PDA

View Full Version : Bepaald soort Phaser gezocht!



}{Metalmaster}{
23 november 2010, 19:04
Hallo mensen,

Ik heb 2 weken terug een Boss PH3 phaser gekocht bij MusicStore, ik dacht dat het toch wel het goede geluid te zijn, maar op mijn eigen versterker, in vergelijking met de phaser die ik wil, is hij toch te anders.

Ik zoek een phaser die erg lijkt op de phaser van de Vox AD120VT.
Een Phaser die niet te wah-wah/flanger achtig klinkt.
Ik wil de phaser vooral gebruiken met een lage rate om riffs op te knallen.

De MXR Phase 100 vond ik te weinig impact hebben met een high gain en de Ibanez Phaser digital sprak me toch ook niet helemaal aan.

Hebben jullie een idee welke phaser dicht in de buurt komt van die ik wil? Is de TC Electronic Phaser misschien iets?


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten,
Wieger

De stijl wordt metal waar ik hem vooral in wil gebruiken.

Metalheart
23 november 2010, 19:54
Small Stone van EHX? (die nano kost geen drol)

ahum (http://link.marktplaats.nl/398963535)

HaroldA
23 november 2010, 20:12
Small Stone van EHX? (die nano kost geen drol)

Volgens de Internets zuigt de nano konten. :makeup:

Komt ie weer: be beste phaser die ik ken (lees: heb) is de Ross Phaser! Geen straaljager als de (non-nano) Small Stone en niet zo saai als een Phase 90. De aanwezigheid kun je bepalen met de recycle knop en natuurlijk is de rate instelbaar.

Ik heb 'm altijd lekker traag staan om riffs doorheen te blazen! :ok:

}{Metalmaster}{
24 november 2010, 00:59
Tof ding die Ross Phaser R-99!! Klinkt erg lekker! Enige nadeel is dat hij moeilijk de krijgen is. Feedback, Musicstore en Thomann hebben hem niet.. Dat wordt nog eventjes verder googlen naar prijs en winkel..

HaroldA
24 november 2010, 10:01
Tof ding die Ross Phaser R-99!! Klinkt erg lekker! Enige nadeel is dat hij moeilijk de krijgen is. Feedback, Musicstore en Thomann hebben hem niet.. Dat wordt nog eventjes verder googlen naar prijs en winkel..

Nou, hij wordt ook al zo'n 30 jaar niet meer gemaakt... :sssh:

Maar goed dat ik er al 2 heb, zou niet meer zonder kunnen. Ik heb ook de Tonepad (http://www.tonepad.com/project.asp?id=25) versie gemaakt, maar die klinkt lang niet zo goed als de oudjes.

Samples: http://omrilevy.com/oren/electronics/cham/cham.php

}{Metalmaster}{
24 november 2010, 18:52
Nou, hij wordt ook al zo'n 30 jaar niet meer gemaakt... :sssh:

Maar goed dat ik er al 2 heb, zou niet meer zonder kunnen. Ik heb ook de Tonepad (http://www.tonepad.com/project.asp?id=25) versie gemaakt, maar die klinkt lang niet zo goed als de oudjes.

Samples: http://omrilevy.com/oren/electronics/cham/cham.php

1 voor de verkoop :dance:

Ergens anders een idee waar ik er wel aan kan komen? Ebay en Marktplaats vind niks...

Tankman
24 november 2010, 19:00
Waarom zo moeilijk doen. Ga naar een muziekwinkel en test wat phasers zelf uit. Die Ross Phaser is heus niet de enige goede ooit gemaakt. Ik vind zelf de Boss PH-3 phase shifter erg fijn en veelzijdig. Probeer die ook eens.

}{Metalmaster}{
24 november 2010, 19:02
Waarom zo moeilijk doen. Ga naar een muziekwinkel en test wat phasers zelf uit. Die Ross Phaser is heus niet de enige goede ooit gemaakt. Ik vind zelf de Boss PH-3 phase shifter erg fijn en veelzijdig. Probeer die ook eens.

