niet hoe ik de foto's moet plaatsen. Als ik er achter ben dan plaats ik die nog

Plaats je foto's op een website (Picasa of zo), en plaats de url van de foto dan hier tussen de tags en .

chi
25 november 2010, 19:53
he Eko, bedankt voor je hartelijke welkom. Welke gitaren heb je allemaal?
Plaats je ze ook even bij het topic dat daarover gaat?