PDA

View Full Version : UX1 aansluiten? hoe



Thomk
23 november 2010, 19:16
Oke ik heb de UX1 maar kom toch niet uit met het aansluiten. Ik hoop dat iemand weet hoe ik het op de volgende manier kan laten werken.

Mijn prioriteiten zijn: Ik wil AL het geluid over de HIFI set boxen horen.(Youtube, Podfarm, Windows Media Player, Spelletjes enzovoorts).

Ook wil ik AL het geluid over mijn HOOFDtelefoon horen.

Dit zorgt er dus voor als ik geen zin heb in mijn HIFI set kan ik gewoon deze boxen uitschakelen en mijn hoofd telefoon opzetten .

Wat ik tot nu to WEL gedaan heb.

- UX1 aangesloten aan mijn computer
- Podfarm 2 en alle NIEUWSTE drivers geinstalleerd.
- De UX1 ingesteld als Externe geluidskaart( Configuratiescherm ----> Geluiden en Audio apparaten----->> dan naar tablad ""'Audio"" en dan bij Afspelen en opnemen de Line 6 UX1 selecteren inplaats van de standaard geluidskaart.



Mijn HIFI set bestaat uit 2 speakertjes en een Sub woofer. De 2 speakers worden verbonden aan de Subwoofer en van de Subwoofer zit er een LINE IN die met een 3,5 mm jack naar de computer gaat.(achterkant)

Ook zit mijn hoofd telefoon aan mijn computer vast met twee 3,5 mm microfoon jack en een 3,5 speaker jack.(achterkant)


De UX1 heeft ten eerst allemaal 6,3 mm jack plugs dus er zijn zo en zo overgangsstukjes nodig. Of andere bekabeling

Ik heb inmiddels wel geprobeerd om van de LINE IN van de Subwoofer naar de ANALOG OUT L aan te sluiten dit lukte maar alleen uit de linker speaker geluid!.



Ik ben zo ge confused door alle filmpjes
, informatie zoeken dat ik het echt niet meer weet .

Dus hopelijk kunnen jullie mij hier in helpen.


Dus kleine samenvatting:

All het geluid moet over de speaker en hoofdtelefoon kunnen. Ik heb mijn Line 6 UX1 ingesteld als EXTERNE geluidskaart. Ik heb een HIFI set die uit 2 speakers en een subwoofer bestaat. De speakers worden aangesloten op de subwoofer, en gaat er normaal gesproken 1x 3,5 mm jack naar de computer.
Voor de hoofdtelefoon gaan er 2x 3,5 mm jack naar de achterkant van de computer.

Deze connectie kan niet meer via de computer omdat de UX1 nu de geluidskaart is en moeten de connecties via dat apparaat.


Hoe ga ik dit doen met mijn bekabeling




Hier de manual kijk bij UX 1 http://l6c.scdn.line6.net/data/l/0a060072c7b5494c00f823c10/application/pdf/POD%20Farm%20Basic%20User%20Guide%20(Rev%20I)%20-%20Dutch.pdf

Basileia
23 november 2010, 19:40
Er moeten 2 gewone jack (6.3mm) in de analog outs. Je zult dus een verloopje moeten vinden tussen 2x jack en je subwoofer. Je kunt je koptelefoon als het goed is gewoon in de koptelefoon out van de ux1 pluggen. Als het goed is hoor je dan het geluid niet meer via je hifi set maar via je koptelefoon.

Dat je als je een stereoplug in de analog L output stops klopt wel, want die geeft alleen het linkergeluid door.

Edit: Wat voor ingangen zitten er op je subwoofer? Waarschijnlijk zijn dat 2xRCA (L+R), dan kan je het met deze (http://www.peterverspuy.nl/stereo-verloopkabels/stagg/stc060pcm-stereokabel-jack-cinch-m-60cm-20656.html) kabel aansluiten.

Thomk
23 november 2010, 20:12
Hey super bedankt. Op mijn subwoofer heb ik 2x een aansluiting voor mijn speakers en 1x die naar mijn computer of nu dan naar mijn ux1 gaat. Ik denk dat daar het probleem ligt. Dat daar dus een tulp van 3.5 naar 2x 6.3 die du. tochs naar de analog outs gaat toch?

Basileia
23 november 2010, 20:33
Heb je een plaatje/foto van het aansluitpaneeltje op de subwoofer? Het is me niet helemaal duidelijk watvoor aansluitingsmogelijkheden je nou precies hebt. Wat wel zeker is is dat je naar 2x 6.3mm jack moet, en dat die in de analog out moeten, en met de andere kant in de subwoofer.

Thomk
23 november 2010, 21:01
J
Heb je een plaatje/foto van het aansluitpaneeltje op de subwoofer? Het is me niet helemaal duidelijk watvoor aansluitingsmogelijkheden je nou precies hebt. Wat wel zeker is is dat je naar 2x 6.3mm jack moet, en dat die in de analog out moeten, en met de andere kant in de subwoofer.




Oke dan is de kabel duidelijk ik zal morgen zsm een foto maken. Dan is het totaal duidelijk