Die heb ik juist hier nu nog thuis liggen maar vind het een flop met mn sound eigenlijk...vind het geen fijne.

Tankman
24 november 2010, 19:10
Hm ja. Idd. Sorry, even eroverheen gelezen in je eerste post.

Ik zou de EHX Small Stone ook ff proberen. HaroldA zegt dan wel dat hij heeft gelezen dat men er niet blij mee is, maar toch zijn er erg veel mensen die dat wel zijn. Kijk anders ook bij TC Electronic.

Dirk_Hendrik
24 november 2010, 19:13
Ibanez Phaser digital

Da's d eerste keer dat ik van een digitale phaser van Ibanez hoor. Daarnaast ken ik, afgezien van multieffecten, eigenlijk uberhaupt geen digitale phasers..

HaroldA
24 november 2010, 19:27
Ik zou de EHX Small Stone ook ff proberen. HaroldA zegt dan wel dat hij heeft gelezen dat men er niet blij mee is, maar toch zijn er erg veel mensen die dat wel zijn. Kijk anders ook bij TC Electronic.

Nee, ik zeg dat de nano heel anders is dan de echte Small Stone en dat de Small Stone een straaljager imiteert. Ik heb er 1 uit eind jaren 70 gehad, een v2 in een v3 behuizing.

Ik vond 'm dus 3x niks.

Metalheart
24 november 2010, 20:33
Heb de originele, en die vind ik te gek.,...

de Nano wilde ik destijds maar via MP kon ik een originele kopen :)

Tankman
24 november 2010, 20:38
Nee, ik zeg dat de nano heel anders is dan de echte Small Stone en dat de Small Stone een straaljager imiteert. Ik heb er 1 uit eind jaren 70 gehad, een v2 in een v3 behuizing.

Ik vond 'm dus 3x niks.

Oh ok. Maar goed. Dat jij het niks vond betekent niet dat de TS hem meteen niks zal vinden. Ik zou de nano iig wel testen. Die vond ik best leuk klinken. Maar misschien is hij voor jouw doeleinde idd minder geschikt. Maar dat ontdek je pas als je hem test.

Kun je de PH-3 nog terugsturen naar Musicstore, of gaat hij in de verkoop?

}{Metalmaster}{
24 november 2010, 23:22
Oh ok. Maar goed. Dat jij het niks vond betekent niet dat de TS hem meteen niks zal vinden. Ik zou de nano iig wel testen. Die vond ik best leuk klinken. Maar misschien is hij voor jouw doeleinde idd minder geschikt. Maar dat ontdek je pas als je hem test.

Kun je de PH-3 nog terugsturen naar Musicstore, of gaat hij in de verkoop?

Als het goed is kan ik hem nog terugsturen. Heb m pas sinds 12 november, 30 dagen geld terug. Moet lukken dus. Misschien dat ik de TC Electronic moet proberen en idd ook de gewone Small Stone.

apekop
25 november 2010, 00:53
De oude TC electronics phaser schijnt wel lekker te zijn, maar bijna niet aan te komen....misschien is de reissue net zo goed?

Verder vind ik mijn Phase 90 '74 reissue erg lekker klinken, eigenlijk precies het geluid dat ik zoek (Gilmoure-achtige phaser sound). Maar ik ben er de laatste weken achter gekomen dat hij toch wel een erge volume drop heeft.
Is hier nog iets aan te doen, bijvoorbeeld een andere weerstand erin?
Ik snap trouwens sowieso niet dat niet ieder pedaal standaard een level knop heeft, die volume boosts en drops die veel pedalen hebben zijn dan geen issue meer.

}{Metalmaster}{
25 november 2010, 10:26
Ik zit zo te luisteren, maar het lijkt toch wel alsof de MXR Van Halen sign. toch wel erg dichtbij komt. Die spreekt me toch wel aan. Tijd om te proberen.

apekop
25 november 2010, 11:59
heeft de MXR EVH Phase 90 geen volume drop zoals de '74 RI?
het is misschien niet zo zeer een volume drop, maar wel een bass frequentie drop, daardoor ervaar je het wel als een volume drop.

