PDA

View Full Version : Vragen over slagplaat



JasperS
23 november 2010, 18:09
Ik heb een squier affinaty strat, in sunburst met een standaard witte slagplaat. Nou wilde ik met sinterklaas en mijn verjaardag in de aantocht een zwarte slagplaat op de verlanglijst zetten. Ik weet alleen niet precies welke ik dan moet hebben, gaat een standaard fender slagplaat gewoon passen?
Deze bijvoorbeeld: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Pickguard-Strat-Std.-Black-3-Ply/art-GIT0001369-004

Ook zie ik de zwarte slagplaten af en toe langskomen met nog een klein wit randje langs de rand, ik denk dat dat het mooiste staat bij de witte elementen en knoppen. Is dit randje zo bij alle zwarte slagplaten of moet ik daarvoor weer een andere uitzoeken? En nog als laatste, ik nam aan dat een slagplaat makkelijk te vervangen is, gewoon deze eraf schroeven en de nieuwe erop, is dat ook zo of ligt dat toch wat ingewikkelder? (mijn kennis over hoe de gitaar verder in elkaar zit is ongeveer 0,0)

alvast bedankt! :ok:

barno
23 november 2010, 18:19
in principe passen strat slagplaten op je squiertje.

verschillende soorten: 1, 2 of 3 laags (da's dat randje wat je ziet)...

schroefgaten: aantal en plaats kan wat verschillen, dus best zonder schroefgaten kopen.

vervangen: bij strat hangen pups in de slagplaat, dus het is wat gepruts, maar geen rocketscience

mezelf
23 november 2010, 20:37
Wees voorzichtig met de schroeven draaier op zo'n zwarte plaat ;).
1 keertje uitschieten en je hebt er een fikse kras op :(.

Zo'n zwarte slagplat ziet er vast tof uit ! , en dat dan die witte elementen eruit knallen:).
Zou je ook wat foto's kunnen uploaden als je hem af hebt ? Ben benieuwd.

JasperS
24 november 2010, 17:41
ten eerste alvast bedankt voor de antwoorden!


Wees voorzichtig met de schroeven draaier op zo'n zwarte plaat ;).
1 keertje uitschieten en je hebt er een fikse kras op :(.

Zo'n zwarte slagplat ziet er vast tof uit ! , en dat dan die witte elementen eruit knallen:).
Zou je ook wat foto's kunnen uploaden als je hem af hebt ? Ben benieuwd.

Ik ben niet zo heel zeker van het zelf gaten schroeven, ik wil gewoon dat het er helemaal mooi uit komt te zien ;). De witte elementen wil ik juist laten zitten, voor het contrast denk ik, tenminste, dat vind ik gewoon mooi.
zoiets moet het worden:
http://www.strat-talk.com/forum/members/arlenbucy-albums-my-two-toys-picture293-mim.jpg

Ik neem dan ook aan dat ik voor het witte randje dan dus een 2 of 3 laags nodig heb?

vulvasonic
25 november 2010, 19:18
3-laags. Zwart/wit/zwart. Kun je 'overal' krijgen. De prijzen kunnen wel eens verschillen. Een slagplaatje van Fender is een stuk duurder dan van veel andere merken. De vorm is hetzelfde en de schroefgaten zijn meestal okee, maar de positie van de volume-regelaar is soms een mm of 2 lager dan dat van de Fender plaat. Je merkt het niet en je ziet het eigenlijk ook niet. Dus... :)