Ik ga toch eens kijken of ik er een andere weerstand in kan laten zetten die het volume wat omhoog gooit.
Het mooiste zou zijn als ik er een level knop(je) in kon laten bouwen.
Misschien dat de pedalen technici (DH en andere) hier mij kunnen zeggen of dat kan of niet?

driftkop
25 november 2010, 12:07
Ik heb een Ibanez PT9 (origineel model uit de jaren 80), een tijdje geleden geruild voor een TS10 die stof lag te happen. Echt een goed geluid heb ik er nog niet uit weten te halen, het ruist en klinkt nogal schel. Weet iemand of dit 'normaal' is met dit pedaal, of heb ik een slecht exemplaar?

Negative K3 fan
25 november 2010, 12:18
Ik neem aan dat je je phaser nu tussen je gitaar en versterker in hangt, daarom klinkt hij meer als een wah wah en niet als een phaser die in de genoemde digitale vox versterker zit.

Als jij je phaser in de fx loop hangt ben je al een stuk blijer!

vinni
25 november 2010, 15:43
Verder vind ik mijn Phase 90 '74 reissue erg lekker klinken, eigenlijk precies het geluid dat ik zoek (Gilmoure-achtige phaser sound). Maar ik ben er de laatste weken achter gekomen dat hij toch wel een erge volume drop heeft.
Is hier nog iets aan te doen, bijvoorbeeld een andere weerstand erin?
Ik snap trouwens sowieso niet dat niet ieder pedaal standaard een level knop heeft, die volume boosts en drops die veel pedalen hebben zijn dan geen issue meer.

Inderdaad...de Phase 90 '74 kan wel een volumeregeling gebruiken.
Heb het er wel eens overgehad met Dirk Hendrik. Deze kan inderdaad een volumeregeling (laten we het zo maat voor het gemak noemen) inbouwen.
Ik heb het toen op het allerlaatste moment niet laten doen omdat ik een Retro-Sonic phaser kocht waar een volumeregeling op zit. Alleen ik vond het geluid niet lekker. Nou staat de Phase 90 dus weer op mijn bordje.
Mogelijk toch maar eens laten modden.

Vinni

Mitch
25 november 2010, 15:58
Da's d eerste keer dat ik van een digitale phaser van Ibanez hoor. Daarnaast ken ik, afgezien van multieffecten, eigenlijk uberhaupt geen digitale phasers..

De PM7 is toch digitaal? Of heb ik dat altijd verward met de CF7?
Anyhow, als je van vet houdt is de Nano inderdaad een aanfluiting, zeker als je een NYC Small Stone gewend bent. Triest dat ze 'm onder die naam uitbrengen.
Dingen als Phase90s zijn wat subtieler. Maar als je de 100 niet genoeg vond, vraag ik me sterk af of je dit wel wat vind. Ik zou het eerder in de extremere phasers zoeken en dan kom je eigenlijk al snel uit op de Small Stone.

muziekschuur
25 november 2010, 16:06
Het kan zijn dat je liever een Uni-vibe achtig ding wilt. Probeer dan een Coolcat Vibe. Er zijn anderen, maar dat ding vertegenwoordigt zeg maar het vibe geluid.

wireman
25 november 2010, 16:41
Mijn tip.. Een vintage small stone.. errug vet!! en niet te vergelijken met de reissue's of latere versies.. Als je m in een rock hoek wil gaan gebruiken kan dat erg goed.. Volgens mij wordt ie in die kringen ook best veel gebruikt. Ze komen regelmatig voorbij op MP, dus als je even geduld hebt..

Er staat ook een oude Phase 90 op MP.. ook al zweer je die af.. die ouwetjes zijn toch wel errug cool hoor... en ook weer... zelfde als met de EHX.. Niet te vergelijken met de nieuwere.. Verre van saai..
Pink Floyd, Led zep, van Halen, Bowie.. Allemaal oude Phase 90's (en da's verre van saai)

}{Metalmaster}{
25 november 2010, 23:28
Zit er ook nog veel verschil tussen de russische small stone variant en de gewone small stone?

russisch: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/9/7/222597.jpg


gewone small stone: http://www.barryrudolph.com/ingear/gear/graphics/smallstone.gif

Zie hier namelijk de russische op marktplaats staan en ook nog een andere small stone


Deze zie ik ook nog te koop op MP staan:

http://img684.imageshack.us/img684/7513/smallstone.jpgvoor 100,- dan.

Dirk_Hendrik
26 november 2010, 07:51
De PM7 is toch digitaal?
Nee hoor. Die is echt analoog.

apekop
26 november 2010, 09:28
Inderdaad...de Phase 90 '74 kan wel een volumeregeling gebruiken.
Heb het er wel eens overgehad met Dirk Hendrik. Deze kan inderdaad een volumeregeling (laten we het zo maat voor het gemak noemen) inbouwen.
Ik heb het toen op het allerlaatste moment niet laten doen omdat ik een Retro-Sonic phaser kocht waar een volumeregeling op zit. Alleen ik vond het geluid niet lekker. Nou staat de Phase 90 dus weer op mijn bordje.
Mogelijk toch maar eens laten modden.

Vinni

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden, misschien ook een goede tip voor andere Phase 90 gebruikers: als je een buffer achter (dus niet voor!) de phase 90 zet klinkt het veel beter en heeft hij ook meer volume. Ik zet nu mijn Boss TU-2 stemapparaat achter in de keten, alle Boss pedalen kunnen fungeren als buffer zoals de meeste wel weten.
Wat mij verteld is door mijn 'effectenman' is dat het altijd het beste is om een buffer helemaal voor en een buffer helemaal achter in de keten te hebben.

zoon van Piet
26 november 2010, 09:50
Zit er ook nog veel verschil tussen de russische small stone variant en de gewone small stone?

russisch: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/9/7/222597.jpg


gewone small stone: http://www.barryrudolph.com/ingear/gear/graphics/smallstone.gif

Zie hier namelijk de russische op marktplaats staan en ook nog een andere small stone


Deze zie ik ook nog te koop op MP staan:

http://img684.imageshack.us/img684/7513/smallstone.jpgvoor 100,- dan.

Tussen ALLE small stones zit verschil. Net alleen tussen de verscheidene types, landen van herkomst of bouwperioden. Maar zeker bij de oudere exemplaren kunnen twee dezelfde Stones gewoon verschillend klinken..
Die Small Stone op MP is een hele ouwe, van het eerste type. Die klinken goed ( meestal, enig voorbehoud is op zn plaats met een apparaat van 35+ jaar oud, dat eigenlijk bedoeld was om een paar jaar mee te gaan..) Ze hebben wel nogal eens last van een volumedrop..

Liquid_Metal
26 november 2010, 09:58
Ik heb zelf een Nano Small Stone en die bevalt me héél erg. Hij is niet te extreem maar wel goed op te merken. Voor extreme effecten gebruik ik liever een (postgain) flanger.
Eerlijk gezegd ben ik wel heel erg benieuwd naar de phaser van TC Electronic. Ik hou wel van knopjes draaien.

Einzeln
26 november 2010, 10:06
UIt de vox manual:
PHASER: A model of a much respected and popular analogue phaser, housed in
a banana yellow box!
Zou dithem zijn:?
http://www.youtube.com/watch?v=Eiv1z2-bZEg&feature=player_embedded#!

HaroldA
26 november 2010, 10:12
UIt de vox manual:
PHASER: A model of a much respected and popular analogue phaser, housed in
a banana yellow box!
Zou dithem zijn:?
http://www.youtube.com/watch?v=Eiv1z2-bZEg&feature=player_embedded#!

Een Phase 45? Volgens mij is die helemaal niet zo populair...

zoon van Piet
26 november 2010, 17:15
Leuk, een raadsel! Een heuse quest for tone!
De MXR phase 45 is oranjebruin, da's niet geel. Evenmin als de 90 en 100.. die zijn beiden in oranjetinten.. Net als de Ross, Boss heeft groene phasers, Ibanez blauwe en rooie.
Blijft inderdaad de DOD 201 ( Nico is goed bezig! ).
Ik heb een 401/B die hemels klinkt..het zou mn favofaser zijn ware het niet dat die '/B' volgens mij staat voor: 'alle bas weg..'. Hij is trouwens blauw.. en werd ook in t bruin gemaakt.. De 201 is geel, ik ken m niet zo goed, maar valt in dezelfde categorie als MXR en Small Stone.. Ik heb gelezen dat het een kopie van de 45 zou zijn en de 401 van de 90.. maar de 401/b is echt anders dan de Phase 90..
De Phase 45 heeft de reputatie een 'slechte' phaser te zijn. Dat klopt in zoverre, dat ie gewoon een genuanceerd, licht phasesignaal geeft. Dat was de oorspronkelijke bedoeling en dat doet ie erg goed, zoals te horen is op ouwe albums van Pat Travers..
Ik ken buiten de DOD verder geen classic phasepedaal dat geel was en ga dus ook voor de 201..

Mitch
26 november 2010, 19:34
Nee hoor. Die is echt analoog.
Ik had dus gewoon die PM7 moeten houden en laten modden
http://skylineownersusa.com/forums/images/smilies/facepalm.gif

Henri H
26 november 2010, 19:59
Ik zit zo te luisteren, maar het lijkt toch wel alsof de MXR Van Halen sign. toch wel erg dichtbij komt. Die spreekt me toch wel aan. Tijd om te proberen.De EVH phaser is hetzelfde als de MXR phase 90 en de MXR Script phase 90 is mij verteld.
De gewone phase 90 vond ik maar niks, maar ik heb onlangs een Script phase 90 gekocht, en die klinkt wel lekker.
Toch vind ik hem met veel gain niet echt lekker klinken.


Ik heb een Ibanez PT9 (origineel model uit de jaren 80), een tijdje geleden geruild voor een TS10 die stof lag te happen. Echt een goed geluid heb ik er nog niet uit weten te halen, het ruist en klinkt nogal schel. Weet iemand of dit 'normaal' is met dit pedaal, of heb ik een slecht exemplaar?PT-9 heb ik ook even gehad, en die klinkt met gain nog minder dan de (script) phase 90, gauw weer verkocht.
Clean vind ik 'm wel erg goed.


Ik heb inmiddels een oplossing gevonden, misschien ook een goede tip voor andere Phase 90 gebruikers: als je een buffer achter (dus niet voor!) de phase 90 zet klinkt het veel beter en heeft hij ook meer volume. Ik zet nu mijn Boss TU-2 stemapparaat achter in de keten, alle Boss pedalen kunnen fungeren als buffer zoals de meeste wel weten.
Wat mij verteld is door mijn 'effectenman' is dat het altijd het beste is om een buffer helemaal voor en een buffer helemaal achter in de keten te hebben."Wat je verteld wordt" kan enorme bullshit zijn. Koop met je eigen oren, en als jij (onder)vindt dat je phase 90 beter klinkt met de TU-2 erna, prima. :ok:

De phaser die het beste klinkt met veel gain: idd de Ross phaser.
Helaas is de mijne nog steeds niet klaar. :(

Tristan
26 november 2010, 20:12
Ik had dus gewoon die PM7 moeten houden en laten modden
http://skylineownersusa.com/forums/images/smilies/facepalm.gif

Het is ook nieuw voor mij dat die analoog is want hij heeft wel enigszins een digitale klank niet?
Met name die gefreakte sounds vind ik erg cool.

Mitch
26 november 2010, 20:47
Nou en of -ie digitaal klinkt. De CF7 ook, dat zal de verwarring mijnerzijds wel veroorzaakt hebben, ik weet het niet. Een metalig randje, een bepaalde vervlakking van het geluid... dat soort dingen. Dan heb ik het wel over de standaard phasersound, de andere modes zijn on-ge-lo-fe-lijk vet.

Henri H
26 november 2010, 21:09
Mijn ervaring met de PM-7:

Gaaf, en veelzijdig pedaal.
Ook de standaard phaser sound is erg goed, maar ik hoor ook datzelfde "digitale" randje.
Als je daar doorheen prikt, blijft het toch een gaaf pedaal.
Ook met veel gain blijft ie overeind.

Toen ik hem pas had, heb ik er een keertje de-hele-avond-aan mee gespeeld, ik wilde hem gewoon niet meer uitzetten.
Ik had toen het gevoel dat de WH-10 de hele tijd voor mij aan het wahen was. :rockon:

Nadeel: vrij lomp, je trapt hem snel per ongeluk aan, en dat dgitale randje dus, maar kan ook persoonlijk zijn misschien.
Voordeel: veelzijdig, goedkoop, makkelijk aan te komen, geen tonesuck.

}{Metalmaster}{
28 november 2010, 15:47
De DOD lijkt erop, maar lijkt nog erg zwak te klinken, en bij dat filmpje is dat clean, laat staan hoe hij bij High Gain is... mja.

De Ross r99 spreekt me toch echt wel gigantisch aan, maar wil dat zeggen dat als ik er 1 wil hebben, hem zelf moet gaan maken met de onderdelen van tonepad?

Ik heb nog nooit een effectpedaal gemaakt, misschien is het wel een uitdaging. Voor de andere kant wordt er wel gezegd dat die van Tonepad toch net iets anders is, iets minder..

HaroldA
28 november 2010, 15:49
De Ross r99 spreekt me toch echt wel gigantisch aan, maar wil dat zeggen dat als ik er 1 wil hebben, hem zelf moet gaan maken met de onderdelen van tonepad?

Gewoon via eBay kopen. Ik heb er 1 in Tsjechië en 1 in de UK gekocht voor < €70,-

Oja: hij is wel positive ground, dus kan niet met andere pedalen op een daisy, tenzij je 'm laat modificeren met een voltage inverter.

}{Metalmaster}{
28 november 2010, 16:26
Gewoon via eBay kopen. Ik heb er 1 in Tsjechië en 1 in de UK gekocht voor < €70,-

Oja: hij is wel positive ground, dus kan niet met andere pedalen op een daisy, tenzij je 'm laat modificeren met een voltage inverter.

Ik heb er nu 1 via ebay gezien, hij shipt m alleen binnen US maar heb t hem uitgelegd en hopelijk bedenkt hij zich en vind hij het goed als hij m shipt naar nederland. Dat de kern positief is, is niet erg. Bij mijn Voodoo Lab 2Plus zit zo'n convertkabeltje.

Ben benieuwd of hij het goed vind, de verkoper.

HaroldA
28 november 2010, 16:38
Dat de kern positief is, is niet erg. Bij mijn Voodoo Lab 2Plus zit zo'n convertkabeltje.

Is dat kabeltje voor "positive ground" of "reversed polarity"?

driftkop
28 november 2010, 17:27
Ik heb er nu 1 via ebay gezien, hij shipt m alleen binnen US

Heeej, bedankt voor de tip! :soinnocent:

Henri H
28 november 2010, 20:50
Gewoon via eBay kopen. Ik heb er 1 in Tsjechië en 1 in de UK gekocht voor < €70,-.....Ik eergisteren ééntje in Italië, gemod en al (TB/BOSS Style 9V/LED).
Hij komt waarschijnlijk eind v.d. week binnen, ben benieuwd!

}{Metalmaster}{
29 november 2010, 00:49
Is dat kabeltje voor "positive ground" of "reversed polarity"?

reverse polarity.. hmm.. gaat niet werken.. hoe kan je zoiets aanpakken??


Heeej, bedankt voor de tip!

Dacht het niet he =p.



Ik eergisteren ééntje in Italië, gemod en al (TB/BOSS Style 9V/LED).
Hij komt waarschijnlijk eind v.d. week binnen, ben benieuwd!

Waar vind je toch zoiets.. op ebay is het karig...

Henri H
29 november 2010, 10:21
...
Waar vind je toch zoiets.. op ebay is het karig...http://www.effectsdatabase.com/

Rechtsboven je zoekopdracht invoeren, de juiste link aanklikken, wat naar beneden scrollen en zoeken in alle landen.
Waarschijnlijk had ik geluk, want er stond er ééntje in Italië te koop en ik kon direct met PayPal afrekenen.
Dat ie gemod is, vermindert normaal gesproken de waarde, en deze was dan ook niet duur, maar als de mods goed zijn uitgevoerd, is het alleen maar mooi meegenomen, tenminste zo zie ik het.

HaroldA
29 november 2010, 10:24
Dat ie gemod is, vermindert normaal gesproken de waarde, en deze was dan ook niet duur, maar als de mods goed zijn uitgevoerd, is het alleen maar mooi meegenomen, tenminste zo zie ik het.

+1 :ok:


reverse polarity.. hmm.. gaat niet werken.. hoe kan je zoiets aanpakken??

Ik heb dit in 1 v/d 2 ingebouwd: (de ander hangt aan m'n Schizophrenic)

http://diy-layout.com/diyl/38/render
Voltage inverter (+9v to -9v) (http://diy-layout.com/38)

driftkop
29 november 2010, 14:15
Als je een voeding met geisoleerde uitgangen hebt (bv een PedalPower), is een voltage inverter niet nodig. Gewoon het juiste kabeltje gebruiken dat de polariteit omdraait. Met een daisy chain voeding (bv een OneSpot) heb je wel een invertr nodig.

}{Metalmaster}{
29 november 2010, 16:45
Als je een voeding met geisoleerde uitgangen hebt (bv een PedalPower), is een voltage inverter niet nodig. Gewoon het juiste kabeltje gebruiken dat de polariteit omdraait. Met een daisy chain voeding (bv een OneSpot) heb je wel een invertr nodig.

Oh? Dat is handig! Dat wist ik niet. Ik heb een PedalPower 2Plus, dus das al helemaal fijn.
Goed nieuws, de verkoper gaat het eventjes checken bij zijn postkantoor of het een probleem is enzo, maar de kans is zeer groot dat ik m dus ga krijgen! YEAH! Ik wacht het af =)

Henri H
29 november 2010, 17:19
Houd je er rekening mee dat ie standaard zonder LED is, en ook niet true bypass?
Beide hoeft trouwens geen probleem te zijn....

}{Metalmaster}{
29 november 2010, 21:52
Houd je er rekening mee dat ie standaard zonder LED is, en ook niet true bypass?
Beide hoeft trouwens geen probleem te zijn....

Zou geen probleem moeten zijn. valt dat beiden te modden overigens? (zomaar nieuwschierig)

Henri H
29 november 2010, 22:05
.... valt dat beiden te modden overigens? (zomaar nieuwschierig)Ja, schijnt te kunnen ..... :soinnocent:

Ik heb er ééntje laten modden (TB/LED's/Center Neg.), maar is helaas op een "drama" uitgelopen.
Ik hoop dat het alsnog goed gaat komen.

HaroldA schijnt er zelf twee te hebben gemod, en die werken naar zijn zeggen goed, en van ééntje heb ik het zelf gehoord vorig jaar december.
Vandaar dat ik ook "begeistert" ben. :)

Hier een plaatje van de mijne, hij is vandaag op de post gegaan in Italië:

http://i.ebayimg.com/15/!B9w-!3QEGk~$(KGrHqJ,!g4Ezd9iqNZ4BM6t06HdBQ~~_12.JPG

Het lijkt wel of de LED er standaard in heeft gezeten, en ook de behuizing is nog als nieuw. Zou het een Taiwanees zijn, en zo ja, heb ik dan een mindere te pakken?

driftkop
29 november 2010, 22:12
Het lijkt wel of de LED er standaard in heeft gezeten, en ook de behuizing is nog als nieuw. Zou het een Taiwanees zijn, en zo ja, heb ik dan een mindere te pakken?

En dat vraag je je af *na* de koop? :???:

HaroldA
29 november 2010, 22:14
Het lijkt wel of de LED er standaard in heeft gezeten, en ook de behuizing is nog als nieuw. Zou het een Taiwanees zijn, en zo ja, heb ik dan een mindere te pakken?

Het IS een Taiwanner. De USA versie heeft geen kader om Ross heen zitten. Ook de latere USA's zijn opgebouwd rondom LM13600 chips en staan bekend als de minder goed als de oudjes.

De LED zat er overigens origineel niet in.

Henri H
29 november 2010, 22:31
En dat vraag je je af *na* de koop? :???:Nou, ja en nee. Ik wil de Taiwanees ook wel 's horen en zelf beoordelen hoeveel minder die dan wel of niet klinkt.
Voor het geld waar ik hem voor gekocht heb kan ik hem ook wel weer verkopen (aan een onwetende koper ;)).

@ Harold: jij hebt toch ook een Taiwanees gehad?

HaroldA
29 november 2010, 22:53
@ Harold: jij hebt toch ook een Taiwanees gehad?

Nope, maar mijn Tonepad DIY is gebaseerd op de latere USA/Taiwanese versie.

driftkop
1 december 2010, 15:57
Ik zat net nog wat te lezen over MXR phasers en begrijp nu opeens wat ze bedoelen met 'script logo' en 'block logo' varianten. Ik dacht altijd dat dit sloeg op een bepaald deel van de schakeling. :eek:

}{Metalmaster}{
3 december 2010, 07:36
JAAAA!! Oké, er is er hier eentje blij hoor ;)

€85,10. De Ross R99 is van mij! Het is de US versie, zonder randje om het logo =). Hij is niet gemod, ziet er nog erg goed uit. Ben heel erg benieuwd!!

Awesome!:D
Vandaag krijg ik btw ook van thomann mn nieuwe Marshall Reflector RF1 binnen, reverbje, vond m erg nice!


Oké, mijn dag is weer gemaakt :D

driftkop
3 december 2010, 19:53
Ja bedankt, nu heb ik ook gas voor een phaser... er staat nog een oude R99 op eBay.

Eerst maar eens naar wat Ross clips luisteren online.

driftkop
6 december 2010, 15:38
Dit weekend alle onderdelen voor een DIY Phaser besteld (deze: http://www.guitarpcb.com/apps/webstore/products/show/1754801).

Gebaseerd op de MXR Phase 90, met een schakelaar om van 'script' naar 'block' te gaan.

Kan niet wachten!

Henri H
11 december 2010, 00:42
Ik heb de Taiwanese Ross Phaser nu een paar dagen, en heb er één keer mee gerepeteerd.
In eerste instantie was ik wat teleurgesteld, omdat ie niet goed reageerde op mijn Godlyke 9V adapter (raar soort van bijgeluid/ruis/brom), en vanwege zijn geluid.
Toen ik hem ergens tussen de rest van mijn pedalen zette was de ruis/brom volledig verdwenen, zal met buffers o.i.d. te maken hebben? Waar die BOSS/Ibanez/Maxon-buffers al niet goed voor zijn. :)
Het leek er ook op alsof ie een lichte volume-drop had, maar toen ik hem in de bandmix gebruikte kwam het effect erg goed tot z'n recht. De volume-drop lijkt geen probleem te zijn.
Ik ben er zeer blij mee. :cheerup:

Foto:

http://lh6.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6ztjsZ8OI/AAAAAAAAANs/zbxMvkza9Ys/s512/Afb0036.jpg

robert-gitarist
11 december 2010, 00:47
Haha staat daar nu echt "recycle" onder de rechter knop? :D :seriousf:

Wat doet die potmeter eigelijk? Gok op de wave vorm oid?
Wel tof, 2 Ross Phasers en nog eens een MXR Phase 90, nice!:ok: En natuurlijk de PM7.

Henri H
11 december 2010, 00:58
Die Recycle knop is een aparte. Daarmee bepaal je de intensiteit/sweep van het effect, gaat van redelijk subtiel naar best wel extreem.
Zoals ie nu staat is het gewoon erg vet.

M'n andere USA Ross Phaser is nog steeds niet terug helaas, ben wel benieuwd naar de verschillen.

De PM-7 en MXR blijven er voorlopig lekker bij, zijn ook zeer toffe phasers.

Phasers zijn cool. :cooler: